Corsa B rammelpook

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B rammelpook

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Fearless
    Deelnemer

Heb in mn circuithok al enige tijd een naar rammeltje in de pook.

Heb al een ander van de sloop gemonteerd, maar die had het slimmer.

Heb de pook open en bloot in de auto staan maar ik kan niets zien wat los ligt. Als ik hem iets naar links druk dan is het geluid weg.
      Maar om nou altijd met 1 hand op de pook te rijden wordt hem ook niet echt.

Iemand het zelfde al eens gehad? Tis een irritant gerammel, hoe harder ik rij hoe harder ie rammelt. vanaf de 3e versnelling zon beetje.
      Ik had het ook al voordat ik mn volgegoten motorsteunen monteerde dus lijkt me sterk dat het door de stijfheid van de motor komt.

Het geluid klinkt metalisch.

mayhem

Ik heb t ook in de A met een calibra mechanisme.
        Lijkt me dat stangen stelsel op de bak, maar is zo lastig te controleren.

dabok
        Deelnemer

Dat heb ik nu dus ook in mijn 2.0 Tiegje..

Kon het eerst niet vinden totdat ik dus ook de halve auto gestript had en heb nu dus ook mijn pook open liggen, bij mij moet ik de pook naar een willekeurige kant duwen en vasthouden, anders rammelt die dus ook de boel bij elkaar, lijkt wel een losse ring tegen ijzer o.i.d. ofzo.. ?

Heb het iig bij mijn 2.0 Corsa’s nooit gehad, mja pook etc. van een Tieg is hetzelfde als die van een B Corsa, wil dit ook erg graag weg hebben..

@Fearless wrote:

Heb in mn circuithok al enige tijd een naar rammeltje in de pook.

Heb al een ander van de sloop gemonteerd, maar die had het slimmer.

Heb de pook open en bloot in de auto staan maar ik kan niets zien wat los ligt. Als ik hem iets naar links druk dan is het geluid weg.
          Maar om nou altijd met 1 hand op de pook te rijden wordt hem ook niet echt.

Iemand het zelfde al eens gehad? Tis een irritant gerammel, hoe harder ik rij hoe harder ie rammelt. vanaf de 3e versnelling zon beetje.
          Ik had het ook al voordat ik mn volgegoten motorsteunen monteerde dus lijkt me sterk dat het door de stijfheid van de motor komt.

Het geluid klinkt metalisch.

Fearless
          Deelnemer

ijzer op ijzer zo klinkt het.

Het komt echt vanaf de pook. .

De pook is snel uitwissebaar door die pin onderin er uit te trekken en vervolgens de pook omhoog te halen.

Ik probeer nog even een andere, anders zit het toch ergens in die stang naar voren toe.

dabok
            Deelnemer

Ik weet het, is bij mij precies hetzelfde waarschijnlijk!

Maar ik weet bijna zeker dat het ergens van bij de pook vandaan moet komen (althans bij mij, want bij het vasthouden is het weg en de duidelijke rammel is echt daar te horen, of ligt er misschien iets los in de tunnel ofzo.. ) ?

Laat maar weten als je het opgelost hebt..

@Fearless wrote:

ijzer op ijzer zo klinkt het.

Het komt echt vanaf de pook. .

De pook is snel uitwissebaar door die pin onderin er uit te trekken en vervolgens de pook omhoog te halen.

Ik probeer nog even een andere, anders zit het toch ergens in die stang naar voren toe.

carlover
              Deelnemer

misschien raakt hij waar de schakelstang door het schutbord gaat?

mayhem

Nee, dat is t niet. Iig niet bij mij, dat heb ik al nagekeken

Fearless
                  Deelnemer

kan ook niet want daar zit een rubber machet omheen…

CORSAGSI

Heb je er ook al eens flink wat vet aan gedaan ? onder de pookhoes moet je het handeltje eens goed invetten dit werkte bij mij ook destijds.

greetz,

Fearless
                      Deelnemer

Aan de kogelkop heb ik flink wat vet gesmeerd, dat helpt niet.
                        Lijkt wel of die onder in rammelt.
                        Ik zal eens wat dingen bij buigen met een tang er op. mischien zit er ergens iets ruimte op.

richardschaeks
                        Deelnemer

ik heb dat gehad met mijn b-corsa, ik had een schakelwegverkorter erop, daar zat een boutje op met dop 10 die draaide ik aan en toen rammelde het niet meer, ik merkte wel toen het rammelde, en ik de pook na links trok tijdens rijden hij niet rammelde!

Fearless
                          Deelnemer

hmmm k heb dus ook zon dramatische schakelwegverkorting.

Ik weet alleen ff niet welk boutje 10 jij bedoeld.
                            Ik heb de boel al enkele keren opnieuw afgesteld dus die bouten voor het afstellen zitten iig goed vast.

Ik zal eens kijken of daar ergens nog wat speling te vinden is.

dabok
                            Deelnemer

Heb ik momenteel ook, maar ook gehad op mijn vorige c20xe’s en daar had ik het niet..

Na iets beter te hebben geluisterd denk ik toch dat het van de stang afkomt, mja bij 130 op de snelweg in het donker in me eentje te zitten luisteren werkt maar half..

Fearless
                              Deelnemer

jah idd! hij doet het pas bij hogere snelheden boven 3000 toeren…

Dat is lastig zoeken dan haha.

Ik denk dat het bolletje zit met dat rubber er omheen. in de pook zelf. Want als je hem in zn vrij drukt zit daar nogal iets speling tussen.
                                Zal hem eens van een ander rubber voorzien.

vluggejaapie
                                Deelnemer

Beunoplossing: postbode elastiek

Fearless
                                  Deelnemer

Ik heb een assortimentsdoos met allerlei verschillende maten o-ringen. Desnoods 2 er om heen of iets.

mayhem

Nog gelukt?

Ik heb vanmiddag nog ff gerommeld, naar mijn idee is het die 2 u vormige dingen van t mechanisme op de bak zelf. Die hebben fiks speling en als ik ze met de hand beweeg maken ze een erg bekend rammeld geluid..

joop1970
                                      Deelnemer

Ik ga toch dit topic even omhoog halen. Ik heb dus hetzelfde probleem gehad en de oorza(a)k(en) gevonden.

Eerste probleem zit hem in de Mtech schakelverkorting. Het staafje met 2 kogelscharnieren erop had bij mij wat ruimte met de 2 kogels. De kogels zet je over van je eigen auto, zijn oud, en kunnen dus wat kleiner dan de specs van Mtech zijn (10mm). Je krijgt dan ruimte en dat gaat resoneren als de ziekte, wit vet ertussen smeren blijft 2 weken zitten en dan komt het weer terug. Origineel is de schakelstang van plastic gemaakt, is dus met een redden.

Oplossing is de veertjes in de kop wat kleiner te buigen en een dik, drukbestendig, vet erop te smeren. Ik heb interflon offshore vet gebruikt
                                        Let ook op dat er origineel schuimrubberen ringen om de kogels heen zitten zsoals bij dit schakelmechanisme van een kadett te zien is:

Als deze er niet meer zitten verdwijnt je vet ook.

Volgende oorzaak is dat de, vaak nieuwe,schakel pin niet vastgeroest zit waardoor deze aan de onderkant wat speling heeft. Stuk tape ertussen lost dat op.
                                        Pin links op de foto die door de nylon bussen gaat:
                                        http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=650013&hid=541&lhid=&lvid=&mid=86″ onclick=”window.open(this.href);return false;

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.