Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b problemen (nog steeds)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2010 om 13:46 #17229523
Hoi, had al meerdere gberichten gepost, maar zit nog steeds met een probleem.
Het gaat om een corsa b x14xe 1995
de auto loopt prima, alleen bij een vast toerental, zo rond de 1750 toeren, dit gebeurt dus meestal in het stadsverkeer, begint hij te bokken.
Tot nu toe gedaan:
egr vervangen
lambdasonde getest is ok
map sensor gestest is ok
speciaal dingetje op koelwater reservoir voor de koppakking, geen verkeleuring, dus waarschijnlijk niet de koppakking
thermostaat vervangen, ook de verwarmingsradiator(werdt niet warm)
gasklephuis gedemonteerd en schoongemaakt.
koelvloeistof sensor vervangen
kwam er achter dat de carterontluchting dicht zat:
het kleine slangetje die naar de inlaat toeloopt zat dicht, die grote die aan de kleppendeksel vast zit, zat helemaal dicht met witte sludge.
rookte eerst grijs, maar er zat te veel olie in, rookt niet meer als normaal.I’m out of options, iemand nog ideen?
ps,kan het niet de koppeling zijn?
groeten marcel
11 december 2010 om 14:05 #17774678lmm meter
11 december 2010 om 14:06 #17774679Dat witte sludge is van korte stukjes rijden, motor nooit goed op temp.
Olie verversen +filter…en lekker de snelweg op.
11 december 2010 om 15:46 #17774680hoi
Ik had ongeveer hetzelfde probleem ook hoog toeren ,inhouden, en bokken (voornamenlijk op de snelweg).
ik ben erachter gekomen dat het bij mij waarschijnlijk een kabelbreuk is .
Boven je inlaat loopt als het goed is een kabelboom met een blauwe stekker , ik heb met de kabel lopen buigen en knikken en sindsdien loopt /liep ie weer goed (week of 4) gisteren weer even last gehad van hoog toeren vandaag niet .
Probeer het maar eens en laat even weten of het hielp ik heb nml ook gehoord dat het de stekker kan zijn .succes ermee
12 december 2010 om 05:02 #17774681lmm heeft deze niet. wel een aanzuiglucht temperatuur sensor. volgens opel geeft deze niet dit soort klachten, maar misschien is hij wel kapot, zal eens kijken of deze te meten valt.
olie had ik al vervangen, en heb gisteren zo’n 15 km op de snelweg gereden met 6000 toeren, blokkie lekker warm, maar van de snelweg af begon hij weer te bokken.
zal die kabelboom ff checken…
12 december 2010 om 05:19 #17774682
By horror1972 at 2010-12-11
wat is dit ding (b)
op het rechter slangetje staat vacuum , die linker slang doet niets, wat moet deze doen?
kan het iets te maken hebben met de brandstof? las nl iets over een filter….12 december 2010 om 10:07 #17774683hoelang zit je brandstoffilter er al op?
probeer eventueel wel eens met bijvoorbeeld remreiniger valse lucht op te sporen… de slang tussen de inlaat en de gasklep wil nog wel eens scheuren..12 december 2010 om 10:23 #17774684geen idee van dat filter, waarschijnlijk nooit vernieuwd……
valse lucht heeft hij niet, heb al 2 bussen leeggespoten :)
inlaatrubber is ok.12 december 2010 om 11:42 #17774685origineel gepost door horror1972
By horror1972 at 2010-12-11
wat is dit ding (b)
op het rechter slangetje staat vacuum , die linker slang doet niets, wat moet deze doen?
kan het iets te maken hebben met de brandstof? las nl iets over een filter….A: aansluiting vacuum rembekrachtiger
B: EVAP klep, ofwel tankventilatie klep… Zuigt het koostoffilter leeg, en dat koolstoffilter vangt de benzinedampen uit tank op…
Heb je m al eens uit laten lezen? Koelvloeistof temp sensor geeft ook wel eens problemen trouwens, maar geeft andere klachten12 december 2010 om 13:37 #17774686als dat filter nog nooit vervangen is misschien toch wel een keer tijd worden denk ik. zit rechtsachter onder de auto net voor de tank. filter kost een paar euro´s
werkt het niet, schaadt het niet12 december 2010 om 13:37 #17774687als dat filter nog nooit vervangen is misschien toch wel een keer tijd worden denk ik. zit rechtsachter onder de auto net voor de tank. filter kost een paar euro´s
werkt het niet, schaadt het niet12 december 2010 om 13:37 #17774688als dat filter nog nooit vervangen is misschien toch wel een keer tijd worden denk ik. zit rechtsachter onder de auto net voor de tank. filter kost een paar euro´s
werkt het niet, schaadt het niet12 december 2010 om 13:37 #17774689als dat filter nog nooit vervangen is misschien toch wel een keer tijd worden denk ik. zit rechtsachter onder de auto net voor de tank. filter kost een paar euro´s
werkt het niet, schaadt het niet12 december 2010 om 13:38 #17774690oeps driedubbel post.
13 december 2010 om 16:36 #17774691filter net vervangen,
morgen even kijken wat ie doet .dat evap ding, neem aan dat hij hoort te klikken zodra er spanning op staat, doet ie niet. kan me zo voorstellen dat als deze niet goed is, je vacuum in de tank krijgt en dus niet voldoende benzine… correct me if i’m wrong.
zal maar weer eens naar de sloop rijden…..
wordt vervolgd15 december 2010 om 17:18 #17774692brandstoffilter geen verandering, evap vervangen met 1 van de sloop, ook niet.
verder kijken:
kan het de gaskleppositie sensor zijn?
heb wel gemerkt dat als hij koud is het beste loopt, rookt amper.
na 5 minuten rijden begint hij een beetje te stotteren, en las hij goed warm is wordt het erger.
ik dacht zelf misschien te rijk mengsel, en kwam toen bij die gaskleppositie sensor uit,
iemand met mij eens of ben ik nu gewoon aan het gokken?
kan een compleet huis krijgen op de dloop voor 50 euro, met de lfr en de gasklep sensor .
dat is dan het laaste wat ik er aan uitgeef, anders word het inruilen..graag reacties van jullie kant, begin een beetje gek te worden, ja nog gekker dat kan :)
15 december 2010 om 18:16 #17774693Nee het is niet je gaskleppositie sensor heb ik al laten vervangen door een nieuwe
en bij is daarmee niet opgelost kan je beter die 71 euro in je portemonaie houden.
Heb er sinds drie dagen ook weer last van ,minder dan eerst welliswaar maar toch hij loopt weer hoog toeren af en toe en houd weer in wacht maar weer af wanneer die weer gaat stotteren.
Heb ook weer met die kabel waar ik het eerder over had lopen klieren maar hielp dit keer niet , heb nu wel gezien dat er ook een beetje rook onder me moterkap uitkomt kan nooit goed zijn ppffff .
ik word er ook moe en gek van en volgende maand moet ie nog gekeurd worden ook .
sterekte daar en mocht je iets weten post het maar ik wacht af .18 januari 2011 om 16:16 #17774694was ik weer :)
inmiddels een ander gasklephuis van de sloop gemonteerd, klacht nog niet weg.
gaskleppositie sensor nagemeten, stond bij stationair zo’n 0,68 volt op, werdt uiteraard meer met gasgeven, wie weet of deze waarde goed is?
bougiekabels gemeten, zo tussen de 6K en 11K, lijkt me prima, viel me alleen op deat als ik dop eraf trok, hij vonkte in de schacht, lekt dus een beetje aan het eind van de kop, zou dit de oorzaak kunnen zijn ?
had geen reservebougies, en wilde kijken of ze goed vonkten, dus er 1 uitgehaald, dop erop en op het blok gelegd en gestart, vonken allen prima, kleur een beetje bruinMaar op het moment dat de auto liep, met dus 1 bougie eruit kwam me daar een partijtje rook uit die uitlaat, en stinken! is dit normaal?????
ben al op zoek naar een andere auto, dan ruil ik deze wel in, maar heb liever dat hij goed is…
18 januari 2011 om 16:24 #17774695De temperatuursensor…..wat geeft die aan?
Niet dat ding op je dashboard, das wat anders…Maar die van de temp van de motor naar de computer.Als die op een gegeven moment een verkeerde temperatuur doorgeeft krijg je ook vage storingen. Is te zien met een computer/tech 2 of iets waarmee je parameters kan bekijken.
Had er laatst 1 die gaf tot aan 70 graden netjes alles door, daarboven tot aan 80 graden…gaf die -10 aan. Dus gigantisch meer benzine inspuiten tussen 70 en 80 graden :P
mooie storingen zijn dat….Dat rook komt omdat je hebt lopen starten terwijl 1 cilinder de boel niet verbranden kon…….
18 januari 2011 om 16:28 #17774696de temperatuursensor is nieuw, maar zal m nog een keer meten,: net gemeten , auto was nog wat warm en gaf 3 volt aan, na 10 min laten lopen 2, 5 volt, lijkt dus te werken.
dat roken is logisch ja…..:) alhoewel ik hem ook redelijk vindt roken als ik rijd. en nee hij verbruikt geen koelwater.
als hij stationair loopt ploft hij iets in de uitlaat en rookt een beetje
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.