Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B opkrikken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2015 om 17:27 #17271520
Hallo iedereen,
Binnenkort ga ik aan de auto van mijn vriendin werken, een Opel Corsa B. Nu vraag ik mij af hoe ik deze het beste op hoogte kan krijgen. Als ik aan mijn eigen auto werk, een 1986 Alfa Romeo Spider, dan rij ik de voorwielen op oprijbokken en kan ik vervolgens met de krik onder het differentieel de hele achterkant in een keer opkrikken en assteunen plaatsen. Kan ik ditzelfde trucje gebruiken met de Corsa? Is er achteren een punt waaronder ik de krik kan zetten en de hele achterkant in één keer kan liften? Ik weet niet zeker of de starre achteras het houdt als ik de krik er midden onder zet.
Alvast bedankt voor het antwoord.Groetjes, Niels
16 april 2015 om 18:56 #18281498Je kunt de krik gewoon in het midden onder de achteras plaatsen.
17 april 2015 om 12:25 #18281499zou erg slecht zijn als een as(van welke auto dan ook) dat niet kan houden..
dan zou ie gemaakt zijn van tandenstokers.
17 april 2015 om 12:38 #18281500@sjoerdie wrote:
zou erg slecht zijn als een as(van welke auto dan ook) dat niet kan houden..
dan zou ie gemaakt zijn van tandenstokers.
Toch geeft Opel zelf aan dat je ‘m daaronder niet mag opkrikken. Het is namelijk geen starre as, maar een torsie as (semi onafhankelijke ophanging).
17 april 2015 om 13:19 #18281501Buigt ook flink door als je dat doet, krik hem zelf direct onder de scharnierpunten van de achteras op, achterkant weegt niet zoveel en dat gaat prima. Als ik hem op assteunen wil hebben zet ik de krik onder het laagste punt van de achteras, vlak achter de wielen op het randje. Dan kun je hem goed hoog krijgen als je het in stages doet.
Krikpunten gebruik ik nooit van een corsa. Voor zijn ze vaak in dramatische staat (heb een deuk in de bodem van mn ex corsa) en achter roest het ook vaak ernstig.
Voor gooi ik de palletkar met een blokje hout onder de versnellingsbak. Assteunen zet ik daar onder de draagarmen. Als je een lange garage krik hebt kun je hem ook onder de baksteun gooien.17 april 2015 om 14:22 #18281502Ik heb er zelf nog geen gevolgen van gehad, midden op de achteras opkrikken.
Zal heus niet aangeraden worden, maar erdoorheen gaan of vervormen doet ie ook weer niet.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.