Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b ombouw naar c20xe
- Dit onderwerp bevat 33 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 oktober 2018om 11:38 door rekord78.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2011 om 22:29 #17796643
dan is t ook goed, al had je alleen de cpu en bedrading voor de lambdasonde nodig gehad
de snaar die je moet hebben…
ik heb ergens t nummer
meen een Gates 6272 ofzo, zal morgen ff kijken voor jeen over t mechaniek, er zijn geloof ik alleen maar plastike gebruikt in een B, alleen in Atjes zit staal…
je doet t makkelijk of moeilijk…
moeilijk is zelf maken ( maten zie corsanovatuning ) of makkelijk, bestel er 1 bij mpech16 januari 2011 om 08:07 #17796644Oke,mooi
Het gaat alleen om het stangetje wat van kunstof kan zijn,ik heb er hier nog een liggen van een calibra deze is wel van staal maar nou weet ik alleen niet of deze te lang of te kort is en of deze wel het zelfde is als bij de corsa.16 januari 2011 om 10:32 #17796645[rquote=1841887&tid=140452&author=corsaboy][rquote=1841595&tid=140452&author=Marcus-Corsa]Ja ik wil hier ook ff een vraagje stellen over uitstoot geen zin om hier een nieuwe topic over de starte.
Ik heb nu een Corsa c14SZ uit 96 die heeft geen Kat dus ook geen lamda regeling
Als ik dus nu een 20xe erin lepel. met een klasse 1 uitlaat ook zonder Kat kan ik dan nog wel aan de emissie eisen komen aangezien die van de B aanzienlijk hoger zijn dan die van de A corsa.Want het ligt meestal toch aan het blok/cpu of hij wel of niet een regeling heeft ?
of is hier een andere kabel boom voor nodig ?
Ik wil zoiezo een een nieuwe computer regeling in het blok hebben en niet de standaard behouden.
[/rquote]wat heb je nou, een corsa a of corsa b.
aangezien elke corsa b een kat heeft en lambda sonde.die eerste c staat voor lambda geregelde ecu icm een kat.
dus neem gewoon een c20xe. dat geklooi met die 20xe.en wat is dat over standaard ecu behouden???
de ecu hoort bij de motor en niet bij de auto.volgende punt een klasse 1 uitlaat???
een uitlaat is een uitlaat. heeft niets te maken met de uitstoot van een motor.daarvoor heb je een kat en lambda regeling.
zo te horen vaak de klok horen luiden maar…..
is niet erg maar stel je zinnen dan anders op..komt een beetje raar over.[/rquote]
Ja ik ik weet men zins opbouw is een beetje raar ivm Dyslexie etc.
Maar ik heb een Corsa B die is in 2007 uit Duitsland ingevoerd.
Zonder kat. en hij is uit het bouwjaar 1996 toen ik heb invoerde was hij poepie origineel.
Hij is ook alle keuringen doorgekomen zonder Kat. Op mijn papieren staat ook niks aangegeven van een code van de Kat.Maar to the point.
Als ik nu een c20xe erin leg. ben ik dan verplicht om de lamda regeling en katalysator te behouden van die motor.
Of als ik die zou weghalen en ik zou aan de emissie eisen voldoen zou het dan mogen.Dus men exacte vraag is. Is de katalysator plicht aan het blok verbonden of aan de auto.
16 januari 2011 om 13:34 #17796646aan het bouwjaar.
die van jou zou bikkelharde afkeur moeten zijn aangezien vanaf 1995 een kat en lambda verplicht zijn.16 januari 2011 om 13:59 #17796647Als je een c20xe inbouwt zonder kat maar met de lambda, heb je dan nog niet hetzelfde vermogen als een 20xe?
16 januari 2011 om 15:35 #17796648[rquote=1843453&tid=140452&author=corsaboy]aan het bouwjaar.
die van jou zou bikkelharde afkeur moeten zijn aangezien vanaf 1995 een kat en lambda verplicht zijn. [/rquote]Ja ik weet het ook gewoon niet. Het is allemaal heel wazig zal het maar eens moeten navragen
28 oktober 2018 om 17:58 #18361448ga mijn c20ne in een opel corsa vervangen door een 20seh blok , kan ik de bak enz laten zitten
of niet
zou hem graag laten zitten in verband met de assen die eruit moeten en de olie die dan uit de bak loopt
grtz chris
28 oktober 2018 om 21:38 #18361454Kun je laten zitten, is wel hoop gewinkeld om m dan eruit te krijgen.
29 oktober 2018 om 11:38 #18361459okee ga het wel eens proberen grtz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.