Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b ombouw naar c20xe
- Dit onderwerp bevat 33 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 oktober 2018om 11:38 door rekord78.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2011 om 17:03 #17231009
wil dus een c20xe in een b corsa droppen.
mensen die hierover hun ervaring willen delen?
alles waar ik op moet letten en/of aanpassen13 januari 2011 om 17:05 #17796619Lees eerst hier eens alles door….
http://www.corsa-novatuning.nl/nl/index1.htm
Alles wat je weten wilt.
13 januari 2011 om 17:11 #17796620Staat idd op de site van CNT :).
vervang wel je brandstofpomp voor een multipoint injectie versie mocht je deze nog niet hebben13 januari 2011 om 18:16 #17796621Heeft iemand een idee hoeveel tijd het kost om het oude blok eruit te halen (corsa B x16xe).
Ik dacht zelf aan zn 4uur als alles mee zit.13 januari 2011 om 18:20 #17796622[rquote=1841198&tid=140452&author=Dennisman]Heeft iemand een idee hoeveel tijd het kost om het oude blok eruit te halen (corsa B x16xe).
Ik dacht zelf aan zn 4uur als alles mee zit.[/rquote]hoe vaak heb je al een blok gedemonteerd???
eerste keer, reken dan op een dag.Als je het netjes doet en alles heel wilt houden en je motorruimte meteen schoonmaakt.
13 januari 2011 om 18:56 #17796623Maarja, dat ligt er ook wel aan of alles van een leien dakje gaat of dat alles tegenzit, dan duurt het wel wat langer :P
13 januari 2011 om 19:00 #17796624snel of langzaam hangt sterk van de voorbereiding af.
d kadett voorzien van c20ne in 2 weken.
wel alles van te voren klaar gemaakt
theun
13 januari 2011 om 19:13 #17796625[rquote=1841234&tid=140452&author=theunm]snel of langzaam hangt sterk van de voorbereiding af.
d kadett voorzien van c20ne in 2 weken.
wel alles van te voren klaar gemaakt
theun[/rquote]
dat is zeker waar.
wij hangen hier een blokje om in een dag.Maar dat is ook de ervaring welke je dan hebt en je alles klaar hebt liggen en niet uren hoeft te zoeken naar het juiste gereedschap
13 januari 2011 om 19:31 #17796626Tegen de tijd dat ik het ga doen neem ik me er 3 weken vakantie voor (bouwvak) :)
Ff vlug een vraagje met optrekken he. Is er een groot verschil tussen een 20ne of 20xe ?
Ik wil Straat/circuit gebruik.13 januari 2011 om 19:50 #17796627c20ne is sterk onderin maar de c20xe gaat weer verder waar de ne stopt in een b corsa zou ik iig een xe hangen
blok er uit halen is zo gebeurd(als je ervaring hebt)
inhangen zelfde verhaal meeste tijd gaat zitten in het aansluiten en netjes maken van alles als je ervaring hebt en je doet het rustig aan dan ben je in een weekend rijdend
zonder ervaring kun je er wel een week voor uit trekken mits je het goede gereedschap hebt lees:motortakel, brug,lucht gereedschap,goede ratel set,goede steek sleutel set,enz enz
voorbereiding is het halve werk
succes13 januari 2011 om 20:02 #17796628een brug is niet nodig…mijne is er ghettostyle in gegaan met de motortakel en een oude gordel om de slotplaat.
Ben nog steeds erg wijs met mn zelfbouw motorsteunen, dankzij Marcel die ff de tekeningen van hun site op ware grote voor me uitprintte :thumbup
13 januari 2011 om 21:18 #17796629maar brug enzo maakt het wel erg gemakkelijk, Ik als niet automonteur had de c20ne uit de corsa gehaald, toen de c20xe uit de calibra en andersom ingebouwd met wat hulp van mn pa met het remsysteem voor de zekerheid, en was in 1 lange dag gebeurd. toen blok kapot liep was deze binnen een paar uur uit de corsa en opweg naar Hennie. Ik zou niet meer zonder brug en alles kunnen.
maar toch blijf ik van mening dat een c20ne echt niet meer vermogen heeft onderin als de c20xe. Een goed lopende c20xe pakt onderin ook al super op, toen ik nog een kadett c20ne had vaak ff bij stoplicht tegen een xe gesprint maar dat kon ik vergeten hoor. met de corsa b c20ne ging ik volgens gtech rond de 8s naar de 100, later met de c20xe is dit in 6.19s gelukt, dat zijn best wat autolengtes verschil hoor
13 januari 2011 om 21:39 #17796630[rquote=1841203&tid=140452&author=corsaboy][rquote=1841198&tid=140452&author=Dennisman]Heeft iemand een idee hoeveel tijd het kost om het oude blok eruit te halen (corsa B x16xe).
Ik dacht zelf aan zn 4uur als alles mee zit.[/rquote]hoe vaak heb je al een blok gedemonteerd???
eerste keer, reken dan op een dag.Als je het netjes doet en alles heel wilt houden en je motorruimte meteen schoonmaakt.[/rquote]
Het wordt wel de eerste keer.
Ik heb wel een brug ter beschikking dat maakt het al een stuk makkelijker,de meeste garage gereedschappen zijn ook aanwezig een takel en dat spul ook allemaal dat komt wel goed.
De nodige onderdelen zijn zo goed als klaar, motorsteunen van de nova site, homokineten en een goed lopende C20xe uit 87´ eigenlijk een 20xe
Het zou mij benieuwen hoe dat loopt in een corsa!!
13 januari 2011 om 21:44 #17796631Vergeet je de aandrijfassen/naven en dergelijke niet?
Of doe je net als mij nexia homokineten aan de binnenzijde
13 januari 2011 om 21:45 #17796632in een B later als 95 geen 20xe hangen, maar echt een C20xe ( ivm lambda regeling )
dit ivm emissie eisen
13 januari 2011 om 21:48 #17796633Heeft zon 20xe zoveel meer co als een geregelde dan?
13 januari 2011 om 22:02 #17796634Laat ik zo zeggen het blok is een 20xe maar er zit een andere kabelboom met lambda regeling op en alle andere aanbouw delen van een c20xe.
Dit moet dan gewoon goed zijn met de co voor een corsa bJa ik doe het gewoon met nexia binnen kineten en mijn eigen gsi assen.
Dit lijkt me wel de makkelijkste oplossing,ik ga er toch niet als een idioot mee knallen dan blijven ze vast wel heel.13 januari 2011 om 22:07 #17796635[rquote=1841379&tid=140452&author=Fearless]Heeft zon 20xe zoveel meer co als een geregelde dan?
[/rquote]
euh
stationair netjes 0,4
bij deellast geen lambdaregeling, levert dan een ruime 3% op…
over die kineten…
ik rij met 260pk en 420nm op nexia 16v kineten, in een a corsa 2l turbo… die blijven wel heel hoor
14 januari 2011 om 07:41 #17796636Oke als ze bij 260 pk goed blijven dan hoef ik me al helemaal geen zorgen te maken:D
Ik wil de ombouw eigenlijk wel ik een week-end voor elkaar zien te krijgen (vrijdag tm zondag)Het is wel allemaal krap bij een corsa he,ach iedereen lukt het dus dan moet het hier ook gewoon lukken.
Gaan trouwens de originele corsa waterslangen allemaal wel passen?ik lees hier eigenlijk niks over
14 januari 2011 om 11:27 #17796637Ja ik wil hier ook ff een vraagje stellen over uitstoot geen zin om hier een nieuwe topic over de starte.
Ik heb nu een Corsa c14SZ uit 96 die heeft geen Kat dus ook geen lamda regeling
Als ik dus nu een 20xe erin lepel. met een klasse 1 uitlaat ook zonder Kat kan ik dan nog wel aan de emissie eisen komen aangezien die van de B aanzienlijk hoger zijn dan die van de A corsa.Want het ligt meestal toch aan het blok/cpu of hij wel of niet een regeling heeft ?
of is hier een andere kabel boom voor nodig ?
Ik wil zoiezo een een nieuwe computer regeling in het blok hebben en niet de standaard behouden.14 januari 2011 om 17:41 #17796638[rquote=1841595&tid=140452&author=Marcus-Corsa]Ja ik wil hier ook ff een vraagje stellen over uitstoot geen zin om hier een nieuwe topic over de starte.
Ik heb nu een Corsa c14SZ uit 96 die heeft geen Kat dus ook geen lamda regeling
Als ik dus nu een 20xe erin lepel. met een klasse 1 uitlaat ook zonder Kat kan ik dan nog wel aan de emissie eisen komen aangezien die van de B aanzienlijk hoger zijn dan die van de A corsa.Want het ligt meestal toch aan het blok/cpu of hij wel of niet een regeling heeft ?
of is hier een andere kabel boom voor nodig ?
Ik wil zoiezo een een nieuwe computer regeling in het blok hebben en niet de standaard behouden.
[/rquote]wat heb je nou, een corsa a of corsa b.
aangezien elke corsa b een kat heeft en lambda sonde.die eerste c staat voor lambda geregelde ecu icm een kat.
dus neem gewoon een c20xe. dat geklooi met die 20xe.en wat is dat over standaard ecu behouden???
de ecu hoort bij de motor en niet bij de auto.volgende punt een klasse 1 uitlaat???
een uitlaat is een uitlaat. heeft niets te maken met de uitstoot van een motor.daarvoor heb je een kat en lambda regeling.
zo te horen vaak de klok horen luiden maar…..
is niet erg maar stel je zinnen dan anders op..komt een beetje raar over.
14 januari 2011 om 17:44 #17796639[rquote=1841493&tid=140452&author=Dennisman]Oke als ze bij 260 pk goed blijven dan hoef ik me al helemaal geen zorgen te maken:D
Ik wil de ombouw eigenlijk wel ik een week-end voor elkaar zien te krijgen (vrijdag tm zondag)Het is wel allemaal krap bij een corsa he,ach iedereen lukt het dus dan moet het hier ook gewoon lukken.
Gaan trouwens de originele corsa waterslangen allemaal wel passen?ik lees hier eigenlijk niks over[/rquote]
volledig netje afgewerkte ombouw red je zonder ervaring niet in een weekend.
neem er een week de tijd voor.ding moet veilig zijn. je hebt ook nog mede weggebruikers.
je zult nog genoeg tegen komen tijdens de ombouw.bouw alles zo in dat het orgineel lijkt. minder gezeur bij de rdw omkeuring..
15 januari 2011 om 00:28 #17796640ben ik t helemaal mee eens…
een corsa a c20xe ombouw, doe ikzelf nu binnen een dag, en dan hangt die er netjes in
de 1e keer loop je toch tegen vanalles aan… ( corsa )
koelslang rv die niet uitkomt
schakelmechaniek niet te verlengen omdat de plastike versie erin zit
stuurbekr snaar te lang/kort
enzenzenz15 januari 2011 om 17:55 #17796641Ja dat van het schakelmechaniek bij welke is het van plastic?ik heb een corsa van 96′ GSI met airco.
Of hebben ze van alles er in gedrukt.
Past de originele stuurbekrach. snaar niet?die is dan te lang of moet ik een totaal andere hebben
Ik denk dat ik dan toch maar een paar dagen extra vrij ga nemen15 januari 2011 om 17:59 #17796642[rquote=1841887&tid=140452&author=corsaboy][/rquote]
dus neem gewoon een c20xe. dat geklooi met die 20xe..[/rquote]
Ik heb hem gewoon omgebouwt naar een c20xe.
Computer,kabelboom,uitlaatspruitstuk met lambda,lmm van c20xe.
Dan moet het toch goed zijn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.