Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa b Ombouw 1.4 naar 1.4 16v HELPP
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2013 om 17:21 #17261142
Ik ga eerdaags aan deze ombouw omdat mijn trouwe 1.4 het heeft begeven.
nu heb ik een paar kleine vraagjes
Zit er ergens een grote stekker dat ik alles aan de motor kan laten zitten kwa bekabeling?
en moet de zekeringkast enzo ook over gebouwd worden.
als ik er aan begin zou ik fotos posten.9 oktober 2013 om 18:01 #18178582t is geen VAG he, met zekeringenkast ombouwen ;)
recht bij voetenzijde pasagierskant, zit n grijze afdekkap
daarachter zit de ECU, samen met 2 verbindingsstekkers
als je die los haalt kan je alles aan de motor laten zitten en de rest de motorruimte in trekkenje moet voor een 16v wel ff de brandstofpomp wissellen, aangezien n monopoint ( 8v ) op 1 bar draaid en n 16v 4bar nodig heeft
10 oktober 2013 om 07:59 #18178583En niet vergeten de sleutels en code ringen etc. te nemen van de 1.4 16v ECU ivm de startblokkering.
Of deze ECU laten omprogrammeren naar je eigen sleutels.10 oktober 2013 om 11:49 #18178584Bedankt voor de info (:
En ook zit ik met het dashboard want ik heb nu zonder toerenteller en in die ander zit met maar die heeft een veel hogere km stand en wil graag me eigen km stand bij de auto houden.
Hoe kan ik dat oplossen ??10 oktober 2013 om 12:29 #18178585even de km stand van die andere teller aanpassen.
teller openmaken, en dan wijst het zich vanzelf.
maar eerlijk gezegd, als je er helemaal niets vanaf weet, (de complete motorombouw)
kun je er beter iemand bij halen die het wel weet.
10 oktober 2013 om 15:19 #18178586Ben zelf automonteur ;) heb een Ascona 400rr met een c20xe throttlebodies gebouwd dus heb er wel redelijk verstand van maar niet van corsa ik houd me meer bezig met oude opels voor de hobby en dit is puur omdat het moet anders was ik er nooit an begonnen
11 oktober 2013 om 07:55 #18178587Bij de tellers moet je even op letten of de W of K waarde bij elkaar in de buurt komt.
Daarnaast moet je opletten of je een mechanische of elektronische tellerunit hebt.
Dit kan je zien aan de snelheidsmeter, als die met 20 begint is die mechanisch en bij 0 elektronisch.Je kan ze uitwisselen, maar vergt zover ik weet iets meer ombouw.
11 oktober 2013 om 07:56 #18178588Andere vraag, waarom doe je er niet weer een 1.4 8v in?
Die zijn voor bijna niets overal op te halen en dan is de ombouw toch veel makkelijker?11 oktober 2013 om 08:17 #18178589Of een 1.6 8v, heb je ook meer pit, en net zo makkelijk.
11 oktober 2013 om 10:37 #18178590Ja die past zo met alle 1.4 8v aanbouwdelen erop.
C16NZ wordt het dan volgens mij.11 oktober 2013 om 12:00 #18178591Deze Auto kon ik goedkoper kopen dan een motor (:
11 oktober 2013 om 12:51 #18178592Of een x16szr ;)
11 oktober 2013 om 13:18 #18178593ik denk dat wel goed gaat komen
je kunt ook je klok over zetten is een kwestie van een keer rustig aan de werkbank gaan zitten.
alleen z’n hulp moet goed in de gaten houden voor je het weet staat motor in de verkeerde richting in de motorruimte
11 oktober 2013 om 18:12 #18178594@PeterNoFear wrote:
Of een x16szr ;)
C16SE (of C14SE) :thumbup is niet heel veel meer werk dan een monopoint motor :thumb
11 oktober 2013 om 18:39 #18178595leuk dat iedereen gaat vertellen welke motor er in moet of kan.
maar dat is een reeds gepasseerd station DIE HEEFT HIJ AL11 oktober 2013 om 19:55 #18178596als je van C14NZ naar X14XE gaat moet je dit overzetten van de x14xe naar c14nz auto
ECU+ Kabelboom
Sleutel+ Transponderring.
2 brandstofleidingen ( kun je zo lost klikken onder de auto )
1 Koolstofleiding ( kun je ook los klikken tegen het schutbord van de auto )
Brandstofpomp
Motorsteunen moet je overzetten van c14nz naar x14xePersoonlijk zou ik zelf de teller ook overzetten van de x14xe naar de c14nz,
x14xe is wel elektronisch en die c14nz mechanisch12 oktober 2013 om 13:09 #18178597@Vannos wrote:
als je van C14NZ naar X14XE gaat moet je dit overzetten van de x14xe naar c14nz auto
ECU+ Kabelboom
Sleutel+ Transponderring.
2 brandstofleidingen ( kun je zo lost klikken onder de auto )
1 Koolstofleiding ( kun je ook los klikken tegen het schutbord van de auto )
Brandstofpomp
Motorsteunen moet je overzetten van c14nz naar x14xePersoonlijk zou ik zelf de teller ook overzetten van de x14xe naar de c14nz,
x14xe is wel elektronisch en die c14nz mechanischMechanische teller of Electrische teller is leeftijdsafhankelijk, heb je een Tigra-A / Corsa-B van voor 1996 kan ie heel goed een mechanishce teller hebben, ongeacht de motor.
de 1.4 16V en 1.6 16V motor zijn ook met mechanische tellers geleverd, zelfs ALLE C16XE’s hebben een mechanische teller.
Vanaf 1996 is de electrische teller met pulse omvormer geleverd, vanaf ongeveer 1998 kreeg je een Pulsewiel en Gever in de bakken.
hiervan zijn ook weer de stekkers anders, deze zitten overigens niet in de motorboom verwerkt, maar in de start laden of Dashboom.De Mechanische of electrische teller is afhankelijk van de bak..
mocht er een F10 op de C14NZ zitten, dan moet je de bak van de 1400 16V gebruiken..
zit er een F13 bak op de C14NZ kan je deze laten zitten.Willem
12 oktober 2013 om 17:13 #18178598De corsa waar mijn x14xe uit kwam was van 96 verklaard dus de elektronische teller
13 oktober 2013 om 14:47 #18178599ik begin er wel een keer aan en dan zie ik wel waar het schip strand maar meestal gaat het allemaal wel lukken.
13 oktober 2013 om 21:42 #18178600Ik wil ook proberen om motor met bak veerpoten draagarmen tegelijk te laten zakken als dat lukt is dat veel sneller (:
14 oktober 2013 om 04:44 #18178601T is minder werk, en voorral makkelijker om wel de assen uit de bak te halen
Aangezien een corsa geen subframe heeft wat de fusees enzo vast zou kunnen houden
Assen eruit en motor naar beneden laten zakken is t makkelijkst
14 oktober 2013 om 15:55 #18178602dus steekassen eruit halen en dan laten zakken
16 oktober 2013 om 20:47 #18178603@Vannos wrote:
als je van C14NZ naar X14XE gaat moet je dit overzetten van de x14xe naar c14nz auto
ECU+ Kabelboom
Sleutel+ Transponderring.
2 brandstofleidingen ( kun je zo lost klikken onder de auto )
1 Koolstofleiding ( kun je ook los klikken tegen het schutbord van de auto )
Brandstofpomp
Motorsteunen moet je overzetten van c14nz naar x14xe
(Welke motorsteunen moet ik overzetten ??)Persoonlijk zou ik zelf de teller ook overzetten van de x14xe naar de c14nz,
x14xe is wel elektronisch en die c14nz mechanisch17 oktober 2013 om 08:21 #18178604Weet niet of je al begonnen bent, maar ik heb een hoop C14NZ’s liggen en zoek een lopende x14xe (1 van die c14nz’s hangt nog in de Corsa A die je erbij kan krijgen :P). Ik heb een Corsa B sport kunnen krijgen van iemand waar een koppakking van lek is
17 oktober 2013 om 13:26 #18178605Kost die c14nz met corsa a dan? is hij nog te redden?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.