Corsa b Ombouw 1.4 naar 1.4 16v HELPP

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa b Ombouw 1.4 naar 1.4 16v HELPP

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261142
    CoupeetjeJr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 February 2009

      Ik ga eerdaags aan deze ombouw omdat mijn trouwe 1.4 het heeft begeven.
      nu heb ik een paar kleine vraagjes
      Zit er ergens een grote stekker dat ik alles aan de motor kan laten zitten kwa bekabeling?
      en moet de zekeringkast enzo ook over gebouwd worden.
      als ik er aan begin zou ik fotos posten.

      #18178582
      TRPower
        Lid sinds:
        13 October 2008

        t is geen VAG he, met zekeringenkast ombouwen ;)

        recht bij voetenzijde pasagierskant, zit n grijze afdekkap
        daarachter zit de ECU, samen met 2 verbindingsstekkers
        als je die los haalt kan je alles aan de motor laten zitten en de rest de motorruimte in trekken

        je moet voor een 16v wel ff de brandstofpomp wissellen, aangezien n monopoint ( 8v ) op 1 bar draaid en n 16v 4bar nodig heeft

        #18178583
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          En niet vergeten de sleutels en code ringen etc. te nemen van de 1.4 16v ECU ivm de startblokkering.
          Of deze ECU laten omprogrammeren naar je eigen sleutels.

          #18178584
          CoupeetjeJr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 February 2009

            Bedankt voor de info (:
            En ook zit ik met het dashboard want ik heb nu zonder toerenteller en in die ander zit met maar die heeft een veel hogere km stand en wil graag me eigen km stand bij de auto houden.
            Hoe kan ik dat oplossen ??

            #18178585
            sjoerdie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 September 2005

              even de km stand van die andere teller aanpassen.

              teller openmaken, en dan wijst het zich vanzelf.

              maar eerlijk gezegd, als je er helemaal niets vanaf weet, (de complete motorombouw)

              kun je er beter iemand bij halen die het wel weet.

              #18178586
              CoupeetjeJr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 February 2009

                Ben zelf automonteur ;) heb een Ascona 400rr met een c20xe throttlebodies gebouwd dus heb er wel redelijk verstand van maar niet van corsa ik houd me meer bezig met oude opels voor de hobby en dit is puur omdat het moet anders was ik er nooit an begonnen

                #18178587
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Bij de tellers moet je even op letten of de W of K waarde bij elkaar in de buurt komt.

                  Daarnaast moet je opletten of je een mechanische of elektronische tellerunit hebt.
                  Dit kan je zien aan de snelheidsmeter, als die met 20 begint is die mechanisch en bij 0 elektronisch.

                  Je kan ze uitwisselen, maar vergt zover ik weet iets meer ombouw.

                  #18178588
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Andere vraag, waarom doe je er niet weer een 1.4 8v in?
                    Die zijn voor bijna niets overal op te halen en dan is de ombouw toch veel makkelijker?

                    #18178589
                    PeterNoFear
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 January 2012

                      Of een 1.6 8v, heb je ook meer pit, en net zo makkelijk.

                      #18178590
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Ja die past zo met alle 1.4 8v aanbouwdelen erop.
                        C16NZ wordt het dan volgens mij.

                        #18178591
                        CoupeetjeJr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 February 2009

                          Deze Auto kon ik goedkoper kopen dan een motor (:

                          #18178592
                          PeterNoFear
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 January 2012

                            Of een x16szr ;)

                            #18178593
                            theunm
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              ik denk dat wel goed gaat komen

                              je kunt ook je klok over zetten is een kwestie van een keer rustig aan de werkbank gaan zitten.

                              alleen z’n hulp moet goed in de gaten houden voor je het weet staat motor in de verkeerde richting in de motorruimte

                              #18178594
                              corsa14slow
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 December 2011

                                @PeterNoFear wrote:

                                Of een x16szr ;)

                                C16SE (of C14SE) :thumbup is niet heel veel meer werk dan een monopoint motor :thumb

                                #18178595
                                theunm
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  leuk dat iedereen gaat vertellen welke motor er in moet of kan.
                                  maar dat is een reeds gepasseerd station DIE HEEFT HIJ AL

                                  #18178596
                                  Vannos
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 November 2010

                                    als je van C14NZ naar X14XE gaat moet je dit overzetten van de x14xe naar c14nz auto

                                    ECU+ Kabelboom
                                    Sleutel+ Transponderring.
                                    2 brandstofleidingen ( kun je zo lost klikken onder de auto )
                                    1 Koolstofleiding ( kun je ook los klikken tegen het schutbord van de auto )
                                    Brandstofpomp
                                    Motorsteunen moet je overzetten van c14nz naar x14xe

                                    Persoonlijk zou ik zelf de teller ook overzetten van de x14xe naar de c14nz,
                                    x14xe is wel elektronisch en die c14nz mechanisch

                                    #18178597
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      @Vannos wrote:

                                      als je van C14NZ naar X14XE gaat moet je dit overzetten van de x14xe naar c14nz auto

                                      ECU+ Kabelboom
                                      Sleutel+ Transponderring.
                                      2 brandstofleidingen ( kun je zo lost klikken onder de auto )
                                      1 Koolstofleiding ( kun je ook los klikken tegen het schutbord van de auto )
                                      Brandstofpomp
                                      Motorsteunen moet je overzetten van c14nz naar x14xe

                                      Persoonlijk zou ik zelf de teller ook overzetten van de x14xe naar de c14nz,
                                      x14xe is wel elektronisch en die c14nz mechanisch

                                      Mechanische teller of Electrische teller is leeftijdsafhankelijk, heb je een Tigra-A / Corsa-B van voor 1996 kan ie heel goed een mechanishce teller hebben, ongeacht de motor.
                                      de 1.4 16V en 1.6 16V motor zijn ook met mechanische tellers geleverd, zelfs ALLE C16XE’s hebben een mechanische teller.
                                      Vanaf 1996 is de electrische teller met pulse omvormer geleverd, vanaf ongeveer 1998 kreeg je een Pulsewiel en Gever in de bakken.
                                      hiervan zijn ook weer de stekkers anders, deze zitten overigens niet in de motorboom verwerkt, maar in de start laden of Dashboom.

                                      De Mechanische of electrische teller is afhankelijk van de bak..
                                      mocht er een F10 op de C14NZ zitten, dan moet je de bak van de 1400 16V gebruiken..
                                      zit er een F13 bak op de C14NZ kan je deze laten zitten.

                                      Willem

                                      #18178598
                                      Vannos
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 November 2010

                                        De corsa waar mijn x14xe uit kwam was van 96 verklaard dus de elektronische teller

                                        #18178599
                                        CoupeetjeJr
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          20 February 2009

                                          ik begin er wel een keer aan en dan zie ik wel waar het schip strand maar meestal gaat het allemaal wel lukken.

                                          #18178600
                                          CoupeetjeJr
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            20 February 2009

                                            Ik wil ook proberen om motor met bak veerpoten draagarmen tegelijk te laten zakken als dat lukt is dat veel sneller (:

                                            #18178601
                                            TRPower
                                              Lid sinds:
                                              13 October 2008

                                              T is minder werk, en voorral makkelijker om wel de assen uit de bak te halen

                                              Aangezien een corsa geen subframe heeft wat de fusees enzo vast zou kunnen houden

                                              Assen eruit en motor naar beneden laten zakken is t makkelijkst

                                              #18178602
                                              CoupeetjeJr
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                20 February 2009

                                                dus steekassen eruit halen en dan laten zakken

                                                #18178603
                                                CoupeetjeJr
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  20 February 2009

                                                  @Vannos wrote:

                                                  als je van C14NZ naar X14XE gaat moet je dit overzetten van de x14xe naar c14nz auto

                                                  ECU+ Kabelboom
                                                  Sleutel+ Transponderring.
                                                  2 brandstofleidingen ( kun je zo lost klikken onder de auto )
                                                  1 Koolstofleiding ( kun je ook los klikken tegen het schutbord van de auto )
                                                  Brandstofpomp
                                                  Motorsteunen moet je overzetten van c14nz naar x14xe
                                                  (Welke motorsteunen moet ik overzetten ??)

                                                  Persoonlijk zou ik zelf de teller ook overzetten van de x14xe naar de c14nz,
                                                  x14xe is wel elektronisch en die c14nz mechanisch

                                                  #18178604
                                                  Aapje
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 2009

                                                    Weet niet of je al begonnen bent, maar ik heb een hoop C14NZ’s liggen en zoek een lopende x14xe (1 van die c14nz’s hangt nog in de Corsa A die je erbij kan krijgen :P). Ik heb een Corsa B sport kunnen krijgen van iemand waar een koppakking van lek is :-)

                                                    #18178605
                                                    PeterNoFear
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 January 2012

                                                      Kost die c14nz met corsa a dan? is hij nog te redden?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.