Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B MM-lampje aan bij een lege tank? *Update EGR defect*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2014 om 17:08 #17263348
Hoi forumleden,
Net vanuit de zaak naar huis gereden, onderweg op de snelweg ging m’n motorstoringslampje opeens branden. Ik bijna helemaal in paniek en direct de eerste afslag eruit gegaan en ergens beland om even stil te staan voor het geval dat iets geks gebeurd. Even onder de kap gekeken of ik raars zie en/of hoor, maar alles was nog ok volgens mij. Motor draaide lekker rustig, trekte nog, olie was nog wel voldoende, toch 0.25 liter olie bijgevuld voor de zekerheid en goed gepeild. Toen startte ik weer en het lampje was weg…
Ik had dus ook een ‘leeg’ tank, lampje brandde ook onderweg voor het eerst na een volle tank (en ik moest nog 10 km), en de motorstoringslampje brandde vlak nadat de tanklampje brand.
Dus mijn vraag is, is het zo dat je niet harder kan dan 80-100 als je tanklampje brand? Heeft dat iets mee te maken? Of is het gewoon een toeval… :???:IEmand een idee? Het gaat trouwens om een corsa B X12XE uit 2000, Alvast bedankt!
15 januari 2014 om 17:17 #18208062toeval
15 januari 2014 om 20:40 #18208063Dacht ik al, even rond gezocht op de forum over het uitlezen met een paperclip en kwam alleen deze tegen voor de Vectra B viewtopic.php?f=129&t=158642&hilit=paperclip
Maar volgens mij las ik ergens dat deze methode ook werkt bij de corsa B?
15 januari 2014 om 21:33 #18208064X12xe kan je niet paperclippen.
Die moet met apparatuur uitgelezen wordenSent from my GT-I8190 using Tapatalk
15 januari 2014 om 22:37 #18208065Waar kom je vandaan ik heb een uitlees computer
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
16 januari 2014 om 08:57 #18208066@Corsaboyrick wrote:
Waar kom je vandaan ik heb een uitlees computer
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ik kom uit rotterdam en de zaak is in monster/denhaag, is tog wel 85km verderop dan jou… ik durf niet echt al te ver te gaan, maar ik kijk wel eerst even, iig bedankt!
Ik heb trouwens dit geluidje gemerkt bij de uitlaat:
https://www.youtube.com/watch?v=PirQznjgXR4″ onclick=”window.open(this.href);return false;Weet iemand wat het zou kunnen zijn?
edit: link aanpassing
17 januari 2014 om 16:25 #18208067Uitlaat komt tegen carrosserie.
Dit komt misschien door een gebroken uitlaat.
Waardoor de lamda sonde in de uitlaad niet goed meer kan werken.
(kijken kost niets)17 januari 2014 om 18:47 #18208068Bedankt! Dat lijkt erop idd…. vandaag gemerkt dat bij stationair draaien trilt de auto van binnen maar met gas geven gewoon lekker rustig
En kan de motor ook wat moeilijker starten door een lekke uitlaat? Hij start namelijk nu ook wat moeilijker :???:
19 januari 2014 om 10:19 #18208069Als de uitlaat kapot is kan je wel horen denk ik.
Dus iets met de ophanging.
Toch even uit laten lezen.28 januari 2014 om 11:42 #18208070Hoppa, eindelijk tijd gehad om het uit te laten lezen… ze zeiden dat de uitlaatklepcirculatie is verstop en moet vervangen worden. Kost 360zoveel incl btw, ok……
Even gegoogled wat ding is / hoe het eruit zie, maar kon niet echt veel vinden. Weet iemand ofr anderen benamingen zijn voor dit ding? En wat doet hij precies?
28 januari 2014 om 11:49 #18208071is dat niet een duur woord voor egr?
28 januari 2014 om 15:22 #18208072gewoon bij meerdere garage.s in de buurt die je vertrouwd prijs opvragen.
28 januari 2014 om 15:36 #18208073AnoniemLid sinds:
1 January 1970EGR klep foto:( is wel van een 1400cc Corsa B) Prijs iets van 170 euro-Mister auto
Doet exact wat de benaming inhoud, uitlaatgas voor een deel herbruiken. Dit dient alleen tot doel om aan de vereiste immissie normen te voldoen. Kan je gerust door een “blinde” pakking uitschakelen na zuiver maken of vervangen ;)
28 januari 2014 om 21:51 #18208074Juist ja, de EGR… dit komt me wel bekend voor ipv ugr/uitlaatgasrecirculatieklep, maar goed weer wat geleerd :D
Geen idee of het te duur is tbh……….. ik kan het wel geloven, heb meerdere topic gelezen over egr en de meeste waren ook rond de 300 :???: als hij daarna maar weer goed rijd/loopt dan vind ik het wel weer goed…
Ik heb veel gelezen dat dit verstopt zit door vuil en kan e.v.t zelf schoongemaakt worden. Is het reinigen zelf makkelijk te doen zonder een brug? En waar zit dit klep bij de X12XE ? Ik heb niks kunnen vinden op de forum behalve 1.4 sz/x16xe enz. blokjes
Bedankt voor het meedenken en antwoorden !!
29 januari 2014 om 12:49 #18208075Bij de x12XE en de X10XE is het een ander type klep dan hierboven afgebeeld.
De klep zit aan de zijkant van het blok (als je voor de auto staat aan de rechterkant). Het is altijd de moeite waard om hem eraf te halen en hem van binnen goed schoon te maken met remmenreiniger/EGR-cleaner. Doet ie het dan nog niet, kan je hem altijd nog vervangen. De pakking die erachter zit moet je wel vervangen, kost een paar euro bij de dealer.
De EGR zit wel gekoppeld aan je koelvloeistofsysteem, je moet dus de koelvloeistof voor ongeveer de helft weg laten lopen voordat je hem eraf kan halen. Had ik de eerste keer niet goed naar gekeken en dat gaf een waterballet :jerry
Blinde pakking voor een X12XE is ook niet echt gemakkelijk te vinden…
29 januari 2014 om 13:54 #18208076Ok bedankt!!
Komt de kvs dan direct uit het blok? Of bij dat slang aansluiting?
29 januari 2014 om 14:23 #18208077Beide ;)
Maar daarom moet je dus eerst even de koelvloeistof gecontroleerd weg laten lopen tot onder het niveau van de EGR.
Makkelijkste is om de onderste slang van de radiator los te koppelen en de kvs in een teiltje te laten lopen.30 januari 2014 om 13:29 #18208078Ah ok bedankt! Van de week es even proberen wanneer ik tijd heb :thumbup
Is de pakking ook verkrijgbaar bij een universele automaterialen zaak, of echt alleen maar de dealer?
31 januari 2014 om 10:05 #18208079Dealer..
Universele autozaken hebben vaak niet dit soort merkspecifieke onderdelen op voorraad.
Ook al kunnen ze het vast bestellen voor je….. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.