Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B met x12xe met hoog benzineverbruik
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2015 om 05:20 #18279373
En hoe vervang ik zo’n thermostaat? Is het een lastige klus?
3 april 2015 om 17:54 #18279374Dacht ie voorop zat.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
3 april 2015 om 18:20 #18279375@wim-v6 wrote:
Dacht ie voorop zat.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Als die idd voorop zit dan zit die met 3 inbus bouten vast en een slangenklem waar de koelvloeistof uit of in haat…
3 april 2015 om 18:40 #18279376Zit idd voorop, wel echt aan de linker kant. x16xe zit die echt voor de motor. Je verliest wat kvs als je die loshaalt.
3 april 2015 om 22:06 #18279377Ik ga morgen de thermostaat vervangen. Baat het niet, dan schaad het niet. Laat binnenkort wel even weten of het geholpen heeft.
4 april 2015 om 06:31 #18279378Vergeet niet koelvloeistof mee te nemen bij onderdelen halen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
20 april 2015 om 11:03 #18279379We zijn inmiddels 2 weken verder. Thermostaat vervangen heeft zeker geholpen, de motor is nu veel sneller warm. Het verbruik is momenteel 1 op 13,5km ( was 1 op 12,5). Is dus nog geen 1 op15, wat ik eerst altijd haalde. Is dit verschil volledig aan de bandenmaat te verwijten of kan er nog iets anders defect zijn? Rij tussen de 15 en 20 duizend kilometer in het jaar, dus qua benzinekosten scheelt het nogal.
Ben er inmiddels dus ook achter dat de snelheidsmeter momenteel 3 kilometer afwijkt(gemeten met gps).
20 april 2015 om 11:11 #18279380je kunt dit ook testen door een tank op de oude ( fabrieks) wielen rond te rijden.. kijken of je dan en merkbaar verschil zit… dat is beter dan hier op gissen wat het is… dan kun je dat daar uit halen namelijk…
21 april 2015 om 16:58 #18279381ben benieuwd of het met de wielen te maken heeft
21 april 2015 om 22:16 #18279382Je hebt zachte en harde banden, en dit kan veel uitmaken in het verbruik. Hoewel en verschil wel fors is, kan het geen kwaad om uit te zoeken of de banden verschillen in rolweerstand.
25 april 2015 om 14:11 #18279383Ik heb helaas geen setje wielen liggen met 165/65 bandjes, dus dat gaat hem niet worden, maar bedankt voor de tip ;)
10 mei 2015 om 20:09 #18279384Ben een aantal weken verder, het verbruik ligt nu na een aantal tankbeurten tussen de 1 op 13,5/14 km. De banden(Michelin Energy Savers) heb ik inmiddels opgepompt tot 3 bar(had eerst 2,5 bar), maar qua verbruik maakt dit weinig verschil. Ligt het nu echt alleen aan de banden? :argue
10 mei 2015 om 20:24 #18279385@tamiya wrote:
Ben een aantal weken verder, het verbruik ligt nu na een aantal tankbeurten tussen de 1 op 13,5/14 km. De banden(Michelin Energy Savers) heb ik inmiddels opgepompt tot 3 bar(had eerst 2,5 bar), maar qua verbruik maakt dit weinig verschil. Ligt het nu echt alleen aan de banden? :argue
als je lang van je banden gebruik wilt maken zou ik ze niet oppompen tot 3 bar… in een corsa b is 2~2,2 bar meer dan voldoende anders heb je naarmate je langer doorrijdt ook ongelijkmatige banden slijtage.. en het helpt niet veel met de regen omdat je banden dan geen water kunnen afvoeren…
het kan aan de voet/rijstijl van de bestuurder liggen en aan de staat van de motor… en wat heb je in je auto liggen dat dood gewicht is waar je niks mee doet…
een motor heeft ook een toeren gebied waar deze redelijk wat koppel kan hebben.. met zo`n 16 klepper kan dat tussen de 2000 a 3500 toeren liggen.. probeer eens tussen de 2000 en 3000 toeren te blijven met accelereren en als je toeren/snelheid gelijk blijft probeer iets onder de 2000 toeren te blijven ( 1750 tot 1900 toeren) .. een motor die je onder het koppel gebied houdt klinkt en voelt niet vrolijk..
althans mijn idee.. klinkt vaag maar heb dat wel vaker met autorijden.. je voelt bij een bepaalt toeren gebied waar je motor licht draait dus weinig weerstand heeft… als je motor weinig weerstand heeft verbruikt deze minder benzine
( ik zal hiermee vast wat tegenstanders krijgen die het er niet mee eens zijn.. bring it :P )11 mei 2015 om 11:05 #18279386@tamiya wrote:
Ben een aantal weken verder, het verbruik ligt nu na een aantal tankbeurten tussen de 1 op 13,5/14 km. De banden(Michelin Energy Savers) heb ik inmiddels opgepompt tot 3 bar(had eerst 2,5 bar), maar qua verbruik maakt dit weinig verschil. Ligt het nu echt alleen aan de banden? :argue
Ik rij bijna vanaf het begin af aan al 1:13 – 1:14 :agent
Alleen als ik echt lange stukken ga rijden (lees: op vakantie ga) wil dat beter worden.11 mei 2015 om 18:32 #18279387Byjugo, ik rij momenteel voornamelijk alleen maar lange (snelweg) ritten, dan vind ik 1 op 13/14 slecht voor een 1.2tje ;)
16 juli 2015 om 17:41 #18279388Zijn weer een paar maanden verder. Heb sinds 2 weken een ander setje velgen onder de auto met 165/65/14 banden, dus originele maat. Het verbruik is helaas na 3100km(vakantiekilometers) nog steeds 1 op 13,5. Hoe kan dit? Ik zou het nu echt niet meer weten :swear
18 juli 2015 om 05:31 #18279389Misschien is je temp sensor aan het overlijden
daardoor denkt de motor dat ie koud is
en spuit meer benzine inwijs idee is iemand met een opcom op te snorren ;)
18 juli 2015 om 05:37 #18279390Wanneer heeft je auto voor het laatst nieuwe bougies ed. gekregen? Ofwel onderhoud?
18 juli 2015 om 07:23 #18279391@tamiya wrote:
Byjugo, ik rij momenteel voornamelijk alleen maar lange (snelweg) ritten, dan vind ik 1 op 13/14 slecht voor een 1.2tje ;)
Ligt er maar net aan, velen hebben geen stabiele voet.
Dan zweefd de snelheid oplange stukken vaak ergens tussen bijvoorbeeld de 110 & 130km/u.
Dat afzakken en weer accelereren, hoe gering dat ook gaat, Kost een hoop brandstof..Ga maar eens rijden met een auto met cruise control.
Als je dan iemand met geringe snelheid gaat inhalen gaan ze vaak, terwijl ze het zelf niet door hebben, de zelfde snelheid rijden als jijzelf rijd.
Ik heb op een 100km/u snelweg eens nast zo een heel langzaam de snelheid op kunen voeren tot 150km/u.
De gene naast mij had dat pas toen door dat hij veel te hard ging, en ging mij kwaad zitten aankijken terwijl hij dat toch echt zelf deed.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 juli 2015 om 08:14 #18279392Denk toch dat er iets aan de hand is
met flink doorrijden loopt de mijne zelfs zuiniger :hmmz18 juli 2015 om 11:58 #18279393trashmetal, ik heb zelf een Opcom, welke temperatuursensor bedoel je? Die links op de motor zit boven de multiriem?
MarkVectra93, auto krijgt keurig volgens het onderhoudsschema van Opel zijn beurten. Heb de Corsa vorige week nog een kleine beurt gegeven( luchtfilter, interieur filter, oliefilter + olie 5w40). 30.000 km geleden zijn de bougies vervangen, deze hoefden deze onderhoudsbeurt nog niet vervangen te worden.
wim-v6, mijn auto heeft cruise control, en die gebruik ik ook zoveel mogelijk.
18 juli 2015 om 14:30 #18279394Indd die ja :thumb
19 juli 2015 om 09:07 #18279395Paar kleine dingen die veel impact hebben op verbruik:
Aanlopende remmen
Uitlijning verkeerd (kost je ook veel banden)en ja, missen van motorvermogen is ook ene duidelijke… Weet niet hoe ‘t zit met de distributie ketting of deze modellen ook een ‘tandje’ verkeerd kunnen staan… Maar als je een nokkenas net iets verkeerd heb staan zou je in theorie niet z’n volledige vermogen hebben…
Kortom, kan een hoop mis zijn, maar je hebt nog lang niet alles uitgesloten :P
20 juli 2015 om 19:31 #18279396Aapje, auto is een half jaar terug uitgelijnd. Remmen heb ik inmiddels naar gekeken, die lopen niet aan. Het motortje loopt verder als een naaimachine, afgelopen weken mee naar Italië geweest en gaf geen krimp ;)
Over die temperatuursensor, kan ik met de Opcom uitlezen of deze is overleden?
20 juli 2015 om 22:21 #18279397Jazeker, die kan je uitlezen!
Zijn alle 4 de bougies van dezelfde kleur, koffiebruinig?
Hoeveel km’s heb je op je huidige set banden gereden, zijn ze scheef aan het afslijten? (binnen meer dan buiten) Dat een auto is uitgelijnd betekend niet dat ie goed is uitgelijnd….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.