[Corsa B] Kunstof delen zelf spuiten? of laten spuiten

Forumindex Forums Modellen Corsa [Corsa B] Kunstof delen zelf spuiten? of laten spuiten

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239663
    Onderbroekie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2007

      Ik heb geinformeert bij een spuiter hoeveel het mij gaat kosten als ik de 10 delig kunfstof delen aan de buitenkant wil laten spuiten kom ik op +-500 euro uit

      het gaat dan om de
      Sloten
      Wielkuipranden
      Stootstrips
      Bumperlijsten

      Ik vind het aan de dure kant iemand enig idee waar ik het goedkoper kan laten doen?
      Of is het makkelijk zelf te doen?

      #17900410
      Dim67
        Lid sinds:
        1 July 2011

        Is zelf wel te doen, ik heb bij mn Renault 19 een keer al het kunststof overgespoten (bumpers, lijsten, spiegels etc.) Bij voorkeur binnen, in een goed geventileerde – stof arme – ruimte. Vergeet niet een goede mondkap met filter.

        #17900411
        leroy.
          Lid sinds:
          23 February 2011

          je wielranden wel goed opvullen en je bumpers mischien?

          #17900412
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Alles goed ontvetten (water met amoniak).
            Ligt opschuren met scotschbright schuursponsdingie, dan kunsstof primer, dan gewone grondlak (grijs, geel of bruin afhankelijk van topkleur), dan 2 of meerdere lagen kleurlak. Eventueel afmaken met 2 lagen blanke lak.
            Tussendoor ligt waterproof schuren en bij gelijke lagen niet meer dan een half uurtje laten drogen.

            Ik zou de delen niet proberen op te vullen, de wielrandjes, want dat gaat niet goed werken. Eventueel ligt spuitplamuur gebruiken na de kunststofprimer voordat je de gewone grondlak erop spuit.

            #17900413
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              schuren hoeft niet alleen als je er krassen in hebt.

              plastic primer en een grondlak + gewone lak

              #17900414
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Doe dat licht schuren altijd een beetje voor een betere hechting, maar het hoeft niet inderdaad :thumb

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.