Corsa B krukas sensor

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B krukas sensor

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Har Opel

Corsa B van me dochter viel plotseling stil op een kruising ( gelukkig niet in de tunnel )
      Na wat hulp gevraagd aan omstanders om de auto zo snel mogelijk van de kruising te krijgen en hij in een parkeervak stond ( uit de weg dus ) probeerde ze de 1.2-16V van bw.jaar 2000 opnieuw te starten en hij sloeg weer aan.

Wegenwacht toch maar laten komen en die kon hem helaas niet uitlezen om dat de auto te oud was ( 14 jaar dus )
      Onder de motorkap heeft hij wat lopen controleren en zei het volgende….het enigste wat ik mij ( de monteur wegenwacht dus ) voor kan stellen en wat het meest voorkomend is bij deze klacht van de Corsa B is dat de krukas sensor kapot is of in ieder geval een storing heeft.

Hij heeft een nieuwe wezen halen en gemonteerd.
      Kosten € 25,-
      Maar………………………hij gaf geen garantie dat ze weer stil kon vallen.
      Al met al de Wegenwacht zei dat de klacht 99% opgelost zou moeten zijn maar wij hebben er nog niet een gerust gevoel bij zeker omdat ze iedere dag door de tunnel er mee moet naar d’r werk

Garage gemaild vanmorgen waar we altijd komen en die zei dit………….

” Auto heeft ook een nokkenas sensor en valt eigenlijk alleen stil als het signaal van beide sensoren wegvalt, deze Corsa heeft 1 bobineblok deze is voor alle cilinders.

Wat nu……………… de garage kan hem evt wel uitlezen zou daar dan nog wat uitkomen na vervanging van de krukas sensor…..

corsa14slow
      Deelnemer

wie weet… maar te oud om uit te kunnen lezen :wtf bouwjaar 2000 heeft OBD2…

Vannos
        Deelnemer

” Auto heeft ook een nokkenas sensor en valt eigenlijk alleen stil als het signaal van beide sensoren wegvalt, deze Corsa heeft 1 bobineblok deze is voor alle cilinders.

Wat nu……………… de garage kan hem evt wel uitlezen zou daar dan nog wat uitkomen na vervanging van de krukas sensor…..

als je geen krukas signaal hebt ben je mooi de sjaak., Zonder zal die motor niet starten,.

mijn corsa b is 20 jaar oud en kan hem gewoon uitlezen ?

vaak voorkomende problemen bij die x10 en x12xe motoren

Luchtmassameter/ Luchthoeveelheid
          Krukas sensor

Har Opel

Dus maw Vannos nadat nu de krukas sensor is vervangen zou hij het goed moeten blijven doen denk je….dan zou de monteur v/d WW gelijk hebben en niet me Garage……die zegt er zitten er 2 krukas en nokkenas.

Al met al as maandag wordt hij ff uitgelezen hoop dat alles goed voor haar is want je hou je hart vast als je stil komt te vallen in een tunnel waar ze iedere dag door heen moet.

Nick-GSI
            Deelnemer

auto heeft idd een krukas en nokkenas sensor, die nokkenas sensor gaat niet zo snel stuk ( nog nooit meegemaakt in de 14 jaar die ik bij opel werk ), krukas sensors gaan idd nog wel eens stuk

Vannos
              Deelnemer

@Har Opel wrote:

Dus maw Vannos nadat nu de krukas sensor is vervangen zou hij het goed moeten blijven doen denk je….dan zou de monteur v/d WW gelijk hebben en niet me Garage……die zegt er zitten er 2 krukas en nokkenas.

Al met al as maandag wordt hij ff uitgelezen hoop dat alles goed voor haar is want je hou je hart vast als je stil komt te vallen in een tunnel waar ze iedere dag door heen moet.

2 maal krukassensor en 2 maal nokkenas sensor ?

tja dat is nooit fijn midden in een tunnel, Westerschelde tunnel ?

Har Opel

Nee hij bedoelde 2 totaal dus 1 krukassensor en 1 nokkenassensor maar als ik het bericht hierboven leest dan gaat de nokkenassensor zelden kapot dus hoop ik dat de krukassensor haar klacht was. Nee geen Westerschelde tunnel maar Heinenoordtunnel.

Vannos
                  Deelnemer

Inderdaad hopen dat dat het geweest is. Heb eerder bij diverse opel modellen gehad voornamelijk bij bij gas los laten ( afremmen op de motor ) dat de motor uitviel,
                    kon daarna wel direct starten. Weer terug bij de garage bleek het die keren ook de krukas sensor te zijn. :thumb

Anoniem

anders toch nog even uit laten lezen, desnoods door een forumlid. Dat kan bij dit model gewoon en wellicht staat er nog een foutcode opgeslagen en dan weet je meer..

Har Opel

Morgen ochtend ff laten doen voor de zekerheid :thumb

Har Opel

Kwam niks bijzonders uit, Corsa is tot nu toe niet meer stil gevallen dus waarschijnlijk was het toch de Krukassensor die vervangen is.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.