Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B kopen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2013 om 18:14 #17261229
Beste leden,
Wil een 1é auto kopen voor me dochter en dat zou worden een Opel Corsa B van nov 1998 met 188.000 km op de teller.
Het betreft een Corsa 1.0I -12V
Hij vraagt er 1100 euro voor kleur zwart.
Aangezien het haar spaarcenten zijn wil ik een miskoop proberen te voorkomen waar moet ik extra op letten…
Deze heeft een distributieketting die niet hoeft vervangen te worden zegt de garage waar hij te koop staat.
Het is in Katwijk aan Zee bij Garage Floris iemand ervaring mee…….
http://www.autotrader.nl/auto/5cvmg/detail/” onclick=”window.open(this.href);return false;Ben benieuwd of dit een beetje vertrouwd adres is voor straks haar spaarcenten op zijn met de nodige ellende…..by the way heeft iemandn og een goede betrouwbare zwarte Corsa B te koop tot max 1250 euro
13 oktober 2013 om 20:03 #18179680Goed letten op de bekende plekken waar ze roesten en er zit inderdaad een ketting op die hoeft niet zo snel vervangen te worden als een riem
Op de foto ziet die er nog goed uit !13 oktober 2013 om 20:18 #18179681Voor het zelfde geld heb je een 1.2 met of zonder ketting. Dit betreft een eco uitvoering dus zonder elec. spiegels / ramen of stuurbekrachtiging.
13 oktober 2013 om 20:20 #18179682Een corsa van dat bouwjaar heeft weinig roest normaal gesproken. De oudere modellen waren juist drama.
Met een 98’er zit je meestal wel goed.
Als de auto een beetje fatsoenlijk onderhouden is heb je er geen naar wagentje aan.
Vind de prijs nog niet eens zo heel hoog voor een autobedrijf.14 oktober 2013 om 04:34 #18179683Betrouwbaar en zeer zuinig.Je geluk schijnt de km ztand te zijn.
ketting is een gevoelig probleem. Luister bij een koude start goed naar bijgeluiden van de ketting.
dat maakt een tikkend diesel geluid. In dat geval laten staan.roest? Veerschotels achter, dorpel links en recht achter aan de acherzijde, krikpunten voor (dwarsbalkjes)
14 oktober 2013 om 11:51 #18179684Goed luisteren, ketting mag niet veel geluid maken bij de KOUDE!! start, en ook niet na een Flinke rit, geef m tijdens de proefrit goed op de kloten, zodat ie GOED WARM!! is.
bij stationair mag ie niet rammelen..
Willem
14 oktober 2013 om 15:15 #18179685@wim-v6 wrote:
Goed luisteren, ketting mag niet veel geluid maken bij de KOUDE!! start, en ook niet na een Flinke rit, geef m tijdens de proefrit goed op de kloten, zodat ie GOED WARM!! is.
bij stationair mag ie niet rammelen..
Willem
Hierbij een vraag, toevallig heb ik een 1.2 met ketting, maar af en toe met starten, hoor k wel een lichte ratel van mn ketting (ook na een tijd rijden). Als ik de motor dan uitzet en opnieuw start is t geluid weg. kan dit kwaad?
14 oktober 2013 om 19:11 #18179686Spanner die niet goed uitkomt, lees wat er in het andere topic staat..
Daar heb ik getypt dat je eens het klepdeksel los moet nemen en Schoonmaken, ivm juiste werking Carterventilatie, Controleer ook de slang hiervan.Dan kun je vervolgens nog eens een Olieflush uitvoeren, dan zou de boel weer aardig schoon moeten zijn, en mag ie warm niet meer ratelen.
Bij koude start mag de ketting kort hoorbaar zijn, Geen harde rammel of tikken.Willem
14 oktober 2013 om 19:15 #18179687Ok ik zal binnenkort gaan kijken, tnx
15 oktober 2013 om 14:42 #18179688Ben benieuwd wat er op het kleppendeksel is geschreven :hmmz
Zou best is kunnen dat ze de ketting al een keer vervangen hebben….20 oktober 2013 om 09:14 #18179689Heb inmiddels een Corsa B gevonden en gekocht, bw.jaar sept 2000 met 173.000 km op de teller, 1.2 motor 16V, mooiste is dat ik hem gekocht hebt van een vriend van me buurman dus ik kon de Corsa al zo beetje. Koplampen vervang ik beide zitten vol met condens dus daar ga ik niet op bezuinigen en zet er 2 nieuwe imitatie koplampen in van het merk TYC via http://directautoparts.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; waar ik afgelopen jaar ook de koplampen voor mijn 17 jaar oude Astra Station had aangeschaft, snelle levering, erg goedkoop en betrouwbaar altijd gelijk antwoordt op de mail dus voor mij was dit snel beslist qua aanschaf nieuwe koplampen voor de auto van me dochter. Moet alleen achterhalen als je het licht aan zet gaat de display uit op het dashboard in de midden, lichtschakelaar uit dan brand de display weer wel beetje raar misschien lampje los of een los draadje hoop ik. En het afdichtrubber rondom de dakantenne is kapot gewoon weggescheurd door ouderdom ( 13 jaar ) iemand tip om die te vervangen is dat veel werk en krijg ze nu water binnen als ze zo blijft rijden kan je dat rubber zo los kopen voor de dakantenne. Tot slot ik hoor een zingend hoog geluid denk zelf aan lagertje van de dynamo…zo niet waterpomp was nagezien door de Opel kon geen kwaad maar wij vinden het erg irritant dus ik wil dat er uit laten halen voor d’r, kreeg de tip als je ff de V- riem er af haalt van de dynamo en je start de motor en het geluid is weg dan weet je zeker dat het van de dynamo komt. Zie graag tips verschijnen hoe meer hoe beter. Bedankt alvast.
20 oktober 2013 om 09:19 #18179690Dit probleem met de antenne heb ik ook, bij mij lekt deze nog niet maar k wil dit wel graag voor zijn, dus vraag me t zelfde af eigenlijk
20 oktober 2013 om 10:24 #18179691Rubber is niet los te leveren, moet je het hele voetje met bekabeling kopen.
Er zijn wel mensen hier die weten welk merk een (bijna) passend rubber heeft, en los levert.20 oktober 2013 om 10:33 #18179692En evt afkitten met acrylaatkit zwart had ik bij mijn Astra van 1996 ook gedaan afgelopen zomer en is nog steeds dicht, netjes met zeepsop rondom glad gestreken zodat het zicht ook netjes oogt is dat een optie..?
20 oktober 2013 om 10:36 #18179693Kan natuurlijk ook, maar een rubbertje is netter.
20 oktober 2013 om 10:37 #181796941100 euro voor een 1.0 met 188k kilometers op de teller is wel duur.
20 oktober 2013 om 10:40 #18179695Voor een autobedrijf vind ik dat nog zat meevallen, heb ze voor duurder weg zien gaan.
1350 meestal.20 oktober 2013 om 10:43 #18179696McKaamos heeft die van hem laatst gedaan, moet je even kijken op pagina 135 bij “wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?”
20 oktober 2013 om 11:33 #18179697Pas wel op met het los halen van de multiriem, dat je hem niet te lang laat draaien omdat de waterpomp ook wordt aangedreven door dezelfde riem.
20 oktober 2013 om 12:16 #18179698Even ter info die Corsa van ’98 ging niet door met 1.0 motor, heb nu particulier een Corsa B van 09/2000 gekocht met 1.2 – 16V motor voor € 1350, elec spiegels, verwarmde spiegels, elec ramen lm velgen orig Opel 173.000 km op de klok geen olie verbruik en geen distributie riem maar ketting zal tzt wat foto’s plaatsen als hij gepoetst is kleur komt heel dicht overheen met me Astra Station wat rio verde groen 369 is en de Corsa cypress groen 377
20 oktober 2013 om 16:44 #18179699Olie verbruiken deze kleine blokjes sowieso niet.
let bij deze ook weer op de ketting.verder lekker blokje.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.