Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B – koelvloeistof en banden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2013 om 14:37 #17258905
Hallo Corsa liefhebbers,
Sommige van jullie weten misschien nog wel dat ik een maand geleden hier ook een paar vragen had over de APK, de auto is nu wel gelukkig door de APK heen gekomen voor totale reparatie kosten 250,- in plaats van 670,- die de garage mij voorschotelde. Maar nu zit ik met het probleem dat ik een gratis vakantie check heb laten doen, daaruit is gebleken dat mijn linker achterband droog is en scheurtjes vertoont? Kan dit even gevaarlijk zijn als band karkas dat zichtbaar is? Ik heb de band 5 Juli gekocht bij een RDW Erkent autobedrijf (tweedehands band). Mogen hun mij wel een droge band die scheurtjes vertoont verkopen, ook al is deze tweedehands?
Ook had ik de vraag of het mogelijk is de remvloeistof zelf te vervangen? Volgens Michelin en CarGlass in samenwerking met een of ander technisch team van de politie, zit er veel vocht in de remvloeistof. Wat betekent dit, en wat kan dit veroorzaken? (Is dit in de toekomt te voorkomen?)
29 juni 2013 om 14:43 #18156271Die band is gewoon apk afkeur als je hat karkas door de scheuren heen ziet, gewoon teruggaan en een andere band eisen.
29 juni 2013 om 14:44 #18156272Op je eerste vraag weet ik geen antwoord.
Met betrekking tot de remvloeistof… Vocht in de remvloeistof zorgt ervoor dat het kookpunt van de vloeistof in het geheel wordt verlaagd. In het ergste geval kan je remvloeistof zelfs gaan koken. Met betrekking tot het vervangen ervan had je ook even kunnen googlen. Er zijn zat artikelen te vinden. Bijvoorbeeld
http://www.youtube.com/results?search_query=change+brake+fluid&oq=change+brake+fluid&gs_l=youtube.3..0l6j0i5l2.5304.7342.0.7463.18.15.0.2.2.0.117.979.14j1.15.0…0.0…1ac.1.11.youtube.heo-bP0LejI” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.hondaclubzuid-limburg.nl/website/pages/techcorner/tc_apr03-3.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
29 juni 2013 om 14:48 #18156273Remvloeistof trekt nou eenmaal vocht aan. :)
Dat is niet te voorkomen nee.. daarom wordt aangeraden het te vervangen om de zoveel tijd.
Als je flink wat zelf kan is het niet heel moeilijk te doen. Zijn honderden howtos over te vinden op google.Een tweede hands band is wat het is. :) Een tweedehands band. Niet nieuw.
En zoals met alles wat tweede hands is moet je goed opletten wat je koopt en maar hopen dat het nog een tijd blijft werken.
Misschien heeft de verkoper begrip en krijg je wat compensatie.
Het is iig zeker niet zo gevaarlijk als een band waar je bijv door een hap het canvas ziet nee..29 juni 2013 om 14:48 #18156274Een band met droogte scheurtjes mogen ze gewoon verkopen mits er geen canvas zichtbaar is en het profiel goed is.
En zoals jeroennk al zei remvloeistof vervangen kan je zelf ook maar is niet de meest effectieve manier omdat niet alles ververst wordt.
En om de 2 jaar verversen.
29 juni 2013 om 14:53 #18156275Remvloeistof is hygroscopisch ( trekt dus vocht aan)
Bij normaal onderhoud moet dit elke 2 jaar worden vervangen of 50k km
welke als eerste komt.
als je nooit aan een auto gesleuteld hebt NIET zelf aan beginnen het zijn wel je remmen.
Veel mensen halen een apk en onderhoud door elkaar.
volgens mij is remvloeistof ook een controle punt.
En banden met droogte scheuren op tot op het karkas krijg je bij mij niet eens cado maar die gooi ik weg.
bij banden met droogte scheuren loop je het risico op een klapband.29 juni 2013 om 16:25 #18156276Graag even een informatieve topictitel maken.
29 juni 2013 om 17:33 #18156277Is het nu dan ook de tijd om het over de dt in gehad te hebben?? :jerry
29 juni 2013 om 17:43 #18156278AnoniemLid sinds:
1 January 1970remvloeistof is iig geen apk punt. het moet alleen op peil staan voor de keuring.
30 juni 2013 om 13:02 #18156279Gewoon een andere band kopen. Persoonlijk zou ik dan meteen 2 stuks doen, ongeacht de staat van de andere band.
Remvloeistof kan bijna iedere garage wel vervangen en hoeft niet veel te kosten. Als er teveel vocht in je remvloeistof zit, is je rempedaal ‘soppig’ en is je remkracht een stuk minder. Een goede manier om te weten wanneer het weer vervangen moet worden.
30 juni 2013 om 17:39 #18156280Nooit bezuinigen op banden, ze zijn je enige contact met de weg…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.