Corsa B hoge pieptoon + vocht (VIDEO)

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B hoge pieptoon + vocht (VIDEO)

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Voorwiel

Beste experts,

Ik heb een Corsa B 16V uit het jaar 2000. Sinds kort maakt hij een erg hoog piepgeluid, een continu geluid op 1 toonhoogte.
      Toen ik dit op de video wilde opnemen zag ik dat er ook condens onder uit de auto, vlak voor de catalysator? (bij colt-start). zie video.
      De auto rijd verder prima, al is het hoge piepgeluid erg hinderlijk

Het geluid komt niet van de distributieriem en het vocht komt niet van een airco.

Weet iemand waardoor dit kan komen? en hebben de problemen verband met elkaar?

[youtube:1dh94xcd]http://www.youtube.com/watch?v=vBzMiI6G81w[/youtube:1dh94xcd]

Groeten,
      Sjoerd

jeroenk
      Deelnemer

Kun je traceren waar het geluid vandaan komt? Als het thv de benzinetank komt kan het wel eens je brandstofpomp zijn!?
        Misschien wel doordat er een brandstoffilter achter hangt dat nodig eens vervangen moet worden?!

Verder zit ik anders te denken aan een stuurbekrachtigingspomp/aircopomp en anders een kleine luchtlekkage bij je uitlaatspruitstuk of iets dergelijks…

richardschaeks
        Deelnemer

uitlaat sowiezo lek! smeer of las deze eens dicht bij die beugel! misschien is het geluid dan al weg!

jeroenk
          Deelnemer

@richardschaeks wrote:

uitlaat sowiezo lek! smeer of las deze eens dicht bij die beugel! misschien is het geluid dan al weg!

Komt daar werkelijk zo’n hoog geluid vandaan denk je? Moet het dan niet mee veranderen met de toerentallen?

Probeer anders even met een doek je uitlaat dicht te houden en luister of het geluid verandert…

richardschaeks
            Deelnemer

ik heb wel eens een fluitende uitlaat meegemaakt…

jeroenk
              Deelnemer

@richardschaeks wrote:

ik heb wel eens een fluitende uitlaat meegemaakt…

Ik ook, maar dit vind ik meer op een piep dan een fluit lijken. Anyway; gewoon je uitlaat dicht (laten) maken en kijken of er dan een fluit overblijft. In dat geval zou ik eens kijken naar brandstofpomp etc.

wim-v6
                Deelnemer

Hoge peiptoon is Dynamo, en je uitlaat lekt.

Willem

Voorwiel

Het lijkt inderdaad meer op een piep dan fluit, het komt vanuit de onder/voorkant van de auto. Uitlaat dichthouden ga ik straks proberen

wim-v6
                    Deelnemer

Dat piepen is vrij normaal voor een dynamo hoor…
                      dat is gewoon het werken van de spoelen.. dat ie kracht moet leveren

Willem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.