Corsa B hemelverlichting vervangen, door LED?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B hemelverlichting vervangen, door LED?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    anrox

Hallo allemaal,

Ik ben Anrox, en ik heb een Opel Corsa B 1.6 16V GSI.

Ik ben bezig met een aantal kleine veranderingen aan de auto. Waar ik tegen aanloop, en me al een paar dagen suf heb zitten zoeken betreft het hemelverlichting in de auto ( het licht aan het plafond dat aangaat wanneer men de deur open doet). Ik vind het gele licht maar niks en wil dit vervangen, waardoor ik fellere witte of blauwe licht heb. Kan dit door middel van een LED strip/lampje of iets dergelijks? En hoe?

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

Groetjes

SimpleFace

Eindelijk iemand die er ook zo over denkt, heb er ook een tijdje naar gezocht en op een gegeven moment gewoon het plastic kapje eraf gehaald. Dat bleek dus een T10 lampje te zijn erin, heb trouwens een Meriva maar dat maakt weinig uit denk ik. Ik heb toen een aantal van deze lampjes besteld:
        http://www.dx.com/p/t10-1-2w-6500k-70-lumen-5-smd-led-car-white-light-bulbs-pair-dc-12v-51356#.U-CQWyjCAxc

Ze zijn nog niet binnen, maar zullen een stuk zuiniger, minder warm, en feller zijn. Zeker een upgrade t.o.v dat jaren 90 geel licht.
        Dashboard verlichting is trouwens een ander type lamp(zien onderstaande post van buur), dat is een festoon en die hebben ze ook overal te koop. Maar eerst maar is de hemellichten proberen.

Anoniem

Bij Khioawan heb ik ondertussen het zelfde idee gehad en uitgevoerd, omdat dat flauwe/gele lampje wel leek op een vooroorlogs exemplaar….zo weinig licht opbrengst. Ik plaatste deze:
          scherp wit licht

deze kan je in meerdere kleuren krijgen:

Beiden geven een mooi resultaat ;)

anrox

Allebei heel erg bedankt voor de reacties. ik ga er van de week mee aan de slag!

Hartelijk dank!

CorsaBBoomer
            Deelnemer

Of je kan een stapje verder gaan en er een paar meer inbouwen in de hemel ;)

meer op http://www.michalak.be en kijken bij CorsaBBoomer

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.