corsa b gsi x16xe loopt slecht stationair

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa b gsi x16xe loopt slecht stationair

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271083
    rick026
      Lid sinds:
      28 August 2013

      hallo,

      alweer heb ik problemen met mijn corsa (x16xe) hij heeft een tijdje goed gelopen maar sinds kort lijkt het of hij aventoe op 3 pitten loopt/overslaat hij ploft dus ook een beetje uit de uitlaat.
      zodra ik het gas in duw is het weg. ook bokt (danst) en houd hij in onder de 3 duizend toeren daarboven gaat ie als een banaan.
      zal morgen even een filmpje posten.

      wat ik al heb gedaan:

      bobine vervangen
      bougies
      egr +- 5 maanden geleden
      pakking van het inlaatspruitstuk.

      ben echt ten einde raad hij heeft eigelijk altijd al niet mooi stationair gelopen maar dit is wel het toppunt het stuur en de koets van de wagen trilt behoorlijk mee hoor de nummerplaat op me kofferbak ook echt hard trillen.

      wie heeft er nog suggesties of tips?

      groeten,

      Rick

      #18278094
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        nokkenaspositiesensor, kurkaspositiesensor of lambda sonde(niet origineel of universele) bij dit laatste schijnen niet goed te zijn voor je motor…

        #18278095
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Sproei je bougiekabels eens nat en kijk of het gaat vonken. Meestal is dit soort overslaan iets in de ontsteking. Dus slechte bobine (ook nieuw hoeft niet perse goed te zijn). Bougies (Verkeerde geplaatst kan ook) of bougiekabels (Poreus scheurtjes enz).

          #18278096
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            @Haasje17 wrote:

            Sproei je bougiekabels eens nat en kijk of het gaat vonken. Meestal is dit soort overslaan iets in de ontsteking. Dus slechte bobine (ook nieuw hoeft niet perse goed te zijn). Bougies (Verkeerde geplaatst kan ook) of bougiekabels (Poreus scheurtjes enz).

            Dit gaat bij een x16xe niet aangezien de bougiekabels het gat waar je ze op de bougie aansluit afsluit zodat er geen vocht in kan

            #18278097
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              @bart-gsi wrote:

              @Haasje17 wrote:

              Sproei je bougiekabels eens nat en kijk of het gaat vonken. Meestal is dit soort overslaan iets in de ontsteking. Dus slechte bobine (ook nieuw hoeft niet perse goed te zijn). Bougies (Verkeerde geplaatst kan ook) of bougiekabels (Poreus scheurtjes enz).

              Dit gaat bij een x16xe niet aangezien de bougiekabels het gat waar je ze op de bougie aansluit afsluit zodat er geen vocht in kan

              Waarom zou je niet over de kabels kenen sproeien dan?

              #18278098
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                @Haasje17 wrote:

                Waarom zou je niet over de kabels kenen sproeien dan?

                omdat de bougie connector van de bougiekabels in de cilinderkop zit en het gat dus afsluit zodat er geen vocht in komt..

                kijk maar…

                niet op de rode pijlen letten.. heb deze foto van google geplukt..

                als je zoals je typt wilt kijken voor scheurtjes kan dat wel overgens.. my bad…

                #18278099
                rick026
                  Lid sinds:
                  28 August 2013

                  heb de bougies eruit gedraait, en het lijkt erop dat cilinder 2 vanaf de distributie kant het probleem is pik zwart, ik ga morgen een compressie test laten doen ben er bang voor dat ik motorschade heb of last van een klevende uitlaat klep bougie vonkt gewoon dus lijkt iets met de compressie of ergens een lek bij de inlaat heb hem vandaag ook laten uitlezen met de opcom maar komt niks uit.

                  iemand nog ideen waar ik verder nog naar zou moeten kijken?

                  #18278100
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    Verbruikt/stookt het blokje ook olie?? Anders zou je kunnen kijken voor de kleppenseals en de kleppen… En anders de compressieringen en oliekeerringen om de zuigers

                    #18278101
                    rick026
                      Lid sinds:
                      28 August 2013

                      olie verbruikt hij haast niet ook al heeft ie 215.000 gelopen ongeveer 7/10 duizend de liter dus zeker geen olieboot (geen blauwe wolken uit de uitlaat), die slang tussen de inlaat en het gasklephuis scheuren die vaak ?daar heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken.

                      hierbij et beloofte filmpje: https://youtu.be/6Nl7onnd2rk

                      #18278102
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        @bart-gsi wrote:

                        @Haasje17 wrote:

                        Waarom zou je niet over de kabels kenen sproeien dan?

                        omdat de bougie connector van de bougiekabels in de cilinderkop zit en het gat dus afsluit zodat er geen vocht in komt..

                        kijk maar…

                        niet op de rode pijlen letten.. heb deze foto van google geplukt..

                        als je zoals je typt wilt kijken voor scheurtjes kan dat wel overgens.. my bad…

                        Dat zijn ook niet de kabels… maargoed. Zwart kan ook door zwakke of geen vonk komen.

                        #18278103
                        rick026
                          Lid sinds:
                          28 August 2013

                          ik zal morgen vroeg de bobine even wisselen heb toevallig nog een reserve liggen en heb nog een setje bougies dus zal die van de 2de cilinder even wisselen trek ook de inlaat er weer ff af, weet iemand met hoeveel nm je die bouten moet vast draaien met de moment sleutel?

                          groeten rick

                          #18278104
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            Wissel dan ook de kabel met een van de andere als het probleem zich dan verplaatst ligt het aan de bougiekabel.

                            #18278105
                            rick026
                              Lid sinds:
                              28 August 2013

                              zal ik doen, hopen dat et ergens daar zit want valt echt niet vansoenlijk mee te rijden zo.

                              fijne avond!

                              gr rick

                              #18278106
                              rick026
                                Lid sinds:
                                28 August 2013

                                ben vandaag bij de garage geweest compressie was goed, kreeg toen een tip om een andere bovenste inlaat erop te schroeven, ben naar de sloop geweest en een bovenste deel kunnen scoren, hij loopt weer perfect rustig stationair! heb ze naast mekaar gehouden en tot mijn verbazing was hij krom waardoor cilinder 2 niet goed afsloot denk dat ie keer gevallen is ofzo.

                                maar het rijd weer!

                                bedankt iedereen voor de reacties! topic mag wat mij betreft dicht.

                                Groeten rickert.

                                #18278107
                                bart-gsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 July 2012

                                  Ok.. Die had ik niet verwacht.. Maar goed dat je corsa weer goed rijdt..

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.