Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b gsi x1.6xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 september 2014 om 16:04 #17268052
Hallo,
Ik heb inmiddels een tijdje mijn corsa b gsi uit 1996(x1.6xe).
Er zijn wat aanpassingen geweest zoals een spaghetti uitlaatspruitstuk en een mantzel inlaat.Nu ben ik benieuwd of chippen nog zin heeft voor zo’n blokje met deze aanpassingen.
Wat zijn de voor/na-delen?
Is het chippen het geld waard?
Wie kent goede adressen om te chippen voor een redelijke prijs?
Is het slim om de toerenbegrenzer te verleggen?Hoor graag jullie gedachtes.
12 september 2014 om 18:43 #18252531Is vele malen besproken op de forum.
Gebruik de zoek functie ;)13 september 2014 om 07:58 #18252532Juist heeft dat zin met deze set-up.
Zowiezo N-max omhoog (max toerental hoger).
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
13 september 2014 om 08:48 #18252533Zoals wim zegt, juist omdat je hardwarematig eerst hebt aangepakt ga je meer winst pakken bij het chippen. Vooral met zo een mantzel inlaat ga je er flink op vooruit.
Check is bij unlimited tuning, voor een chip op maat.
Ik kwam ook nog deze topic tegen:
16 september 2014 om 17:25 #18252534Dank je wel voor de reacties,
Weet dat het onderwerp vaker besproken is, maar allemaal gedateerd en wisselende reacties. Vandaar de vraag.
Toch wel interessant dus. Ook mogelijk onder €350?Nog niets beters gevonden tot nu toe.Helaas wel een probleem bij gekomen.
Auto verbruikt redelijk wat koelvloeistof.(iedere week bijvullen)
Ook doet de kachel het niet.
kan dit met elkaar te maken hebben(koppakking bijvoorbeeld)Lijkt wel alsof er lucht in het systeem zit, temp. sensor los gehad hier stond veel druk achter.
16 september 2014 om 19:47 #18252535Eerst maar eens geld investeren in het verhelpen van het verlies van je koelvloeistof. Dan pas met de rest van je plannen verder.
16 september 2014 om 19:55 #18252536Ja dat is het dus net, dat moet gebeuren
Hebben mensen ervaring met dit probleem bij deze blokjes?16 september 2014 om 20:37 #18252537KVS verliezen kan idd koppakking zijn, maar check eerst alle slangen en verbindingen op eventuele lekkage. Daarna KVS checken op vervuiling door uitlaatgassen. Koppakking v.v. is een dure klus (als je het niet zelf kunt), ligt de kop er eenmaal af, dan zou ik de klepseals ook direct vervangen.
16 september 2014 om 20:51 #18252538Wat zijn nog meer kenmerken als het de koppakking is?
Auto Verbruikt geen olie
Olie is ook geen drap of wittig zoals wel eens gezegd word
Ook rookt de auto niet veel17 september 2014 om 05:42 #18252530Je kachel doet het ook niet, nou daarvoor word koelvloeistof gebruikt, ik zou eerst maar eens controleren of je kachel radiateur dan niet gewoon lek is.
18 september 2014 om 05:39 #18252539ff je systeem afpersen.
Zie je het vrij snel of het een slang is.Deze blokjes willen nog wel eens last hebben van een kapotte koppakking.
18 september 2014 om 16:19 #18252540Heb ergens ver weg onder de inlaat een lek gevonden waar de auto een beetje druppelt als hij warm is
Ook zit er een slang dicht of is de kachelradiateur verstopt
Ga dit dus zsm en daarna weer verder kijken voor chippen
Iemand nog suggesties voor een goed bedrijf? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.