Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B GSi vraagjes(3 vraagjes)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2010 om 20:09 #17216221
Ik heb wat vraagjes betreft m’n Corsa B gsi uit ’96.
1. Een Green Air intake kit van 143,99
http://91.192.36.156/~gkbimport/zoekgreenkits/greenintakekit.jpg
Is dit wat? En klopt het dat dit een Cold Air Intake met Powerfilter is?
2. Ik wil m’n Corsa wat beter laten klinken, heb nu een Bosal uitlaat(loopt van het middenstuk tot eind) maar kan ik ook meer pk’s uit me motor halen door van het spruistuk tot het midden een ander uitlaatstuk te monteren? Zo ja, welk merk(en) moet ik dan naar kijken?
3.Elektrisch probleem: M’n radio doet het heel vaak niet, ook af en toe beginnen me speakers een beetje te ‘knallen’ als ik bijvoorbeeld me richtingaanwijzer aanzet of gewoon door een bocht ga.
Dan valt ie ook soms uit, en gaat ie een minuut later vanzelf weer aan. Ook als ik me auto uitzet met de radio nog aan geven me speakers harde knallen. Het gaat om JBL speakers die in me hoedenplank zitten.
Hopelijk kunnen jullie me helpen:)
15 januari 2010 om 20:32 #175902601: Is een power filter.. let op, je levert in op vermogen en gusntig verbruik, klinkt wel lekker op deze blokkies
2: beter laten klinken: kan je beter je einddemper aanpakken
2: Meer vermogen: Spagettie spruitstuk erop
2: Powerbox op je motortje, dat levert goede winst op3: Verbindingen radio nakijken..
Willem
16 januari 2010 om 01:30 #17590261Thank you
16 januari 2010 om 11:51 #17590262Wanneer je echt meer vermogen uit je gsi wilt halen kan dat natuurlijk he :) Denk aan nokkenassen, chip op maat, en eventueel een andere luchtinlaat. Denk aan een powerbox oid.
16 januari 2010 om 11:53 #17590263Ok, maar ja, dat is behoorlijk expensive:)
16 januari 2010 om 12:27 #175902641. klinkt heel lekker op dit blok.
2. ik had een middendemper vervanger (ik dacht van Remus) eronder met een namaak standaard einddemper en dat klonk echt heel lekker. helaas heb ik er maar een kleine week van kunnen genieten dus het kan zijn dat ie na een tijd wel te hard zou zijn geworden.
2. voor het vermogen kan je idd een Powerbox erop doen.16 januari 2010 om 12:58 #17590265Luchtfilter
Open luchtfilter zoals jij post, klinkt leuk, kost je power.
Zou ik niet doen.
Ik zou gaan voor een vervangingfilterpaneel, goedkoper en beter.
Of je gaat voor iets echt supers van Dbilas, maar dat kost je echt serueus geld. (Flowmaster+Flowpipekit).Uitlaat
Wil je hem beter laten klinken of gelijk beter laten lopen :vertag
Ik zou gaan voor een Simons sportuitlaat (midden- en einddemper), die zijn niet duur en werken op zeker heel goed.
Heb ze onder beide Corsa’s zitten naar volle tevredenheid.
Goede prijs, kwaliteit en pasvorm.Wil je echt meer vermogen met je uitlaat, dan moet je ook het spruitstuk vervangen en je kat verwijderen of vervangen door een sportkat (HJS 200Cells), maar dat wordt al flink prijzig!
radio
klinkt als een massa probleem… maar zoveel verstand heb ik daar niet van.Als je gaat tunen elke pk extra kost veel geld, de eerste winst is het goedkoopste daarna loopt het echt uit de hand!!
16 januari 2010 om 21:14 #17590266Ok, bedankt voor jullie reacties, weet in elk geval weer wat meer.
20 januari 2010 om 18:49 #17590267meer pk valt best mee, gewoon die 1.6 eruit plukken, en er een 2.0 16 V inhangen, wel ff werk maar veel meer pk en koppel :angel
20 januari 2010 om 19:16 #17590268En dat kost niets bedoel je…..
ombouwset 1000 euro (kan goedkoper)
blok + bak minimaal 500 (en dan heb je geluk)
blok opfrissen met nieuwe pakkingen, vloeistoffen en distri en zo minimaal 500
klein spul 250
inbouw kosten (monteur) 1000 (als je het niet zelf kan)
Herkeuring rdw 100Daarnaast moet je je remmen aanpassen en onderstel, kost ook nog extra, dit alleen als je op veilig wil gaan natuurlijk.
20 januari 2010 om 19:32 #17590269nou heb je wel een extreem lijstje aan kosten gepakt….
Inbouwkosten 1000euro??? dat is een dure dan…
Dat het totaalplaatje hoog oploopt dat is wel inderdaad
20 januari 2010 om 20:08 #17590270Ja ik heb eigenlijk me corsa te koop staan, wil voor een motor gaan of een saxo vts. Tja ben beetje stuntfreak(wheelies enzo wil ik ook op de motor doen haha, tot nu toe op de scooter). Maar als ik hem niet kwijtraak en ik wat meer verstand heb qua sleutelen enzo(doe nu opleiding werkplaatsmanager mobiliteitsbranche) dan wil ik hem wel flink opvoeren.
Maar wat is eigenlijk beter om flink op te voeren, een corsa b gsi of een saxo vts(de 1.6 16v uiteraard). Want standaard heeft de saxo 12 pk meer en weegt volgens mij 50kg minder. Maar wat is goedkoper om bijvoorbeeld tot 170-200 pk op te voeren? Een corsa b gsi of een saxo vts, of maak dat niet zoveel uit?
En hoe zit het eigenlijk met de apk? Want kom je met een c20xe blok in een corsa b gsi wel door de apk? En kan een c20let blok ook in een corsa b en dat ie nog door de apk komt??
Wat ik het liefst wil is een corsa gsi of een saxo vts, die opvoeren tot 170-200 pk, en zonder problemen door de keuring komen. Is dit mogelijk?
20 januari 2010 om 20:30 #17590271origineel gepost door Corsa_GSi
En dat kost niets bedoel je…..ombouwset 1000 euro (kan goedkoper)
blok + bak minimaal 500 (en dan heb je geluk)
blok opfrissen met nieuwe pakkingen, vloeistoffen en distri en zo minimaal 500
klein spul 250
inbouw kosten (monteur) 1000 (als je het niet zelf kan)
Herkeuring rdw 100Daarnaast moet je je remmen aanpassen en onderstel, kost ook nog extra, dit alleen als je op veilig wil gaan natuurlijk.
kost wat maar idd, maar je moet de ombouw gewoon zelf doen, kan je het niet moet je er helemaal niet aan beginnen.
Dan kan je beter een snelle auto kopen en niet zelf gaan sleutelen.
Voor ombouw, gewoon een kadett gsi, of astra kopen, dan heb je het meeste al.20 januari 2010 om 20:54 #17590272vergelijking corsa / saxo
geen idee geen verstand van Frans spul….Corsa X16XE naar 200 pk
Dat is mogelijk, turbokit van Dbilas erop 5000 euro zonder inbouw.
Atmosferisch is ook mogelijk, min x16xe zat uiteindelijk op 175pk (gemeten). Je wilt niet weten hoeveel dat gekost heeft.C20XE Corsa B APK
Geen probleem, doet toch iedereen hier, gewoon zorgen voor goede katalysatorC20LET Corsa B APK
Die ombouw kost je een stuk meer dan een C20XE ombouw!!
Reken hier echt op een 10000 euro, zeker als je met een F28 6bak gaat rijden.
Die ombouw staat niet voor niets niet op http://www.corsa-novatuning.nl
Alhoewel de eigenaren hem wel gedaan hebben (bijv. mijn auto).
Daarnaast het ik zelfs de Turbo motor op kenteken en kom gewoon door de APK elk jaar.21 januari 2010 om 10:34 #17590273Corsa B GSi Basis (80 kW-109 PS) C16XE
phase 1
1,6l 99 kW-135 PS/ 6400 U/min. – 155 Nm / 4500 U/min.Mantzel Powertox
Umbau im Hause Komplettpreis 1089,- €phase 2:
1,6l 107 kW-145 PS/ 6400 U/min. – 165 Nm / 4500 U/min.Powerbox
Powermotronik
Performance Kit incl. speziellem Ansaugschlauch
Umbau Komplettpreis 1798,- €phase 3
1,6l 114 kW-155 PS/ 6800 U/min. – 165 Nm /4800 U/min.Wie Phase 2 zuzüglich:
1 Satz 256° Sportnockenwellen
1 Gr.A Edelstahlsportauspunanlage
Umbau Komplettpreis 3298,- €phase 4
1,6l 121 kW-165 PS / 7200 U/min. – 170 Nm / 5200 U/min.Wie Phase 3 zuzüglich:
1 Satz 264° Spoitnockenwellen statt der 256er, kein Aufpreis
Fächerkrümmer 4 in 2 in 1
Umbau Komplettpreis 3965,- €phase 5
1,6l 132 kW-180 PS / 7500 U/min. – 170 Nm / 5400 U/min.Wie Phase 4 zuzüglich:
1 Satz 264° Sportnockenwellen
Metall-Sportkatalysator
Zylinderkopfbearbeitung
Umbau Komplettpreis 4807,- €phase 6:
1,6l 143 kW-195 PS/7200 U/min. – 190 Nm /5000 U/min.Wie Phase 5 zuzüglich: Teilemotor 1.8l im Tausch Dichtungen, Olpumpe, Kleinteile Änderung der Motorentlüftung Umbau Komplettpreis 10453,- €
21 januari 2010 om 10:36 #17590274Corsa – Basis (78 kW-106 PS) X16XE
1.6l 96 kW-130 PS / 6200 U/min. – 150 Nm / 4500 U/min.
Mantzel Powertox
Umbau im Hause, Komplettpreis 979,- €1,6l 103 kW-140 PS / 6200 U/min. – 160 Nm / 4500 U/min.
Powerbox
Powermotronik
Performance Kit
Umbau Komplettpreis 1735,- €1,6l 110 kW-150 PS / 6500 U/min. – 160 Nm / 4800 U/min.
Incl. Phase 2 zuzüglich:
1 Satz 256° Sportnockenwellen
1 Gruppe A Edelstahlsportauspuffanlage
Umbau Komplettpreis 3333,- €1,6l 118 kW-160 PS/7200 U/min. – 165 Nm /5200 U/min.
Incl. Phase 3 zuzüglich:
1 Satz 264° Sportnockenwellen
Fächerkrümmer 4 in 2 in 1
Umbau Komplettpreis 3998,- €1,6l 129 kW-175 PS / 7500 U/min. – 165 Nm / 5400 U/min.
Incl. Phase 4 zuzüglich:
1 Satz 260° Sportnockenwellen
Metall-Sportkatalysator
Zylinderkopfbearbeitung
Umbau Komplettpreis 4807,- €1,6l 132 kW-180 PS / 7200 U/min. – 190 Nm / 5000 U/min.
Incl. Phase 5 zuzüglich:
zzgl. 1.8l Teilemotor im Tausch
Umbau Komplettpreis 10453,- €en dat is dan als je het door mantzel laat doen
21 januari 2010 om 16:18 #17590275Kan je een C20Xe blok er zo in hangen dan? Neem aan dat de ophangpunten van het blok anders zijn. Want als er niet al teveel hoeft worden aangepast doe ik dat misschien wel.
21 januari 2010 om 17:53 #1759027621 januari 2010 om 18:05 #17590277Originally posted by bikemaster
dit is ook een leuke optiehttp://link.marktplaats.nl/314233864
daar zit het geld al in :P
en dan moet je alleen je schutbord wegslijpen en rust die op het pollenfilter in een corsa b / tigra…
wij hebben hier ook een tigra staan met haast soortgelijke setup..
21 januari 2010 om 18:05 #17590278Originally posted by MartinQ
Kan je een C20Xe blok er zo in hangen dan? Neem aan dat de ophangpunten van het blok anders zijn. Want als er niet al teveel hoeft worden aangepast doe ik dat misschien wel.http://www.corsa-novatuning.nl
antwoord op al je vragen…
21 januari 2010 om 18:39 #17590279Originally posted by corsaboy
wij hebben hier ook een tigra staan met haast soortgelijke setup..Alleen zit daar een milderen nokkenas in.
21 januari 2010 om 18:45 #17590280staat ook haast soortgelijke, dus bijna hetzelfde..
Lezen servaas :D:P:Phahaha
22 januari 2010 om 08:38 #17590281Ja ja maar 297 of 276 is een wereld van verschil en dat weet jij ook wel :cool:
3 april 2012 om 19:48 #17590282martin vraag anders aan nico of hij je midden demper er tussen uit wil halen … gaat ie bij mij ook nog doen als t goed is ;)
3 april 2012 om 19:58 #17590283@sjoerdie wrote:
nou heb je wel een extreem lijstje aan kosten gepakt….
Inbouwkosten 1000euro??? dat is een dure dan…
Dat het totaalplaatje hoog oploopt dat is wel inderdaad
Dat zijn Niels Boer Prijzen ongeveer, Dus zo vreemd zijn deze bedragen niet.
een Gewone garage begint er niet gauw aan, dus ben je aan deze groep mensen overgeleverd..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.