Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B GSi V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2009 om 09:00 #17447918
Originally posted by b-tuning
meer wegen dan een gewone 1800 8V(de zwaarste motor die in een corsa gelegt werd vanuit fabriek) valt volgens mij allemaal nog wel mee.1.8 8v is nooit geleverd in de Corsa.
Er waren wel veel tuners die zo’n motor er inbouwden toen de A Corsa net uit was. Meestal gebruikten die een 1.8 8v GTE motor uit de D Kadett.In dit type is het zwaarste origineel geleverd een 1.6 16v.
20 mei 2009 om 18:37 #17447919Je moet gewoon met je auto niet boven het maximale toelaatbare gewicht uit komen dan is er niets aan de hand. Regels zijn bij de RDW gelukkig wel makkelijker gemaakt.
20 mei 2009 om 22:18 #17447920origineel gepost door mr-turbo
b-tuning, met alle respect, e.e.a. over aslasten is in deze topic al beschreven door mensen die er ook al vaker mee te maken hebben gehad.Ik denk dat het een probleem gaat worden aangezien een ascona C met een v6 eigenlijk al te zwaar was om op kenteken te worden gezet.
Een van de vraagstellers in dit topic kan je daar wel iets meer over vertellen :)aslasten zijn ALTIJD van toepassing, of je nou wel of geen motor ombouw doet
verder een leuke ombouw :thumbup
1 klein dingetje nog : als de bouwer van plan is om er veel mee te gaan rijden, zou ik de fans anders bevestigen op de radiator, met een deugdelijke steun, ipv door de radiator…
Zitten nu nette beugels op. Vond het wat netter staan als met bouten door radiateur. binnen no time een lekke radiateur, beetje zonde:thumbup
7 september 2009 om 16:39 #17447921idd de aslasten zijn te zwaar en v6 is al weg:vertag
op het moment iets anders inbouwen wat wel mag en dat lkkr op kenteken zetten.
7 september 2009 om 20:17 #17447922brooooooaaappp psjieeuuwwwwwwwww:jerry
:wors Toch jammer van die v6
15 september 2009 om 16:47 #17447923origineel gepost door rallyastra
Je moet gewoon met je auto niet boven het maximale toelaatbare gewicht uit komen dan is er niets aan de hand. Regels zijn bij de RDW gelukkig wel makkelijker gemaakt.Aslasten worden Helaas Gecontroleerd!!
Willem
16 september 2009 om 07:00 #17447924o ja wanneer dan?? bij de mijne zijn ze het dan vergeten:vertag
kadett voorheen 12n nu c30ne
16 september 2009 om 10:49 #17447925Vorige week werd er nog een corsa c20let op afgekeurd 15 kilo te zwaar. In de middag was hij er wel doorheen door de accu naar achter te verplaatsen. Word dus wel gewogen.
16 september 2009 om 14:17 #17447926origineel gepost door Corsa16V
Vorige week werd er nog een corsa c20let op afgekeurd 15 kilo te zwaar. In de middag was hij er wel doorheen door de accu naar achter te verplaatsen. Word dus wel gewogen.En hij had ff een paar liter koelvloeistof geloosd :P
16 september 2009 om 21:09 #17447927Maar dat was wel een corsa met complete kooi en weet ik veel wat er in he!!!! neemt ook gewicht toe op aslasten dus. en was met f28.
17 september 2009 om 07:18 #17447928origineel gepost door pipo
o ja wanneer dan?? bij de mijne zijn ze het dan vergeten:vertagkadett voorheen 12n nu c30ne
Laten we dan maar zegen dat je veel geluk heb gehad.
Een groot deel is afhankelijk van de keurmeester hoe hij op dat moment handelt, en als bij afhandelen van de administratie niemand iets opvalt, ben je door om het zo maar te zeggen. Het zijn ook maar mensen.Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze wel degelijk hebben gewogen (zonder dat het je is opgevallen) en dat je gewoon binnen de norm zit.
Een 12V ik neem aan kadettC ver naar achteren gebouwd is stukken lichter dan een V6 in een fwd, daar ligt het blok+bak zelfs vóór de as.
Het feit dat het voorheen een 12n was, maakt niet uit, men gaat vanuit de zwaarst geleverde versie, nl de 2.0E17 september 2009 om 16:31 #17447929origineel gepost door sw16v
Maar dat was wel een corsa met complete kooi en weet ik veel wat er in he!!!! neemt ook gewicht toe op aslasten dus. en was met f28.klopt..
maar gelukkig woog een v6 net zoveel als een c20let:hmmz:hmmz
17 september 2009 om 18:52 #17447930origineel gepost door Jo
origineel gepost door pipo
o ja wanneer dan?? bij de mijne zijn ze het dan vergeten:vertagkadett voorheen 12n nu c30ne
Laten we dan maar zegen dat je veel geluk heb gehad.
Een groot deel is afhankelijk van de keurmeester hoe hij op dat moment handelt, en als bij afhandelen van de administratie niemand iets opvalt, ben je door om het zo maar te zeggen. Het zijn ook maar mensen.Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze wel degelijk hebben gewogen (zonder dat het je is opgevallen) en dat je gewoon binnen de norm zit.
Een 12V ik neem aan kadettC ver naar achteren gebouwd is stukken lichter dan een V6 in een fwd, daar ligt het blok+bak zelfs vóór de as.
Het feit dat het voorheen een 12n was, maakt niet uit, men gaat vanuit de zwaarst geleverde versie, nl de 2.0Ehij is wel gewogen maar alleen het totaalgewicht niet alleen voor of achter hij weegt totaal 980 volgens weegbrief
en +-960 volgens rdw gegevens.
en ze gaan niet uit van het zwaarst geleverde maar van de type goedkeuring en die heeft een city maar tot 1600 en een c1 city maar tot 1200.
city word niet vergeleken met een coupe bodem zijn 2 verschillen de auto s de coupe word wel beoordeelt als 2,0max aslast van 1200 op kenteken is 540 kg en de max aslast van een 1600 is 630kg.we hebben de auto van te voren gewogen en de aslast voor was 590 kg dus over het gewicht van de max aslast 1200 cc.alleen zit er wel veel verschil in keurmeester denk ik ene doet moeilijker dan de andere.want over de telefoon beoordeelde hij het alszijnde max aslast 1200 cc niet als de as die er onder lag van en 1600.
maar ik had voor de zekerheid een type plaatje van een 1600 meegenomen en ook een 1200 en 1600 draagarm om de verschillen te laten zien zodat hij het kon beoordelen.het scheelt natuurlijk ook wel als je een beetje kennis van zaken hebt om de antwoorden van de keurmeester te weerleggen.:P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.