Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B GSi V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2008 om 22:46 #17447893
krijg er ook wel korting alleen weet nie hoeveel
heb nie zo n goede band met die dealer
19 december 2008 om 15:58 #17447894Ik heb toch wel even een vraagje hier.
Wordt bij de RDW-keuring ook nog naar maximale ‘aslasten’ gekeken/gemeten ?19 december 2008 om 17:22 #17447895Dat weet ik niet, denk dat niels jou daar meer over weet te vertellen:vertag
19 december 2008 om 19:09 #17447896origineel gepost door Jo
Ik heb toch wel even een vraagje hier.
Wordt bij de RDW-keuring ook nog naar maximale ‘aslasten’ gekeken/gemeten ?ja die vraag had ik ook al gesteld, maar niets op gehoord :)
20 december 2008 om 10:01 #17447897origineel gepost door Jo
Ik heb toch wel even een vraagje hier.
Wordt bij de RDW-keuring ook nog naar maximale ‘aslasten’ gekeken/gemeten ?zover ik weet wel. Ik heb vroeger eens een escort2 met v6 gemaakt. Projekt was nooit 100%
voltooid, motorschade en toen de sloop op.
Ik had toendertijd met RDW kontakt gehad over dergelijke ombouw voornemens.
Maar maximale aslasten worden zover ik weet wel bepaald. Ook de hele
konstruktie van de carroserie moet het gewicht en vermogen remvertraging enz. kunnen verdragen.Mischien dat er nog meer ervaringen van anderen bij zijn.
20 december 2008 om 16:02 #17447898ik denk dat het ook meer een retorische vraag was, aangezien de vraagsteller waarschijnlijk het vaakste hier al een motorombouw keuring heeft laten doen bij rdw :P
20 december 2008 om 16:39 #17447899rally-astra ook
astra F v6 en corsa A c20xe
dus lijkt me niet moeilijk
20 december 2008 om 20:58 #17447900Originally posted by Corsa16V
Altijd gezeik, je kan ook precies zien wie met wie omgaat mooi is dat.Tsja ach vriendschap heet dat, maar goed jij hebt nu een maal iets tegen sommige personen :vertag
@Mathijs sorry voor de topic vervuiling!
Leuk project en veel plezier en suc6 ermee king:20 december 2008 om 23:23 #17447901origineel gepost door jblfreak
rally-astra ookastra F v6 en corsa A c20xe
dus lijkt me niet moeilijk
hoezo lijkt me niet moeilijk ?
dit lijkt me een legitieme vraag die gesteld wordt door mensen die al vaker met rdw motorombouwkeuringen te maken hebben gehad en dus ook met max. aslasten
21 december 2008 om 02:54 #17447902k bedoelde
niels heeft al het een en ander door de rdw gekregen zonder moeite
dat bedoede ik er eigenlijk mee
heb niels al aantal keren gesproken over me kadett met v6 en is mij niets van aslasten bekend
21 december 2008 om 08:42 #17447903Ik raak misschien een beetje de draad kwijt, maar ik dacht toch dat we het hier over een corsa met V6 hadden?
Maar goed als iemand anders dat al is gelukt, zal dat verder geen probleem worden.
21 december 2008 om 16:51 #17447904:cry:cry:cry
22 december 2008 om 17:18 #17447905vettttte sjittt.
Ik ben ook hard bezig met het aanschaffen van onderdelen voor mijn v6 projectje:D
30 december 2008 om 10:41 #17447906hoi iedereen,
ik heb met een corsa b v6 autocross gereden, voor de liefhebbers staan er nog enkele filmpjes op onze site http://www.v6crossers.tk de meeste filmpjes zijn van mijn vrouw in haar vectra v6 maar er zijn er ook nog enkele van de corsa.
grtz en veel kijkplezier
wim & nadège
30 december 2008 om 11:41 #17447907Je hoeft je niet aangesproken te voelen het was voor iedereen bedoeld, het is maar net hoeje het bekijkt.
origineel gepost door Corsa_GSi
Originally posted by Corsa16V
Altijd gezeik, je kan ook precies zien wie met wie omgaat mooi is dat.Tsja ach vriendschap heet dat, maar goed jij hebt nu een maal iets tegen sommige personen :vertag
@Mathijs sorry voor de topic vervuiling!
Leuk project en veel plezier en suc6 ermee king:30 december 2008 om 14:35 #17447908Originally posted by Corsa16V
Je hoeft je niet aangesproken te voelen het was voor iedereen bedoeld, het is maar net hoeje het bekijkt.origineel gepost door Corsa_GSi
Zie voor tekst oude posts.Kan maar 1 ding hier over zeggen :puke :puke
30 december 2008 om 15:48 #17447909:sleeping
30 december 2008 om 18:26 #17447910Jij weet van geen ophouden he, ik kan maar 1 ding tegen jou zeggen:fy1. Ik heb er geen tijd voor ik weet wie je bent daarom.
30 december 2008 om 18:49 #17447911:jerry
Nog updates mathijs?
31 december 2008 om 14:48 #17447912Ja Mathijs, nog verdere ontwikkelingen???
mzzl Willem
31 december 2008 om 16:09 #17447913nee, project ligt even op een lager pitje. heb het erg druk nu en tis erg koud in de schuur:P maar over een maandje ga ik weer lkkr verder.
2 januari 2009 om 16:35 #17447914origineel gepost door Jerremy
en dan (dit is geheel persoonlijk, ** LET OP UITING VAN OPINIE !! ** voordat mensen hier zich weer op de lange tenen getrapt voelen) is het geluid van een V6 onbetaalbaar, en naar mijn mening kan een turbo daar niet en nooit tegen op. :DI second that! vind een paar cilinders erbij mooier roffele:thumbup:thumbup
Misschien een ideeke om zo’n v8 als ik heb in een corsa te legge:afro:afro:afro
Over de as lasten heb ik ook nog nergens ooit wat gelezen..
Wat zal een v6 meer wegen dan een gewone 1800 8V(de zwaarste motor die in een corsa gelegt werd vanuit fabriek) valt volgens mij allemaal nog wel mee.
heb paar maanden geleden voor dat ik aan mijn bmw begon met een rdw keurmeester gesproken en hij zei: Zolang je onder de 40% vermogenswinst blijft moet je zo’n apk test doen en daar kijken ze gewoon ofdat alles netjes is en dat bijvoorbeeld het blok niet aan een plaatje van 1mm vast gebout zit en de motor er zo wat uitvalt.. en dan natuurlijk alle andere standaard apk eisen. Ik zit met mijn bmw straks op 36% en dan heb je kans als je net zo veel moet verbouwen als ik da nu moet doen dat de keurmeester zegt van ja er is wel veel veranderd aan de wagen dus de type goedkeuring geld niet meer voor deze auto (bijvoorbeeld veel onderdelen van andere auto’s afgehaald en er op geschroefd) dan kan het zijn dat hij nog zegt van jij mag lekker naar lelystad! maar anders is het altijd, kom je boven de 40% vermogens winst dan moet je naar lelystad.
Rally-astra die zal wel weten hoe dit allemaal gaat want hij heeft er al ervaring mee gehad.. zijn er anders maar weinig die echt kwa papier werk alles goed in orde hebbe als het om de ombouw gaat.groeten,
Meindert Bunt2 januari 2009 om 17:42 #17447915zwaarste motor in dit type corsa, de B corsa is 1600 16klepper.
2 januari 2009 om 18:21 #17447916Originally posted by folkyc20xe
zwaarste motor in dit type corsa, de B corsa is 1600 16klepper.euhm volgens mij in africa toch met een c20let??
19 mei 2009 om 20:28 #17447917b-tuning, met alle respect, e.e.a. over aslasten is in deze topic al beschreven door mensen die er ook al vaker mee te maken hebben gehad.
Ik denk dat het een probleem gaat worden aangezien een ascona C met een v6 eigenlijk al te zwaar was om op kenteken te worden gezet.
Een van de vraagstellers in dit topic kan je daar wel iets meer over vertellen :)aslasten zijn ALTIJD van toepassing, of je nou wel of geen motor ombouw doet
verder een leuke ombouw :thumbup
1 klein dingetje nog : als de bouwer van plan is om er veel mee te gaan rijden, zou ik de fans anders bevestigen op de radiator, met een deugdelijke steun, ipv door de radiator…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.