Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B GSi V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2008 om 10:07 #17447868
maar hoeveel rijden er dan nog met een standaard c20let ? :D
met een chippie van een paar tientjes komt er 70pk bij, dat zie ik er nog niet direct bijkomen in de v6….
16 december 2008 om 10:46 #17447869de sleutel ruimte komt be bekend voor…
deel je deze met ronald V???/
16 december 2008 om 11:01 #17447870origineel gepost door mr-turbo
maar hoeveel rijden er dan nog met een standaard c20let ? :Dmet een chippie van een paar tientjes komt er 70pk bij, dat zie ik er nog niet direct bijkomen in de v6….
70 pk voor een paar tientjes ?? Das wel een world bargain deal idd.
Met een V6 kan je genoeg doen, wellicht niet voor paar een tientjes, maar dat interesseert me niet, voor paar tientjes ben ik toch ook nooit klaar bij de pomp, dus so what..
en dan (dit is geheel persoonlijk, ** LET OP UITING VAN OPINIE !! ** voordat mensen hier zich weer op de lange tenen getrapt voelen) is het geluid van een V6 onbetaalbaar, en naar mijn mening kan een turbo daar niet en nooit tegen op. :D
16 december 2008 om 17:39 #17447871origineel gepost door mr-turbo
maar hoeveel rijden er dan nog met een standaard c20let ? :Dmet een chippie van een paar tientjes komt er 70pk bij, dat zie ik er nog niet direct bijkomen in de v6….
Je moet even een beetje lezen mr-turbo.
er staat: een C20LET heeft MINIMAAL 250pk.
maar bij mij is een C20LET nog altijd 204 pk..
daar ging het even om.
niet dat ongeveer 120% van de C20LET’s is gechipped naar een pk of 50 meer, dat is een ander verhaal
dat is ook de enige rede dat deze motor zo gewild is (en er over een jaar of 1 a 2 helemaal geen GOEDE meer is te vinden).
@ Jerremy: That Sound of the Opel V6 engine is an Addiction!!
:vertag
Willem
16 december 2008 om 18:04 #17447872Hey Mathijs jongen, lkkr hoor die V6 en je broer staat op c20Let toch.
Lkkr snelle corsa’s in de familie dan:thumbup
16 december 2008 om 19:34 #17447873origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door mr-turbo
maar hoeveel rijden er dan nog met een standaard c20let ? :Dmet een chippie van een paar tientjes komt er 70pk bij, dat zie ik er nog niet direct bijkomen in de v6….
Je moet even een beetje lezen mr-turbo.
er staat: een C20LET heeft MINIMAAL 250pk.
maar bij mij is een C20LET nog altijd 204 pk..
daar ging het even om.
niet dat ongeveer 120% van de C20LET’s is gechipped naar een pk of 50 meer, dat is een ander verhaal
dat is ook de enige rede dat deze motor zo gewild is (en er over een jaar of 1 a 2 helemaal geen GOEDE meer is te vinden).
@ Jerremy: That Sound of the Opel V6 engine is an Addiction!!
:vertag
Willem
nou ik mankeer niets aan mijn ogen, heb het allemaal prima gelezen, maar is een beetje een gevoelig onderwerp bij iemand hier geloof ik :jerry:jerry ,
maar snap het wel, het is natuurlijk knap lullig als je eruit gereden wordt met je v6 door een 2 litertje die ook nog beter stuurt :)
maar afgezien van dat: leuk project hoor, niks mis mee :thumbup
16 december 2008 om 20:49 #17447874Tja zolang wij in het achterhoofd houden dat dat 2 litertje geholpen word door een slijtage gevoelig onderdeel, kunnen wij ons daar niet zo druk om maken hoor.
Vriendelijke groet
willem
16 december 2008 om 20:55 #17447875jongens jongens, jullie zijn toch geen kleuters, kom op man gedraag jezelf toch eens.
En ik vind dat ik niet de persoon ben die dit moet zeggen, kennelijk hebben we geen goed functionerende moderators of hoe ze hier maar mogen heten.
J#zus ik voel me net een kleuter juf , damn :puke :vertag
17 december 2008 om 10:02 #17447876Ja leuk 250+ pk als je het niet op de weg krijgt, of als je alleeb maar wielspin hebt zodra de turbo er in hakt. Heb meerdere auto’s gereden met en zonder sper, en mijn ervaring is dat je vanaf 200 pk al een sper nodig hebt. Iedereen staart zich blind op pk’s, maar zet eens 2 standaard auto’s naast elkaar een met en een zonder sper…
17 december 2008 om 10:46 #17447877origineel gepost door wim-v6
Tja zolang wij in het achterhoofd houden dat dat 2 litertje geholpen word door een slijtage gevoelig onderdeel, kunnen wij ons daar niet zo druk om maken hoor.Vriendelijke groet
willem
ik maak niet zoveel km’s maar een nieuwe turbo om de 80.000 km vind ik acceptabel, dat weet je als je turbo rijd.
Maar breng een v6 eens weg voor een distributie beurt, dan weet je ook wel dat je een v6 hebt.
Maar goed, elk blok heeft zo zijn voor en nadelen, en gelukkig zijn eigen liefhebbers.Ik vind de v6 mooi klinken, maar de blow-off valve van een turbo heeft ook wel wat:thumbup17 december 2008 om 12:01 #17447878origineel gepost door wim-v6
Tja zolang wij in het achterhoofd houden dat dat 2 litertje geholpen word door een slijtage gevoelig onderdeel.Alle onderdelen in je motor zijn slijtage gevoelig. Turbolader, hangt voornamelijk van je eigen rijgedrag af en de staat van de motor.
Mijn ex-c20let reed 190.000km met de orginele turbolader(toen begon hij bij lang stationair draaien te roken, maar hij functioneerde nog steeds prima). Maargoed diegene waarvan ik hem kocht, gebruikte hem ook best wel stevig. En zo heb ik nu ook een turbolader die al 215.000km gedraaid heeft, waar nog geen pluimpje vanaf komt.
Verder vind ik het wel vet, een 3.0 B Corsa!king:
17 december 2008 om 16:39 #17447879vanavond eerste start!:wors
17 december 2008 om 16:43 #17447880FILMPJE :D
17 december 2008 om 17:55 #17447881Mooi zo mathijs, ben benieuwd haha
17 december 2008 om 17:59 #174478821 turbo in de 80.000 €700,- zonder montage…. een goeie 1200 euri all in bij een garage
Distributie V6 om de 60.000 tot ’02 daarna iedere 90.000km: gemiddeld €500, 160 euro voor als je het zelf doet.
doe mij dat laatste bedrag maar.
ben van mening dat een gemiddelde turbo ook een goeie 300.000 mee moeten kunnen.
zeker gezien ze bij vrachtwagens gewoon ruim 1 miljoen kilometers meedraaien.
Willem
17 december 2008 om 20:33 #17447883to each his own ;)
maar ff serieus:
hoe kom je uit met de max vooras last ? ik weet dat dat al een probleem gaf bij een c-ascona met een 2.5v6 :hmmz
nu weet ik dus niet meer of dat met een f28 was…17 december 2008 om 20:50 #17447884Hij loopt!!!:wors:wors
Eerst te weinig power in de accu. daarna tik en lopen:thumbup
wel goed herrie natuurlijk zonder voorpijp:angel
filmpje komt er straks aan:)
17 december 2008 om 20:54 #17447885:thumbup :)
17 december 2008 om 21:43 #1744788617 december 2008 om 21:48 #17447887Heij mooi e’doan!…..
Welk vliegwiel heb je er nou aan? want je had die lichte had je te koop toch?17 december 2008 om 21:49 #174478883,5 kilo vliegwiel..
willem
17 december 2008 om 21:52 #17447889:afro Nice :D
Ben wel benieuwd hoe dit tekeer gaat voorin :D
Ik hou het eerst wel ff bij mn oude vertrouwde 8kleppertje :P17 december 2008 om 21:52 #17447890Nice, succes met het afbouwen.
17 december 2008 om 22:34 #17447891supers jongens
hoop dat de mijn ook weer snel loopt
@wim :160 eurie als je t zelf doet ? hoe doe je dat ?
onderdelen zijn al duurder volgens mij ?
greets
17 december 2008 om 22:37 #17447892 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.