Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B GSi V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2008 om 09:11 #17447793
Vet project! Ga dit zeker volgen!:D
7 november 2008 om 12:06 #17447794Ligt er natuurlijk wel aan hoe goed je kunt lassen…
7 november 2008 om 17:24 #17447795idd. Moet wel netjes gelast zijn. Lijkt me dan geen probleem
8 november 2008 om 17:22 #17447796Ziet er netjes uit!
Als je steunen er gewoon goed uitzien zeggen ze er echt helemaal niks over. Heb een maand geleden een keurmeester van de RDW gesproken en die heeft zelf ook van zulke auto’s gekeurd en hij zei ook al als je niet over die 40% vermogens winst gaat moet hij alleen naar de geluidsmeting toe bij de RDW en dan moet hij nog een APK hebben bij de RDW en dat valt allemaal wel mee. Kom je over de 40% heen is er nog helmaal geen ramp aan de gang(iedereen maakt zijn eigen veelste veel zorgen hierover), maar dan moet je naar lelystad en gaan ze hem een rijtest geven. Dit is wel iets moeilijker om door heen te komen omdat hij dan ook gewoon echt goed moet zijn zeg maar. Niet dat je zelf graag in een niet te vertrouwen auto rijdt, maar er kunnen altijd dingen voorkomen die pas later aan het licht komen (tja ken maar zo veel testen..)
Zelfs zelfbouw auto’s moeten ze goedkeuren als alles goed reageerd enzovoorts.
Enkele tips die hij mij gaf zijn:
Als je onder de 40% zit kan je wel het beste zo weinig mogelijk aan het chassis lassen, want dat kunnen ze dan in twijvel trekken en kun je nog naar lelystad moeten..
En noteer ergens op een blaadje ofzo wat je van welke auto gebruikt hebt. Als je dit zo aan hun kunt overhandigen zulle ze van je houden:afro
Voor de rest succes ermee!Groeten,
Meindert Bunt8 november 2008 om 17:35 #17447797ziet er zeer goed uit
weer eens wat anders dan een 20 16 v
zijn in duitsland wel een paar die hem er ook in hebben
maar super projectje
:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup13 november 2008 om 11:50 #17447798en nog voortgang? Sjoerd en ik willen er namelijk ook aan…….dus volg je vorderingen met smart king:
14 november 2008 om 14:46 #17447799nu wil ineens iedereen een v6
ok dan stop ik met me v6 in de dett en zoek een v12
moet wel iets aparts hebben :jerry
14 november 2008 om 18:58 #17447800origineel gepost door jblfreak
nu wil ineens iedereen een v6ok dan stop ik met me v6 in de dett en zoek een v12
moet wel iets aparts hebben :jerry
hoeveel wil je uitgeven?? weet nog een mooie bmw 750IL te staan:P ook een v12
15 november 2008 om 16:36 #17447801zo,
afgelopenweek een doorgelaste motorkap gehaal bij robbywag. alvast even gemonteerd.vandaag weer even verder gegaan.
Motor hangt nu op alle steunen. Is toch iets meer naar achter gekomen dus moet nog iets aan het schutboord aanpassen.
was het weer voor vandaag.
17 november 2008 om 21:42 #17447802ziet er goed uit zo
geen stuurbekrachtiging meer zie ik ?
komt een f20 bak op bij mij zoals je t op msn vertelde
als je met jou steunen door de rdw komt heb ik geen vrezen denk ik zo
ga zo door
18 november 2008 om 06:18 #17447803Wel stuurbekrachteging. aleen de pomp zit er niet op.
Maar ga niet met F20 rijden… en weet niet of jij vrezen heb als ik met deze steunen door rdw kom;) vind mijn steunen wel wat degelijker uitzienking:
maar stukje bij beete komt het steeds verder.
Radiateur staat er nu vast in. koelvinnen op goede plek, ben nu aleen nog bezig om achterste spruitstuk te laten passen
18 november 2008 om 11:46 #17447804@Bug Killer wat voor bak heb je nu dan? Ik las zelf dat F20 en F25 optie waren.
Gezien de F25 de standaard bak is, waarom heb je deze niet gebruikt? (geloof dat je F18+ gebruikt toch?)18 november 2008 om 12:02 #17447805ik gebruik idd een f18 plus
Die bak gebruik ik omdat deze oorspronkelijk bedoeld is voor een 4 cilinder, deze bak is dus korter waardoor ik meer ruimte aan distri zeide krijg als met een f25.
gr
18 november 2008 om 12:07 #17447806Letterlijk een kortebak dus:D
18 november 2008 om 12:14 #17447807hij is smaller maar evenlang als een F28;) dus zo kort is ie niet:D
18 november 2008 om 13:29 #17447808Als je ‘m voor een redelijk prijs kan krijgen is een F28 natuurlijk ook een optie toch?
Passen doet het volgens mij wel king:
18 november 2008 om 15:12 #17447809mijne zijn met de tig gelast en is 4 mm dik staal dus zou goed moeten zijn
maar welke radiateur heb je er voor
gaat bij mij een f20 op voorlopig word in duitsland ook gebruikt
18 november 2008 om 15:40 #17447810origineel gepost door bladeofdarkness
Als je ‘m voor een redelijk prijs kan krijgen is een F28 natuurlijk ook een optie toch?Passen doet het volgens mij wel king:
Heb liever geen F28 vind het niet fijn rijden…
@ JBL freak.
zeg niet dat jou steunen slecht zijn. vond het er niet zo sterk uitzien als ik eerlijk ben.
maar zal vast wel goed zijn denk
18 november 2008 om 21:14 #17447811zien er zo wel stevig uit hoor bij mij
is op foto altijd moeilijk te zien
maar heb je wel plek voor je riem voor de stuurpomp
lijkt zo krap
18 november 2008 om 21:52 #17447812zit idd krap, maar past wel:P
20 november 2008 om 16:01 #17447813origineel gepost door Bug Killer
hij is smaller maar evenlang als een F28;) dus zo kort is ie niet:DKort kwa maatvoering, lang kwa reductie… :D
Ziet er goed uit Mathijs !! :thumbup
20 november 2008 om 17:11 #17447814Nog updates?
20 november 2008 om 17:25 #17447815ben er gisteravond nog even mee bezig geweest, radateur geplaats en beugeltjes gemaakt. en beugels gemaakt/gelast voor de kvs pot;)
binnekort foto’s
20 november 2008 om 17:50 #17447816dit wil ik blijven volgen.
hahaha leuk zo’n wolf in schaaps kleren.
en dan 1.2 er achter op zie het al voor me bij de stoplichten.
dat spurt weg dan.
echt iets voor mijn vrouwtje22 november 2008 om 15:26 #17447817blijft gewoon GSI op staan mischien wel een logotje maken in oude type gsi letters ‘GSIV6’ denk wel mooi:)
verder nog even bezig gegaan. kabebloom op motor gelegd. aangesloten, motorcomputer zit al aangesloten, stekker gesoldeerd voor in de auto. moet aleen nog wel een stuk inkorten aan bestuurders kant.
foto’s:
Verder nog een mooi vliegwiel gekocht 3,4 kg!!
was het weer
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.