Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b gsi turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2010 om 14:23 #17224632
OP marktplaats word er een corsa gsi turbo aangeboden een vriend van mij wil hier voor gaan kijken om hem te kopen.
Zijn er nog punten waar we op moeten leten (buiten de standaard punten dan)
12 augustus 2010 om 14:32 #17711509Misschien even een linkje plaatsen?
Km-stand? schades? iets meer info zou handig zijn :P
12 augustus 2010 om 14:39 #17711510staat hier ook op het forum
12 augustus 2010 om 14:42 #17711511http://au Prijs:
Bekeken: 3704 keer sinds 14-07-10, 17:18
Met 1506 prijzen winnen?Meer foto’s Overzicht Testverslag Autoverzekering KenmerkenModel: Corsa Bouwjaar: 1999 Brandstof: Benzine Kilometerstand: 147.999 km Carrosserie: Hatchback (3/5-deurs) Transmissie: Handgeschakeld Kleur: Zwart Motorinhoud: 2000 cc
Beschrijving van adverteerderTe koop mijn corsa 2.0 16v turbo, met origineel leder interieur…bouwjaar 1999
apk tot 06-2011
km stand 147xxx (carrosorie)
km stand 180xxx (blok)vorig jaar oktober is er een ander blok in gekomen, het blok is al 5 jaar in mijn bezit, heeft hiervoor in een andere corsa gezeten, en is helemaal uit elkaar geweest bij het inbouwen in deze corsa. Alle bonnen zijn aanwezig.
nieuwe onderdelen blok:– nieuwe turbo
– distributie
– spanrollen
– waterpomp
– krukas sensor
– klepseals
– arp drijfstang bouten
– stalen koppakking
– olie filter
– olie
– carterpakking
– kleppendeksel pakking
– lambda sonde
– luchtmassa meter
– bougie’s
– bougie kabels
– revisie ontsteking
en de rest wat ik ben vergeten.het blok zelf is ingebouwd met een M-tech ombouwset
verder nog wat aanpassingen aan het blok.– grotere lucht inlaat
– dumpvalve direct op inlaat
– 280 pk phase 2 chip
– grotere intercooler
– inlaat nokkenas van een c20xe
– 3,5 bar brandstof drukregelaar
– competitie brandstofpomp
– rvs uitlaat van voor naar achter 63,5mm
– calibra turbo catalysator
– z20let injectoren
en vast nog meer wat ik ben vergeten.uiterlijk
– remmen voor: calibra 2.0 16v klauwen met brembo maxx schijven en blokken
– remmen achter: complete corsa c gsi as met klauwen en schijven
– 16” opel velgen zijn 1000 km terug gecoat en dus als nieuw
– nieuwe banden ook 1000 km mee gereden
– rondom verlaagd
– auto is rondom proffesioneel geblindeerd ook het schuif kantel dakraampje
– voorraam een raamband zelfde tint als rest van de auto
– vauxhall grille en embleem op achterklep
– vectra deurgrepen zonder slot
– smoke achterlichten
– heldere koplampen
– lagunalip onder voorbumper
– lederen interieur met 3 hoofdsteunen achter
achter de c20let hangt een f20 bakik heb alle bonnen van de ombouw en de onderdelen die zijn vervangen, dit is voor ruim €5000,-
ook zijn de foto’s van de ombouw aanwezig.motor is 100% droog en zweet niet….
auto is eventueel op een brug te bezichtigen.voor vragen kan je bellen of mailen
auto moet niet weg dus geen onzin biedingen.geen testpiloten of dromers to.marktplaats.nl/opel/361340381-corsa-b-gsi-2-0-16v-turbo-280-pk-met-leer.html
12 augustus 2010 om 14:44 #17711512ja dat is hem, maat van mij wou eigenlijk een seat cordoba turbo kopen voor berg geld maar dit is leuker.
12 augustus 2010 om 15:59 #17711513als ik in de verkooptopic lees dat auto niet omgekeurd is, zou ik er vanaf blijven. Beetje tuning kan geen kwaad, maar dit is wel andere koek. Leuke wagen voor het circuit, dat wel:P Even serieus, je moet er niet aan denken dat je gezeik krijgt bij een controle, laat staan aansprakelijkheid bij een ongeval.
12 augustus 2010 om 16:02 #17711514je kan er altijd voor kiezen hem zelf op kenteken te zetten:vertag
12 augustus 2010 om 16:18 #17711515origineel gepost door Bug Killer
je kan er altijd voor kiezen hem zelf op kenteken te zetten:vertagis maar tot 97 daarna word moeilijk missn dat dat de rede is wrrm er ineens zoveel tekoop staan :thumbup
12 augustus 2010 om 16:21 #17711516Vergeet niet dat je geen 2linker handen moet hebben als je zo’n auto gaat rijden.
Hij is van 1999 dus de dure moeilijke keuring!
12 augustus 2010 om 17:04 #17711517Wat is moeilijk. Het is niet zo eenvoudig als auto’s van voor 97. Het is gewoon een uitgebreidde strenge keuring maar op zich niet heel moeilijk. Rallyastra heeft er ook al een paar astra’s V6 doorheen gebracht zonder problemen. (staat volgens mij hier op het forum zelfs ergens beschreven met foto’s e.d.)
12 augustus 2010 om 17:37 #17711518Originally posted by dimi_v
Beetje tuning kan geen kwaad, maar dit is wel andere koek. Leuke wagen voor het circuit, dat wel:PIn de handen van iemand die niet met zo’n auto kan omgaan is het een dodelijk wapen :o
En geloof me ik kan het weten, rijdt al een paar jaar in een B Turbo.
Daarnaast is een F20 bak uiteindelijk niet opgewassen tegen het geweld van de motor (heb er 2 gesloopt).
En je hebt er relatief meer werk / onderhoud aan, dan aan een atmo 2 liter.
13 augustus 2010 om 07:06 #17711519Thanks voor het advies!!
Hij wil de auto als tweede auto beetje circuit af en toe op de openbaare weg dus zonder die keuring lijkt me geen probleem, versenllings bak die stuk kan/gaat is minder een maat van mij ook al eens gehad.
Toch effe denken nog dus.
dank
13 augustus 2010 om 07:49 #17711520Weet je wat ik het mooist vind van dit soort wagens/projecten? Dat je het zelf gemaakt heb. De uitdaging om iets te bouwen dat niet bestaat, soms zelfs de eerste bent met een probeersel (kan goed/slecht uitpakken). Je leert er ontzettend veel van als je interesse en kijk op techniek hebt.
Is het dan gelukt, misschien wat beter of minder goed dan verwacht, ben je echt trots. Is het eenmaal af dan is het een tijdje leuk (de kick tijdens rijden, duurdere wagens verrassen, etc.) en de aandacht en interesse van andere liefhebbers en op het net (forum zoals deze). Jammergenoeg went bijna alles, ook een (extreem) snelle wagen.
Mijn moeder zij altijd: Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak en ik constateer bij mezelf dat dat nog vaak zo is. Het uitzoeken van een nieuwe TV/auto/laptop etc. etc. (ik noem het maar de voorpret) is soms nog leuker dan de aanschaf zelf doen. Heb je het even dan is het ‘normaal’.
Zelf bouwen dus!:wors
2 december 2010 om 17:18 #17711521ik heb m inderdaad nog niet laten keuren door de kosten. 8 a 900 zei de steekproef controleur van t rdw.
maar aangezien iedereen voor een stuiver op de 1e plaats wil zitten hou ik m nu.
de f20 bak zit er trouwens al zolang als ik m heb achter (40.000km) en heeft nog nooit gebreken vertoont.
hiervoor zat ie in m’n corsa b c20xe en deed ie t ook prima.aangezien ik m nu zelf hou gaat ik weer verder met tunen, want net wat dimi_v zegt alles went, en als t klaar is heb je iets om trots op te zijn. :afro
eerst maar eens te keuren na de winter dan kan ik geen gelul meer krijgen.
ga beginnen met een f18 van een 2.0 16v diesel met spare andere koppeling drukgroep etc.
en dan van de zomer maar eens het blok eruit en alles aanpassen. drijfstangen zuigers lagers turbo etc etc.
gaat weer een hoop geld kosten maar dan heb je wel wat.
tegen die tijd maak ik wel een topic aan met foto’s etc.2 december 2010 om 17:26 #17711522Andere turbo? Dan heb ik nog wel een mooi uitlaatspruitstuk voor je ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.