Als je een airbox op je tb’s maakt en alle originele sensoren blijft gebruiken, dan kan je met de originele ecu blijven rijden.
Deze moet je dan wel laten chippen op de rollenbank.
Wil je dit niet, dan moet je overstappen op een vrijprogrammeerbaar systeem.
Het makkelijkste is dan een VEMS Plug And Play te nemen voor de X16XE.
Deze klik je op de originele kabelboom van de Corsa.
https://www.dp-engineering.nl/vems-pnp-opel-1-6-16v-x16xe.html
Welke nokkenas is altijd een goede vraag….
Ik reed met de 262 graden assen van Dbilas (motor op 175pk gechipped met Dbilas TB’s) en daarmee was nog redelijk op straat als dagelijkse auto mee te rijden.
Ga je voor de cross, dan zou ik zwaardere plaatsen aangezien koud start en stationair draaien toch niet meer interessant zijn.
Met bijvoorbeeld de Dbilas 288 versie haal je ook meer uit je TB’s, maar je moet dan ook wel verzwaarde klepveren plaatsen.