corsa b gsi riem gebroken, wat nu???

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa b gsi riem gebroken, wat nu???

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    PeterNoFear
    Deelnemer

Gaat niet over een multiriempje, maar over distri :P

En het lijkt me inderdaad handig om sowieso eerst te kijken en evt. te herstellen, en dan de riem pas te doen.

Black-Out

@PeterNoFear wrote:

Gaat niet over een multiriempje, maar over distri :P

En het lijkt me inderdaad handig om sowieso eerst te kijken en evt. te herstellen, en dan de riem pas te doen.

Ik heb het ook niet over de multiriem :P

PeterNoFear
        Deelnemer

Trashmetal heeft het over 14 euro, dat lijkt meer op de prijs van een multiriem volgens mij, zodoende dat ik dat even zei :angel

robert_corsa

Blok knap ik niet op. Overstijgt bewaarde van de auto. Blok zelf is het niet waard.
            Riem past denk ik ook wel op een x16xel. Vandaar dat ik het wel wil proberen.

Even om het simpel te houden. Met kromme kleppen start hij niet? Is er een hele goedkope manier om hem wel lopend te krijgen? Al is het voor 1 min? Welke sensoren zou ik van het blokje af kunnen pakken die ook op mijn x16xel passen?
            Of andere nuttige onderdelen?

Ik heb 0.0 ervaring onder de kap. Alles los krijgen lukt wel. Maar ik kan niet zien of iets kapot is, of wat er an iets mankeert. Weet ook niet hoe kromme kleppen verruilt zien eTC etc. Olie bougies, kleine onderdelen, mantzel dat lukt nog wel. Blomzelf is mij een stap te hoog. Ik kan schilderen, vastzetten en behangen, veel bouw dingen kan ik ook, dus wel rechter handen. Ieder zijn vak. Motorblok uitmelar trekken gaat mij net iets te ver. Net als het veel mensen te ver gaat om te behangen, ladder en steiger klimmen etc

PeterNoFear
            Deelnemer

Ik snap het, kon wezen dat je die uitdaging toch aan wou gaan, maar helaas :P

trashmetal
              Deelnemer

laatste die ik heb vervangen is van mn vriendin dr corsa 1.2, die is wat goedkoper
                en heb ook aardige korting bij mn onderdelenboer ;)
                heb dit niet in mn prijsschatting meegenomen
                tandriem bij winparts voor x16xe kost 22,15
                dus ik denk niet dat ik er gek veel meer als 14 euro voor betaal king:

je kunt ALLES gebruiken van de x16xe op een x16xel
                verschil zit hem in de kop
                kop van een x16xel is zelfde als een x14xe, poorten zijn nauwer dan x16xe c16xe
                pas nog van iemand bevestigd gekregen dat zelfs de ecu uitwisselbaar is

voor de kop te herstellen zul je ook minimaal een kleppentang en een momentsleutel moeten hebben
                zijn ook niet goedkoop
                beste is dan ook om alle kleppen opnieuw in te slijpen en nieuwe klepsteelrubbers/seals te plaatsen
                ook het laten vlakken en afpersen voor lekkages moet je er ook bij rekenen
                nieuwe rekbouten en pakkingset
                dit hebben de heren er niet bijgerekend, wel eens een kop onderhanden genomen??
                die riem is peanuts vergeleken bij de rest :D
                dan nog de vraag of de cilinderwanden en zuigerveren wel ok zijn
                als zo’n gsi al aardig kilometers en eigenaren heeft gehad, reken maar dat ze gaar zijn

Ik snap robert helemaal dat dit bovengenoemde iets te veel is als je net komt kijken bij motortechniek
                en het is best jammer dat er vaak aan de vraag van de topicstarter voorbij word gegaan
                beste robert :D kijk gewoon of je lekker er een distributieriem op kunt krijgen
                trek voor de lol ook even de waterpomp er uit en plaats hem gewoon terug
                en probeer maar aan te zwengelen doet ie het heb je mazzel en loopt ie verder in de soep, boeiend :D
                wel even filmen en posten he ;)
                bij je astra zit het precies het zelfde alleen de motorsteun is anders
                maar verder geen probleem

als je even zoekt op het forum vind je vast wel een goede how to

Haasje17
                Moderator

Gewoon de distributieriem wisselen. Kun je hem met de hand rondkrijgen.
                  Is de kans groot dat het motortje miscien maar een paar kleppen krom heeft. De kans is groot dat hij dan met wat extra gas gewoon wil lopen. Niet lekker natuurlijk maar lopen zal hij dan toch wel min of meer.

Ik zou zeggen probeer het gewoon.

Als je zuigers er ook schade van hebben opgelopen zul je hem ook niet meer rondkrijgen en zal die ook niet straten.

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.