Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b gsi ,powerbox monteren
- Dit onderwerp bevat 150 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 juni 2017om 19:02 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2016 om 17:46 #18306718
de corsa x16xe ( 106pk )start maar valt direct terug stil
kan dit aan de tank ontluchting liggengrtz
11 juni 2016 om 16:22 #18306719de motor loopt en valt niet meer stil
juist werkt de temperatuur meter nog nietof bij stationair draaien na hoeveel tijd slaat de fan dan juist aan
mss da de thermostaat zelf kapot isgrtz chriske
14 juni 2016 om 16:20 #18306720toch bedankt voor het meedenken probleem is al opgelost
grtz
23 juni 2016 om 19:36 #18306721sportstuur gemonteerd dit weekend remolie ingooien en ontluchten , en binnenkort testritje
of rolkooi monterengrtz
11 augustus 2016 om 18:24 #18306722ondertussen nog niet echt stil gezeten al was het verlof voor mij ook
heb dus al een andere voorruit gevonden
dus beter de rubber ook vernieuwen zeker
is dit moeilijk voor zelf te plaatsen , best met 2 man zekergrtz
21 augustus 2016 om 06:42 #18306723remmen ontlucht er is juist 1 remklauw die lekt heb al ander setje gekocht van een astra gsi
dan eens verder doen aan de rolkooi
zodat we in september mss op een circuit kunnen testengrtz chriske
11 december 2016 om 18:15 #18334423rolkooi zit er al gedeeltelijk in achterste kant toch
[IMG]http://i525.photobucket.com/albums/cc335/chriske78/WP_20161126_16_36_30_Pro_zpskrlovw6n.jpg[/IMG]5 januari 2017 om 18:03 #18336257en vandaag de kuipzetels en gordels zo goed of gemonteerd
[IMG]http://i525.photobucket.com/albums/cc335/chriske78/WP_20170105_13_37_32_Pro_zpsyvtwea5w.jpg[/IMG]5 januari 2017 om 18:05 #18336258als je een 100% circuit auto wil kun je kijken of je kachel eruit kunt halen en de slang van de koeling door kunt verbinden achter de motor.. en een electrische kachel en blower kunt plaatsen .. die zijn lichter en kun je je dashboard wat strippen zodat je er schakelaars in kunt zetten of extra meters…
maar verder ben je goed op weg5 januari 2017 om 18:51 #18336261beste bart-gsi
kachel is er al uit en doorverbonden , heb dit gedaan voor ik de motor geplaatst hebt
voor de moment heb ik niet echt een kachel nodig zal wel zien of dit nodig isvolgende is voor ruit monteren
5 januari 2017 om 20:30 #18336265niet om je af te kraken, maar die kooi, wat voor merk is dat??
Ik zou er niet graag een rol mee willen maken.Het gehele design is raar met die halve buizen erop gezet en dan 2 bouten erdoor heen..
5 januari 2017 om 22:02 #18336272als je met nat weer gaat rijden en je gaat hijgen in je auto als je hard bezig bent slaan ramen best wel snel aan.. ook als je de isolatie uit je auto gehaald hebt toen je je interieur verwijderd hebt…
@corsaboy.. voor vrij rijden is een wedstrijdkooi niet verplicht… elke kooi kan zolang deze intact is. dus geen butsen of scheuren heeft
ik neem aan dat de TS geen wedstrijden gaat rijden.. anders had de kooi een FIA keurmerk moeten hebben.. voor vrij rijden is dit meer dan voldoende..6 januari 2017 om 11:18 #18336292@Bart-gsi, het mag dan niet verplicht zijn, maar het is wel jouw eigen veiligheid. Corsayboy heeft veel ervaring met keuren van auto’s / rolkooien bij de DHRA. Als hij zegt dat iets vreemd is en potentieel onveilig, dan zou ik me wel 2 keer bedenken voordat ik met zoiets verder ga.
6 januari 2017 om 17:36 #18336323beste versta
jullie reactie wel , de kooi heb ikzelf naar eigen goedkeuring vastgemaakt , omdat dit toch beter is dan helemaal niks
en ik heb weet van auto s die bij vrij rijden zelf geen rolkooi of dergelijke voorzien hebbendus is hetgeen ik gemaakt hebt , wel beter dan totaal niks in de auto te hebben
grtz chriske
6 januari 2017 om 17:39 #18336324dat klopt.. maar ik kan niet bepalen wat de topic starten moet doen.. we kunnen hem advies geven maar meer dan dat is niet mogeijk…
7 januari 2017 om 20:13 #18336397voorbumper ook met dezelfde kleuren als het interieur uitgerust
[IMG]http://i525.photobucket.com/albums/cc335/chriske78/WP_20170107_18_45_19_Pro_zpshfljw4gt.jpg[/IMG]7 januari 2017 om 20:29 #18336402juist nog 1 probleempje
als ik mijn daglichten aansteek blijven de knipperlichten brandeniemand die weet wat de fout zit
heb alles al gecontroleerd op verkeerd aangesloten ofzo
grtz chriske7 januari 2017 om 20:31 #18336403Wat ze voor circuit gebruik ook doen is op de plek van de kentwkenplaat 4 a 5 gaten naast elkaar boren voor extra koeling.. En als je links of rechts voor een oliekoeler achter je bumper hebt daar ook gaten boren voor rijwind…
8 januari 2017 om 00:19 #18336413liever geen rolkooi dan een slechte en onveilige kooi.. ik vind dit ook maar een erg raar model! prima dat er geen fia keur opzit(zit op mijn kooi ook niet) maar bouw hem dan iig. wel enigszins naar de regels. zo te zien heb je ook geen platen gelast op de plaats waar de kooi de bodem raakt? wat denk je dat die kooi doet als je gaat rollen?(hint: iets met door de bodem duwen oid.)
vraagje; hoe heb je die gordels gemonteerd? dus waar zitten de bevestigingspunten(foto?)?
8 januari 2017 om 09:30 #18336420gordels zitten gemonteerd op de originele bevestigingspunten
11 januari 2017 om 21:41 #18336635Inderdaad, sommige constructies van kooien (net als die alu versies) zijn gevaarlijker dan dat ze je beschermen..
zoals ik al zei, wil niets afkraken maar of hij bijdraagt aan je eigen veiligheid daar zet ik wel vraagtekens bij…Succes met je project !!
26 januari 2017 om 21:05 #18337600normaal volgens dat ik denk moet een 7×15 et42 toch wel passen op een opel corsa b
of gaat dt nipt worden met de veerpoot vooraan
grtz chriske
26 januari 2017 om 21:56 #18337605Ligt er ook aan wat voor banden je er op wilt.
Ik heb er 6×16 et49 onder liggen met 205/50 16 en 4 cm verlaging voor achter is origineelMvg Patrick
26 januari 2017 om 22:53 #18337615denk 185 45 15 of 195 45 15
22 mei 2017 om 06:52 #18343635gisteren met de corsa in clastres (FR ) , t ging goed voor de eerste keer was leuk
juist wa power/koppel te kort bij het uitkomen van een bochtligt wel heel goed op de baan
grtz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.