Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B GSI projectje ——> C20XE
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 maart 2017om 20:31 door City.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2016 om 21:20 #18335857
Hierbij stel ik mijn Corsa maar even voor omdat het sinds vandaag echt een project auto is geworden.
En daar had ik er nog niet genoeg van dacht ik.Eerst maar even wat foto’s van de Corsa het is een GSI van 96 met 159.xxx op de teller
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/IMG-20161224-WA0006_zpsvvbtsqcq.jpg[/img][img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20161227_152631_zpst265wzhc.jpg[/img]
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20161227_151942_zps7koi3vdu.jpg[/img]
Het viel me gisteren op dat de versnellingsbak zo nu en dan een fluit toon gaf.
Dus ik dacht even kijken of er genoeg olie in zit dus vanmorgen eronder gekropen.
En tot mijn verbazing zat er een scheur in het carter deksel van de bak en zat er dus geen olie meer in.
Alle olie was netjes verdeeld over de gehele bodem van de auto.
Dus het deksel er af gehaald en de hele deksel lag vol met kunststof stukken (iemand een idee wat voor onderdeel er van kunststof is)Waarschijnlijk heeft een groot stuk plastic de scheur er in gedrukt nadat het tussen het grote tandwiel en de deksel is gekomen.
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20161229_142512_zpseihsqc0w.jpg[/img][img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20161229_135124_zpsfrdj8syb.jpg[/img]
Vanavond een nieuwe bak gehaald en meteen maar even een nieuwe koppelingsset besteld.
Als het mee zit met de bestelde onderdelen ga ik het samen met me Pa zaterdag inbouwen.
Dan kan er weer gereden worden.De plannen voor de Corsa zijn:
C20XE met F20 er in bouwen dmv een m-tech set
Grote remmen aan de voorzijde van een vectra of calibra
16 inch Astra G velgen met 195/45 16 banden
Rvs Simons groep A uitlaat vanaf kat met een onopvallende 63.5mm gepolijste eindpijp (is onderweg)
Verlagingsset -40 mm (is onderweg)
Emblemen van de achterklep halen
tzt helemaal overspuiten om wat vervelende gebruikssporen te lozen
Complete anti roest behandeling
En nog wat interieur delen vervangen zoals de hoedenplankMn bedoeling is om de auto er nagenoeg standaard uit te laten zien een soort wolf in schaaps kleren zoals mn vorige C20XE Corsa.
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/IMG_6595_zpsftvjrzmo.jpg[/img]
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/IMG_6609.jpg[/img]Mvg Patrick
30 december 2016 om 22:01 #18335960Zal vast goed komen met dit project! gezien de andere projecten van jouw en je broer
suc6 met de bak swap.
31 december 2016 om 16:33 #18336004Leuke Corsa! Ff balen van die bak, maar die zetten we er volgende week zaterdag onder, daarna ff een proefritje maken :)
8 januari 2017 om 18:48 #18336458Gisteren samen met @Manta-aero de corsa voorzien van een nieuwe bak en een nieuwe koppeling.
En nu we alles toch los hadden liggen hebben we meteen een verlagingsset eronder gezet.[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170107_133843_zpspjcauglz.jpg[/img]
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170108_123417_zpslkzdwozp.jpg[/img]
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170108_123107_zpsyafheteu.jpg[/img]
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170108_123010_zpswvgu0wds.jpg[/img]
Het volgende wat er gedaan wordt is de RVS groep A eronder maar dan moet het wel iets beter weer zijn.
Mvg Patrick
26 januari 2017 om 21:34 #18337601Gisteravond de wielen gewisseld voor 16 inch sloffen.
Ze passen precies met de verlaging zonder dat er iets aan loopt.
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170125_203000_zpsf5w7mh6h.jpg[/img]wordt tijd voor mooi weer er moet nodig gewassen worden
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170126_171257_zpss14xihta.jpg[/img]De uitlaat ff voor de foto in elkaar gestoken 63,5 doorsnee met een eindpijp van 76mm
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170109_185522_zpscnhg0gx5.jpg[/img]Mvg Patrick
28 januari 2017 om 19:54 #18337719Vandaag was het mooi weer om wat te gaan doen.
Dus heb ik de corsa voorzien van nieuwe donkere heldere koplampen.
En een goede boenbeurt gedaan daar was ie ook wel aan toe met al die pekel op de weg.[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170128_151600_zps5c6a7xgl.jpg[/img]
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170128_152111_zpsq8qqenel.jpg[/img]
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170128_165732_zpsgfq8bcg5.jpg[/img]
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170128_151806_zpsfbraxwt3.jpg[/img]
Mvg Patrick
24 februari 2017 om 13:45 #18339313Leuk projekt, klinkt goed.
Maar waarom een M-tech set?
Je hebt een Corsa B GSI 1600, dat betekent dat je de juiste assen hebt met een 22 er interne vertanding.
Nu hoef je alleen maar de homokineet aan de versnellingsbak te vervangen door die van een Kadett E 16S of 16D / Deawoo nexia 1500-16v en dan passen je assen in de F20-F18-F16 en hebben ook meteen de juiste maat. Deze assen houden ook 250-300PK uit.
Opel nummer 374099 en 374100
Daarmee vind je die homokineten makelijk, ook van “aftermarket” toeleveranciers. In duitsland voor rond de 20-35 euro per stuk.Dat betekent dat je alleen maar een motorsteunset en een SFI adapter hoeft te kopen.
http://www.ebay.co.uk/itm/CORSA-B-TIGRA-CONVERSION-CHASSIS-MOUNT-2-0-16V-REDTOP-20SEH-C20XE-C20LET-X20XEV-/361901758068?hash=item5443069674:g:mAcAAOxygLxSYOxb
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-CORSA-B-TIGRA-A-ENGINE-CONVERSION-MOUNT-2-0-16V-REDTOP-C20XE-C20LET-/361901758078?hash=item544306967e:g:hYoAAOxyHntSYOyp
http://www.ebay.co.uk/itm/C20XE-C20NE-C20LET-gearbox-spacer-kit-fits-corsa-tigra-nova-NEW-/161048949255?hash=item257f43f207:g:0SsAAOSwirZTyFLwDie SFI adapterslang is van een X20XEV, die dan icm. een LFR slang van een C20LET en alles ziet er uit alsof de motor standaard van opel in een Corsa geleverd is. Luchtfilter kun je origineel laten.
Bij de C20XE motor 1 van een Astra-vectra-Calibra nemen, daar past de bedrading bijna 1 op 1.
Je hebt ook geen stabilisator blokken nodig bij een Astra spruitstuk.
Indien toch:
http://www.ebay.co.uk/itm/Anti-roll-bar-lowering-blocks-for-corsa-tigra-Nova-C20LET-C20XE-2-0-16V-turbo-/161143787647?fits=Model%3ACorsa&hash=item2584eb107f:g:E4QAAMXQfFJRN9LEShortshifter kun je bij M-Tech halen.
Mocht je het chassis nog willen versterken:
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-OPEL-GM-Chassis-Strengthening-Kit-CORSA-TIGRA-GSI-SRI-C20XE-C20LET-/252770246001?hash=item3ada47dd71:g:YjMAAOSwv9FXg8Lq25 maart 2017 om 20:31 #18341136Bedankt voor je uitgebreide uitleg, daar kan ik wel wat mee.
Waarschijnlijk moet er weer een andere bak in deze gilt ook maar gelukkig alleen nog in de 2e versnelling.
Heb er een additief in gedaan en nu hoor ik m niet meer in de 3e versnelling dus dat scheelt alweer.
Verder moet ik nog even uitzoeken waarom ie vrij heet wordt als je even stil staat,
binnenkort even een nieuwe radiator en thermostaat er in zetten en de boel even goed doorspoelen.Mvg Patrick
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.