Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B GSI project #14-X20XEV
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2012 om 17:06 #17866392
is stil aan de overkant hahahha :D :D :D :D :D :D :D :D :D
7 april 2012 om 18:56 #17866393Nou,
Toevallig weer wat kunnen doen, vandaag de steekassen uit de bak gehaald, diverse kabeltjes gelost en het eerste stukkie uitlaat vanaf het spruitstuk losgewrot. Het stukkie wat onder het blok hangt gaat nog niet van harte. Deze week ook de mooie motor/bak steuntjes binnen, de week daarvoor mijn groep-a dempertje…..Gaat niet snel, maar er zit wel schot in!…
Voor de meelezers: Op ebay.uk kun je ombouwdelen voor een leuke prijs vinden!
Ed
8 april 2012 om 06:57 #17866394we hjerre wol even as er der ut is ed
rustig oan jer ik ha gjin haast
14 april 2012 om 15:24 #17866395De kabelboom eruit getrokken, de computer losgetrokken. Even weggeweest om een paar gebruikte dakdragers op te halen(10 euries lichter…..koopje!), het takeltje opgehangen….enne het allerbelangrijkste: De Hûnekop :wtf sticker op de voorruit geplaatst!
15 april 2012 om 09:05 #17866396dat klinkt goed ed :D :D :D :D :D
2 juni 2012 om 16:26 #17866397Vandaag een blok gehaald en op de achterbank van de ouwe Swift geplaatst. Had dat ding ineens 200pk! Is een x20xev geworden, uit een Astra GSI van ’97. Nu nog ff na gaan denken wat voor bak ik daarachter wil hebben…….Kan het inbouwfeest beginnen :wors !
3 juni 2012 om 07:54 #17866398dat is nog es een een auto 200pk :wors de hele auto blank met water of viel dat mee heb je hem er nog makelijk uit kunnen krijgen
of was het :swear3 juni 2012 om 11:52 #17866399Ach, slokje water was alles. Heb met zo’n brandhoutjochie wezen tillen (2 meter & grote bek) maar beethouden ho maar. Dus staat het nog mooi in de auto…
3 juni 2012 om 18:10 #17866400Swift met 200 pk aan boord….
10 juni 2012 om 22:10 #17866401Zo, dieselvliegwiel en koppeling vandaag gehaald en al ff op ‘t blok gebout. Bakkie van de week ff halen en dan in de montage. Ben nog op zoek naar dashboard kabelboompje van een injectiecorsa >95 (met immo connector) om de brut van’t X20XEV blok op aan te kunnen sluiten…
12 juni 2012 om 22:21 #17866402Compressiemeter binnen, dus met de ratel ut blok een slinger geven om de compressie een beetje te meten. De eerste 3 cilinders gaven hetzelfde beeld, nummertje 4 had helemaal geen compressie :puke ….kleppendeksel maar ff gedemonteerd en de hydro stoters maar eens voorzien van wat olie. Beetje stoer ronddraaien aan de krukas……langzaam maar zeker bouwde de compressie zich ook in nummertje 4 op (uitlaatkleppie bleek te blijven hangen door de stilstand). Over de gehele linie een vergelijkbare compressie, dus reden genoeg om met dit blok verder te gaan.
Dash kabeltje gevonden!16 juni 2012 om 14:11 #17866403De F13 bak met 17D vliegwiel/drukgroep en koppeling zit er inmiddels achter. Nog even een probleempje met de schakelstangen oplossen, maar wacht nog op verdere info. Zalig als dat blokkie naast de auto staat, in 40 minuten de distributie gewisseld. Zijn we qua onderhoud ook weer helemaal bij! Nu ff connectors op de kabelboom omsolderen.
16 juni 2012 om 16:36 #17866404Kabelboom alweer omgesoldeerd, alle kabels afgewerkt met krimpkous en weer netjes in de auto geplaatst. Ziet er tot zover helemaal origineel uit…..
16 juni 2012 om 17:01 #17866405Zo te lezen ben je al aardig op weg :)
Blokje is prima in je eentje uit de auto te tillen hoor :)
16 juni 2012 om 17:12 #17866406@Klopper wrote:
Zo te lezen ben je al aardig op weg :)
Blokje is prima in je eentje uit de auto te tillen hoor :)
Die is gek ;) met 2 man een c20ne blokje in de auto getild, man wat een zwaar ding was het toch :P
16 juni 2012 om 18:03 #17866407Ben ook met m’n C20XE-blokje aan het sjouwen geweest, en ‘m ook zo uit de auto getild (kofferbak). Had er toen eentje in Zevenbergen gehaald voor de kop.
16 juni 2012 om 18:07 #17866408De baksteun zal een beetje omgebogen moeten -> stuurinrichting. Daarnaast zal de kap over de stuurinrichting een beetje gemod moeten worden waardoor er ruimte is voor de schakelstang om te kunnen schakelen. Aangezien ik de baksteun de andere kant op gemod heb zal ik op zoek moeten naar een andere…..Denk dat anders beide lippen breken…
16 juni 2012 om 19:26 #17866409@Klopper wrote:
Ben ook met m’n C20XE-blokje aan het sjouwen geweest, en ‘m ook zo uit de auto getild (kofferbak). Had er toen eentje in Zevenbergen gehaald voor de kop.
Haha, ik verwacht op de eerstkomende meeting wel een demonstratie hiervan :wors . Onder het motto…geen woorden, maar daden :thumb
16 juni 2012 om 19:32 #17866410Ik vind het allemaal prima ;) Ik heb alleen geen blok meer, en ook geen Corsa :P
17 juni 2012 om 16:59 #17866411Stuurhuis gemod zodat de schakelstangen teruggebogen kunnen worden en daardoor ook de 2 en 4 kunnen schakelen. De x20XEV heeft een giga inlaatspruitstuk wat door de schakelstangen geraakt wordt. Foto’s hiervan staan op het Corsa-Tigra forum.
Ed
18 juni 2012 om 20:47 #17866412Zo, daar hoort íe:
19 juni 2012 om 06:51 #17866413goed te lezen dat het gelukt is met het vliegwiel en koppeling etc!
19 juni 2012 om 14:58 #17866414@tijs wrote:
goed te lezen dat het gelukt is met het vliegwiel en koppeling etc!
Jahoor, zit als een huis en koppelt als een dolle! Voordeeltje is ook dat het oude vliegwiel 10kg weegt en die van het dieseltje 6kg. Nu nog ff rustig met de laatste details aan de slag (waar blijft mijn belastinggeld) :fy1 , uitlijnen van de motor op de steunen etc…
Ed
19 juni 2012 om 15:14 #17866415Ik zal hier ook eens reageren anders is het zo stil.. :P
Zoals ik al zei bij ons, Goed bezig :D29 juni 2012 om 16:54 #17866416Vandaag de connector van de startonderbreker van de andere kabelboom geknipt, en deze kleur op kleur op de huidige kabelboom gezet. Zitten een paar kleine modificaties in, maar dat zal ik niet op grote schaal uitleggen. Sleutellezer aangesloten en een plekje gevonden waar de chip op werkt. Geen knipperend MIL lampje meer…..Dus chip vastgekit in de sleutellezer, starten en lopen!
Altijd fijn als een 2ehands blok start, enne waar je net de distributie van hebt vervangen.Nu de uitlaat maar eens gaan aansluiten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.