Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Corsa B GSI motorprobleempjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2008 om 19:30 #17207320
De auto stotterd/bokt/onregelmatig bij stationair draaien ( vooral bij een koude motor ) waar kan dit aan liggen ?
Bij het starte komt er een aardige blauwe pluim uit de uitlaat, teken van olie slecht of..?
Als ik rij met een gangetje of 30km en hou me koppeling in, dan hoor je iets onder de auto rammele, lijkt wel een soort uitlaat dat klingeld, naar garage hiervoor gaan, bij langzaam achteruit rijden hoor je dit geluid ook tikken/rammelen
Schakelen van 2 naar 3 moeizaam, soms wil je schakelen gaat hij naar z’n 5… Versnellingsbakolie vernieuwen ?
Als je in z’n 4 rij en dan lage toeren dan haperd/stotterd/schud hij vreselijk, kwaal ?
Houd erg in, reageerd traag op het gas alsof er een groot turbo gat aanwezig is ( vervangen van lamdasonde of gasklepsensor ? )
14 juli 2008 om 21:40 #17415814Probleem 1: Blauwe rook
Bekend probleem van de C16XE: Olie verbruik.
> Draai de oliedop er eens af met draaiende warme motor, komt er veel damp en druk uit, dan kan je beter lekker zo blijven rijden of een andere motor zoeken.
Probleem 2: Rammelen
Waarschijnlijk hitteschild van de voorpijp los
probleem 3: moeilijk schakelen
Smeer het gedeelte onder de pook hoes eens
Controleer speling in schakelmechaniek onder de motorkap
probleem 4: Schokken:
kan ook dat je TE laag in toeren rijd, dan kan ie ook gaan bokken
X16XE: kan zijn dat de EGR aan het overlijden is.
probleem 5:
C16XE: LMM, vacuum lekkage, vervuilde gasklep
X16XE: stekker MAP sensor slecht contact of draden gebroken
slang Map sensor verdroogt.Willem
15 juli 2008 om 05:05 #17415815Willem, reuze bedankt voor het delen van je kennis.
Met het hitteschild, is dat makkelijk vast te maken/lassen, of een nieuwe kopen ( als dit het is )
Met het moeilijke schakelen, gewoon het hoesje dus eraf halen en inspuiten met olie of echt vet.
LMM gelijk vervangen, exemplaar van de sloop of nieuw kopen?
En over de MAP sensor, waar zit deze en zal wel kijken of het de draden zijn, en anders contactpuntjes inspuiten met montagereiniger + lichtjes opschure de puntjes en anders een nieuwe sensor ?
Grtz DJO
15 juli 2008 om 18:52 #17415816Eraf ermee, met dat hitteschild
LEvert geen problemen op in ieder geval
15 juli 2008 om 19:47 #17415817Ik ga denk ik voor de 10w40, andere mensen ervaringen met een gsi motor op 5w30 / 40?
Rij geen lange stukken, soms…
16 juli 2008 om 20:41 #17415818Het is gebeurd, in het begin van de avond is Luke oftewel 2nd Identity, zo vriendelijk geweest om zijn kennis met mij te delen
en dus een handje te helpen.Het is allemaal vlekkeloos verlopen, echter zijn we tot de conclusie gekomen dat de lambdasonde overlede is aangezien
de motor, zowel koud als warm, bokt/tik/bonkt en die symptonen duide op een defect exemplaar.Tevens wil ik over 5000 km me Distrubutieriem vervangen, iemand die zich aanbied om mij te helpen ( en evt beschikking heeft over de juiste gereedschap )?
De auto loopt veel soepeler met den nieuwe olie ( 5w30 ), alleen met de tijd die vervelende til onderin het blok weg zien te krijgen maar hoe..
Morgen krijg ik me nieuwe bougiekabels binnen, en die dan gelijk monteren, en zal denk ik net nog wat fijnerder rijden.16 juli 2008 om 20:49 #17415819Waar kom je vandaan dan?
Ik kan je auto wel uitlezen en je distributie vervangen en de boel nakijken verder.16 juli 2008 om 21:28 #17415820Ik woon in Spijkenisse, omgeving Rotterdam.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.