Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B GSI lekt olie [Klepdekselpakking?]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2012 om 14:14 #17977707
Ik zou je klepdeksel controleren en kijken of deze niet gescheurd is bij mij zat er een haarscheurtje in het deksel zelf waardoor deze lekte. En anders doe eens vloeibare pakking tussen de pakking en de deksel en de pakking en het onderblok. Wil soms wel helpen
17 februari 2012 om 14:21 #17977708Het lekt echt tussen de pakking en de klepdeksel. En die pakkingen zijn niet goedkoop haha
Als er toch een scheurtje in de klepdeksel , lekt het toch door dat scheurtje heen of zie ik dat verkeerd ?
En bij mij komt het tussen het blok/pakking/klepdeksel uit. Niet dat je zegt dat er olie uitstroomt maar soms verbrand er een druppel olie op het spruitstuk en dan ruik je dat in de auto :puke17 februari 2012 om 18:11 #17977709Bekend is dat het gaat lekken bij de “halve maantjes” in de pakking. Beetje vloeibare pakking ertussen bij montage wordt nog wel eens vergeten!
18 maart 2012 om 09:47 #17977710Gisteren stonk hij ineens weer naar olie :thumbdown Zag ik dat er olie lekte , en nog net niet stroomde [tussen klepdeksel & blok]. Ik het maar schoongeveegd en een stukje gaan rijden , daarna weer alles vies. Ik zag niet veel en het was al donker dus ik denk ik kijk morgen wel even.
Vanmorgen zag ik dat een slangetje van de EGR naar Powerbox los was. Deze maar even goed vast gemaakt. En weer alles schoongeveegd en een stukje gaan rijden. Na 10km (5km snelweg) zag ik dat alweer alles nat was. En er gewoon een plasje in het midden van de klepdeksel lag :wtf
Het kan toch niet zo snel zo veel lekken ? Dan moet er toch wel iets aan de hand zijn of niet ? :agent
Bouwt hij gewoon veels te veel druk op in het blok ofwat? :hmmz
Klepdekselpakking is de laatste keer juist gemonteerd met overal een randje vloeibare pakking. Dit heeft ook een maand niet gelekt , en nu ineens wel weer. :(
Ik zal zo even wat foto’s posten die ik net gemaakt heb !
Hoop dat jullie me kunnen helpen :wors
18 maart 2012 om 10:02 #17977711Voordat ik 10km gereden had en hem 5min stationair laten lopen
http://imageshack.us/photo/my-images/513/dsc00110xi.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/600/dsc00112ge.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Nadat ik vanmorgen 10km gereden had :
http://imageshack.us/photo/my-images/402/dsc00114hz.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/607/dsc00113p.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
En hij lekt niet uit de oliedop , dat heb ik al nagekeken :vertag
18 maart 2012 om 10:29 #17977712Wim misschien ? :jerry
18 maart 2012 om 10:32 #17977713Blaast deze niet uit het olievulgat.,.
Powerbox lees ik, zit de Carterventilatie wel GOED aangesloten, Belangrijkste is het VACUUM hiervan…
Ik had bij mij laatst het slangetje los hiervan, en hat de OlieCatch Kannetje Binnen 2 dagen tot de rand vol!!!, dat houd in, een Best flinke Drukopbouw in het Cartersysteem
hoe zit het met de iets dikkere carterventilatieslang die normaal naar de buis achter de motor loopt, hoe zit die aangesloten nu??
Willem
18 maart 2012 om 10:32 #17977714haha, wat een timing
18 maart 2012 om 10:36 #17977715De iets dikkere slang loopt richting de luchtfilter en zit daar in een flesje/catch-tankje.
En de dikke carterontluchting slang loopt gewoon nog altijd achter het blok in volgens mij.
Zal zo even een foto plaatsen van de kleine slangetjes , misschien dat ik daar wat verkeerd heb aangesloten. Dat hij daarom te veel druk opbouwt ? :hmmz
Het zou misschien toch kunnen dat het via de olievuldop loopt , want er ligt ook olie in het midden van de klepdeksel. Zou anders niet weten hoe het daar moet komen ? Maar het kan toch niet dat een olievuldop op een dag kapot gaat zonder dat ik hem open heb gehad ? Het rubberen ringetje van de dop zit er wel goed omheen.
Als ik de dop losdraai zie ik geen damp komen , maar er spettert wel olie uit (Dit is normaal volgens mij).
Ik heb geen 2de reserve dop want anders had ik het wel even getest met die dop.
Maar ik ga er nu maar even niet meer mee rijden , want hij lekt flinkt en het rookt nogal onder de motorkap king: Ziet zo raar uit bij het stoplicht. :agent
18 maart 2012 om 14:03 #17977716Zou er misschien een scheurtje in dat v-vormige stukje zitten onder de olievulpdop. Daar is het ook aardig vochtig.
En het druppelt eigenlijk constant op het spaghetti spruitstuk.Zo heb ik de kleine slangetjes allemaal aangesloten , zo moet het aangesloten zitten volgens de mantzel handleiding.
Let niet op de creatie met het doorzichtige slangetje , zag dat die zwarte met die hoeken vanmorgen gescheurd was. Dus heb dat even professorisch gemaakt :jerry Maar klopt dit voor de rest wel ? Zitten er geen slangetjes fout?
Het slangetje dat naast het kvs-expansievat (deze gaat volgens mij naar het interieurfilter ofzo? :hmmz ) zit heb ik rechtstreeks op de powerbox aangesloten. En al die kleine slangetjes zitten op de rembekrachtiger (of wat is dat?) , en die loopt daarna ook de powerbox in.
Dikke carterontluchting is niks aan veranderd en loopt nog altijd achter het blok in.
Dunnere carterontluchting loopt nu met een langere buis tot bij de open luchtfilter , en daar zit er een hardplastic flesje aan.Klopt dat allemaal ?
18 maart 2012 om 14:17 #17977717Volgens mij is het echt oliedop lekkage, de olie ligt zo te zien ook bij je bougie stekkers, kan moeilijk van de voorkant komen. Lijkt me ook stug dat je pakking zo hard lekt (lekken, dit is geen zweten meer)
Vervang het rubberen ringetje van de dop eens, kost nog geen euro bij de dealer. Bij een vriend van mij is dat ook de oplossing geweest, daar zat het hele blok onder de olie na een rit doortrappen van 25 kilometer.De dikke en dunne carterontluchting zit goed, zitten die voor de rest niet verstopt? De rest zit, van wat ik ervan kan zien, ook goed. Misschien wat te veel vacuum op 1 groep maar ik weet niet op dat het probleem is.
18 maart 2012 om 14:35 #17977718Hoe heb jij die slangetjes dan allemaal zitten ? Kun je even een foto posten ? king:
Als je een blok met EGR heb , moet je normaal een dichte plug in het 2de gat van de powerbox draaien he?
En dan zit het slangetje wat vanaf het interieurfilter loopt normaal toch samen met de rembekrachtiger [en ander klein gerei] op dat andere gat van de powerbox ? Alleen heb ik niet zon nippel waarmee ik die samen op èèn gat kan zetten , en dus heb het slangetje van het interieurfilter rechtstreeks in dat 2de (eigenlijk dichtgemaakte) gat laten lopen.Dat is verder geen probleem ? Of moet ik dat slangetje van het interieurfilter ook nog eens op die rembekrachtiger zetten ? :shock:
Zal zometeen eens gaan kijken naar de oliedop , eens even het ringetje inspecteren.
Voor de rest rijdt hij nog als een zonnetje , maarja hij blijft maar olie zweten/lekken :(
Hij wil misschien wel helemaal geen olie :jerry hahaha18 maart 2012 om 15:29 #17977719Net even de carterontluchtingen gecontroleerd. Er zit wel witte sludge onder in de dikke buis van de carterontluchting , maar dit zit er altijd in als ik hem niet afgezeikt heb :D Voor de rest zit niks verstopt ofzo.
Daarna even alles schoon geveegd , en hem gewoon gestart. En daarna blijven kijken rond de oliedop , en opeens zag ik van bovenaf een oliedruppel komen :jerry Dus denk toch dat het de dop is. Morgen maar even een nieuwe dop + ring kopen en hopen dat het dan voorbij is. (Voor de prijs hoef je het niet te laten)
Heb in het begin ook al eens gehad dat de dop niet goed afsloot , ben toen een nieuwe gaan halen. Deze klemde zich ook niet goed af , toen maar maandenlang vast geplakt met tape zodat hij niet trilde. Daarna had ik een nieuwe manier haha. Had een stukje van een ty-rap onder de rubberen ring gedaan waardoor hij iets breder werd. En vanaf toen zat hij pas echt vast zonder tape :D Dit is dus 2 maanden goed gegaan, want nu is die rubberen ring niet meer rond. ;) Morgen maar even een nieuwe dop + ring kopen en hopen dat het dan voorbij is.
18 maart 2012 om 16:24 #17977720EGR moet je gewoon afdoppen als je hem hebt, dus de 2e plug gaat dan dicht inderdaad.
Bij mij zit het zo:
Interieurfilter? MAP sensor bedoel je denk ik?
Maakt volgens mij niet zoveel uit, ik heb ook alles ergens opgedaan en alles gaat goed. Vacuum is vacuum, alleen zorgen dat je een beetje stugge slangen gebruikt, kan de slang niet dichtklappen.Dat v-vormige blokje onder je dop kun je er trouwens afhalen, is een steuntje voor je plastic bougiekap.
19 maart 2012 om 21:45 #17977721Maakt wel degelijk uit..
2 dingen zijn ERG belangrijk.
1: De MAP sensor Moet DIRECT op de Inlaat zitten
2: De Carterventilatie Vacuum MOET zo kort mogenlijk op het inlaat zittenDe rest maakt geen Ruk uit..
willem
20 maart 2012 om 11:23 #17977722MAp sensor heb je die aparte aansluiting op de mantzel voor die edgsi niet heeft.
Carterventilatie wist ik niet.20 maart 2012 om 13:46 #17977723Ligt er ook aan Hoe lang je met je motor wil doen, intereseert het je niks, kan je de Carterventilatie ook gewoon lukraak aansluiten, Word vanzelf een oliezuiperd..
Willem
20 maart 2012 om 14:10 #17977724Even gekeken maar hij zit zo dicht mogelijk op de inlaat bij mij.
Wat is het voordeel er eigenlijk precies van? Betere carter ventilatie?
Wat zou je krijgen zonder dat slangetje aan te sluiten? een hele hoge carterdruk?20 maart 2012 om 16:01 #17977725meer drukopbouw, en dus meer Druklekkage langs de zuigerveren..
Bij mij is mijn Olie Catchtankje met een paar dagen vol (500ml) als ik dat slangetje eraf laat, als het slangetje erop zit, duurt t wel een Flinke poos voor ie echt wat op het bodempje heeft liggen.
Willem
20 maart 2012 om 16:22 #17977726Ok, heeft een goede functie dus dat slangetje. Weer wat geleerd!
20 maart 2012 om 16:25 #17977727Iedereen onderschat het belang van een GOED werkende Carterventilatie.
Willem
21 maart 2012 om 17:19 #17977728@wim-v6 wrote:
Maakt wel degelijk uit..
2 dingen zijn ERG belangrijk.
1: De MAP sensor Moet DIRECT op de Inlaat zitten
2: De Carterventilatie Vacuum MOET zo kort mogenlijk op het inlaat zittenDe rest maakt geen Ruk uit..
willem
Bij mij zit de mapsensor los van alle andere slangetjes op een losse plug (DE PLUG DIE BIJ JULLIE DICHTGEMAAKT IS WAARSCHIJNLIJK) op de mantzel powerbox. De rest zit allemaal zo kort mogelijk bij elkaar en daarna meteen naar de powerbox toe.
Dus op zich is dat goed ?
Heb jij ook zo’n tankje/flesje hangen bij de luchtfilter in de buurt dan Wim? (Die aan de dunnere slang van de carterontluchting zit)
Heb een nieuwe dop gehaald , en hij lekt niks meer :jerry Had ook gevraagd of ze zo’n nieuw rubber ringetje hadden, maar deze verkochten ze niet los. :???:
Bedankt voor het meedenken :D
21 maart 2012 om 22:03 #17977729Ik heb mijn tankje tussen de remleidingen van de hoofdremcilinder geklemd zitten, tis gewoon een oud Remolie flesje..
Deze zit op de dunne van de 2 dikkere aan de zijkant op kleppendeksel…
Ik heb een Aparte aansluiting voor de Mapsensor op de voet van de rembekrachtigerslang zitten op de Mantzel powerbox.
Dan heb ik een slang vanaf de aftakking op de rembekracthtiger slang Direct naar de Carterventilatie regeling.. en dan nog naar de Brandstofdrukregelaar, en dampafzuiging tank..
Willem
23 maart 2012 om 13:55 #17977730Ik wil me morgen even mijn EGR klep reinigen. Heb dit niet gedaan toen ik de powerbox erop heb gezet.
Of is dit ook niet meer nodig ? Is dat makkelijk te doen nu er een powerbox op zit ?
Hij blijft vaak nadat ik de koppeling intrap voor een stoplicht , 1000-1200 toeren draaien. Totdat ik helemaal stil sta en dan zakt hij rustig na 600 toeren. Dit deed hij eerst niet.
Misschien even de stappenmotor reinigen met remmenreiniger?
24 maart 2012 om 00:16 #17977731Powerbox, Bij mij is deze gedicht bij montage powerbox, maar het kan zij dat ze m in werking gelaten hebben…
Dan kan deze gewoon de problemen geven die je van de EGR gewend ben..
EGR kan je redelijk bij nu met de Powerbox.
Gasklep kan je ook aardig bij zo..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.