Corsa B GSI lekt olie [Klepdekselpakking?]

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B GSI lekt olie [Klepdekselpakking?]

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Berichten
  • #17977707
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      Ik zou je klepdeksel controleren en kijken of deze niet gescheurd is bij mij zat er een haarscheurtje in het deksel zelf waardoor deze lekte. En anders doe eens vloeibare pakking tussen de pakking en de deksel en de pakking en het onderblok. Wil soms wel helpen

      #17977708
      EdGSI
        Lid sinds:
        13 August 2011

        Het lekt echt tussen de pakking en de klepdeksel. En die pakkingen zijn niet goedkoop haha

        Als er toch een scheurtje in de klepdeksel , lekt het toch door dat scheurtje heen of zie ik dat verkeerd ?
        En bij mij komt het tussen het blok/pakking/klepdeksel uit. Niet dat je zegt dat er olie uitstroomt maar soms verbrand er een druppel olie op het spruitstuk en dan ruik je dat in de auto :puke

        #17977709
        Dr.Ed
          Lid sinds:
          9 October 2011

          Bekend is dat het gaat lekken bij de “halve maantjes” in de pakking. Beetje vloeibare pakking ertussen bij montage wordt nog wel eens vergeten!

          #17977710
          EdGSI
            Lid sinds:
            13 August 2011

            Gisteren stonk hij ineens weer naar olie :thumbdown Zag ik dat er olie lekte , en nog net niet stroomde [tussen klepdeksel & blok]. Ik het maar schoongeveegd en een stukje gaan rijden , daarna weer alles vies. Ik zag niet veel en het was al donker dus ik denk ik kijk morgen wel even.

            Vanmorgen zag ik dat een slangetje van de EGR naar Powerbox los was. Deze maar even goed vast gemaakt. En weer alles schoongeveegd en een stukje gaan rijden. Na 10km (5km snelweg) zag ik dat alweer alles nat was. En er gewoon een plasje in het midden van de klepdeksel lag :wtf

            Het kan toch niet zo snel zo veel lekken ? Dan moet er toch wel iets aan de hand zijn of niet ? :agent

            Bouwt hij gewoon veels te veel druk op in het blok ofwat? :hmmz

            Klepdekselpakking is de laatste keer juist gemonteerd met overal een randje vloeibare pakking. Dit heeft ook een maand niet gelekt , en nu ineens wel weer. :(

            Ik zal zo even wat foto’s posten die ik net gemaakt heb !

            Hoop dat jullie me kunnen helpen :wors

            #17977711
            EdGSI
              Lid sinds:
              13 August 2011

              Voordat ik 10km gereden had en hem 5min stationair laten lopen

              http://imageshack.us/photo/my-images/513/dsc00110xi.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

              http://imageshack.us/photo/my-images/600/dsc00112ge.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

              Nadat ik vanmorgen 10km gereden had :

              http://imageshack.us/photo/my-images/402/dsc00114hz.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

              http://imageshack.us/photo/my-images/607/dsc00113p.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

              En hij lekt niet uit de oliedop , dat heb ik al nagekeken :vertag

              #17977712
              EdGSI
                Lid sinds:
                13 August 2011

                Wim misschien ? :jerry

                #17977713
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Blaast deze niet uit het olievulgat.,.

                  Powerbox lees ik, zit de Carterventilatie wel GOED aangesloten, Belangrijkste is het VACUUM hiervan…

                  Ik had bij mij laatst het slangetje los hiervan, en hat de OlieCatch Kannetje Binnen 2 dagen tot de rand vol!!!, dat houd in, een Best flinke Drukopbouw in het Cartersysteem

                  hoe zit het met de iets dikkere carterventilatieslang die normaal naar de buis achter de motor loopt, hoe zit die aangesloten nu??

                  Willem

                  #17977714
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    haha, wat een timing

                    #17977715
                    EdGSI
                      Lid sinds:
                      13 August 2011

                      De iets dikkere slang loopt richting de luchtfilter en zit daar in een flesje/catch-tankje.

                      En de dikke carterontluchting slang loopt gewoon nog altijd achter het blok in volgens mij.

                      Zal zo even een foto plaatsen van de kleine slangetjes , misschien dat ik daar wat verkeerd heb aangesloten. Dat hij daarom te veel druk opbouwt ? :hmmz

                      Het zou misschien toch kunnen dat het via de olievuldop loopt , want er ligt ook olie in het midden van de klepdeksel. Zou anders niet weten hoe het daar moet komen ? Maar het kan toch niet dat een olievuldop op een dag kapot gaat zonder dat ik hem open heb gehad ? Het rubberen ringetje van de dop zit er wel goed omheen.

                      Als ik de dop losdraai zie ik geen damp komen , maar er spettert wel olie uit (Dit is normaal volgens mij).

                      Ik heb geen 2de reserve dop want anders had ik het wel even getest met die dop.

                      Maar ik ga er nu maar even niet meer mee rijden , want hij lekt flinkt en het rookt nogal onder de motorkap king: Ziet zo raar uit bij het stoplicht. :agent

                      #17977716
                      EdGSI
                        Lid sinds:
                        13 August 2011

                        Zou er misschien een scheurtje in dat v-vormige stukje zitten onder de olievulpdop. Daar is het ook aardig vochtig.
                        En het druppelt eigenlijk constant op het spaghetti spruitstuk.

                        Zo heb ik de kleine slangetjes allemaal aangesloten , zo moet het aangesloten zitten volgens de mantzel handleiding.

                        Let niet op de creatie met het doorzichtige slangetje , zag dat die zwarte met die hoeken vanmorgen gescheurd was. Dus heb dat even professorisch gemaakt :jerry Maar klopt dit voor de rest wel ? Zitten er geen slangetjes fout?

                        Het slangetje dat naast het kvs-expansievat (deze gaat volgens mij naar het interieurfilter ofzo? :hmmz ) zit heb ik rechtstreeks op de powerbox aangesloten. En al die kleine slangetjes zitten op de rembekrachtiger (of wat is dat?) , en die loopt daarna ook de powerbox in.

                        Dikke carterontluchting is niks aan veranderd en loopt nog altijd achter het blok in.
                        Dunnere carterontluchting loopt nu met een langere buis tot bij de open luchtfilter , en daar zit er een hardplastic flesje aan.

                        Klopt dat allemaal ?

                        #17977717
                        joop1970
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 September 2010

                          Volgens mij is het echt oliedop lekkage, de olie ligt zo te zien ook bij je bougie stekkers, kan moeilijk van de voorkant komen. Lijkt me ook stug dat je pakking zo hard lekt (lekken, dit is geen zweten meer)
                          Vervang het rubberen ringetje van de dop eens, kost nog geen euro bij de dealer. Bij een vriend van mij is dat ook de oplossing geweest, daar zat het hele blok onder de olie na een rit doortrappen van 25 kilometer.

                          De dikke en dunne carterontluchting zit goed, zitten die voor de rest niet verstopt? De rest zit, van wat ik ervan kan zien, ook goed. Misschien wat te veel vacuum op 1 groep maar ik weet niet op dat het probleem is.

                          #17977718
                          EdGSI
                            Lid sinds:
                            13 August 2011

                            Hoe heb jij die slangetjes dan allemaal zitten ? Kun je even een foto posten ? king:

                            Als je een blok met EGR heb , moet je normaal een dichte plug in het 2de gat van de powerbox draaien he?
                            En dan zit het slangetje wat vanaf het interieurfilter loopt normaal toch samen met de rembekrachtiger [en ander klein gerei] op dat andere gat van de powerbox ? Alleen heb ik niet zon nippel waarmee ik die samen op èèn gat kan zetten , en dus heb het slangetje van het interieurfilter rechtstreeks in dat 2de (eigenlijk dichtgemaakte) gat laten lopen.

                            Dat is verder geen probleem ? Of moet ik dat slangetje van het interieurfilter ook nog eens op die rembekrachtiger zetten ? :shock:

                            Zal zometeen eens gaan kijken naar de oliedop , eens even het ringetje inspecteren.

                            Voor de rest rijdt hij nog als een zonnetje , maarja hij blijft maar olie zweten/lekken :(
                            Hij wil misschien wel helemaal geen olie :jerry hahaha

                            #17977719
                            EdGSI
                              Lid sinds:
                              13 August 2011

                              Net even de carterontluchtingen gecontroleerd. Er zit wel witte sludge onder in de dikke buis van de carterontluchting , maar dit zit er altijd in als ik hem niet afgezeikt heb :D Voor de rest zit niks verstopt ofzo.

                              Daarna even alles schoon geveegd , en hem gewoon gestart. En daarna blijven kijken rond de oliedop , en opeens zag ik van bovenaf een oliedruppel komen :jerry Dus denk toch dat het de dop is. Morgen maar even een nieuwe dop + ring kopen en hopen dat het dan voorbij is. (Voor de prijs hoef je het niet te laten)

                              Heb in het begin ook al eens gehad dat de dop niet goed afsloot , ben toen een nieuwe gaan halen. Deze klemde zich ook niet goed af , toen maar maandenlang vast geplakt met tape zodat hij niet trilde. Daarna had ik een nieuwe manier haha. Had een stukje van een ty-rap onder de rubberen ring gedaan waardoor hij iets breder werd. En vanaf toen zat hij pas echt vast zonder tape :D Dit is dus 2 maanden goed gegaan, want nu is die rubberen ring niet meer rond. ;) Morgen maar even een nieuwe dop + ring kopen en hopen dat het dan voorbij is.

                              #17977720
                              joop1970
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 September 2010

                                EGR moet je gewoon afdoppen als je hem hebt, dus de 2e plug gaat dan dicht inderdaad.
                                Bij mij zit het zo:

                                Interieurfilter? MAP sensor bedoel je denk ik?
                                Maakt volgens mij niet zoveel uit, ik heb ook alles ergens opgedaan en alles gaat goed. Vacuum is vacuum, alleen zorgen dat je een beetje stugge slangen gebruikt, kan de slang niet dichtklappen.

                                Dat v-vormige blokje onder je dop kun je er trouwens afhalen, is een steuntje voor je plastic bougiekap.

                                #17977721
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Maakt wel degelijk uit..

                                  2 dingen zijn ERG belangrijk.

                                  1: De MAP sensor Moet DIRECT op de Inlaat zitten
                                  2: De Carterventilatie Vacuum MOET zo kort mogenlijk op het inlaat zitten

                                  De rest maakt geen Ruk uit..

                                  willem

                                  #17977722
                                  joop1970
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 September 2010

                                    MAp sensor heb je die aparte aansluiting op de mantzel voor die edgsi niet heeft.
                                    Carterventilatie wist ik niet.

                                    #17977723
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Ligt er ook aan Hoe lang je met je motor wil doen, intereseert het je niks, kan je de Carterventilatie ook gewoon lukraak aansluiten, Word vanzelf een oliezuiperd..

                                      Willem

                                      #17977724
                                      joop1970
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 September 2010

                                        Even gekeken maar hij zit zo dicht mogelijk op de inlaat bij mij.
                                        Wat is het voordeel er eigenlijk precies van? Betere carter ventilatie?
                                        Wat zou je krijgen zonder dat slangetje aan te sluiten? een hele hoge carterdruk?

                                        #17977725
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          meer drukopbouw, en dus meer Druklekkage langs de zuigerveren..

                                          Bij mij is mijn Olie Catchtankje met een paar dagen vol (500ml) als ik dat slangetje eraf laat, als het slangetje erop zit, duurt t wel een Flinke poos voor ie echt wat op het bodempje heeft liggen.

                                          Willem

                                          #17977726
                                          joop1970
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 September 2010

                                            Ok, heeft een goede functie dus dat slangetje. Weer wat geleerd!

                                            #17977727
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              Iedereen onderschat het belang van een GOED werkende Carterventilatie.

                                              Willem

                                              #17977728
                                              EdGSI
                                                Lid sinds:
                                                13 August 2011

                                                @wim-v6 wrote:

                                                Maakt wel degelijk uit..

                                                2 dingen zijn ERG belangrijk.

                                                1: De MAP sensor Moet DIRECT op de Inlaat zitten
                                                2: De Carterventilatie Vacuum MOET zo kort mogenlijk op het inlaat zitten

                                                De rest maakt geen Ruk uit..

                                                willem

                                                Bij mij zit de mapsensor los van alle andere slangetjes op een losse plug (DE PLUG DIE BIJ JULLIE DICHTGEMAAKT IS WAARSCHIJNLIJK) op de mantzel powerbox. De rest zit allemaal zo kort mogelijk bij elkaar en daarna meteen naar de powerbox toe.

                                                Dus op zich is dat goed ?

                                                Heb jij ook zo’n tankje/flesje hangen bij de luchtfilter in de buurt dan Wim? (Die aan de dunnere slang van de carterontluchting zit)

                                                Heb een nieuwe dop gehaald , en hij lekt niks meer :jerry Had ook gevraagd of ze zo’n nieuw rubber ringetje hadden, maar deze verkochten ze niet los. :???:

                                                Bedankt voor het meedenken :D

                                                #17977729
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  Ik heb mijn tankje tussen de remleidingen van de hoofdremcilinder geklemd zitten, tis gewoon een oud Remolie flesje..

                                                  Deze zit op de dunne van de 2 dikkere aan de zijkant op kleppendeksel…

                                                  Ik heb een Aparte aansluiting voor de Mapsensor op de voet van de rembekrachtigerslang zitten op de Mantzel powerbox.

                                                  Dan heb ik een slang vanaf de aftakking op de rembekracthtiger slang Direct naar de Carterventilatie regeling.. en dan nog naar de Brandstofdrukregelaar, en dampafzuiging tank..

                                                  Willem

                                                  #17977730
                                                  EdGSI
                                                    Lid sinds:
                                                    13 August 2011

                                                    Ik wil me morgen even mijn EGR klep reinigen. Heb dit niet gedaan toen ik de powerbox erop heb gezet.

                                                    Of is dit ook niet meer nodig ? Is dat makkelijk te doen nu er een powerbox op zit ?

                                                    Hij blijft vaak nadat ik de koppeling intrap voor een stoplicht , 1000-1200 toeren draaien. Totdat ik helemaal stil sta en dan zakt hij rustig na 600 toeren. Dit deed hij eerst niet.

                                                    Misschien even de stappenmotor reinigen met remmenreiniger?

                                                    #17977731
                                                    wim-v6
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 August 2005

                                                      Powerbox, Bij mij is deze gedicht bij montage powerbox, maar het kan zij dat ze m in werking gelaten hebben…

                                                      Dan kan deze gewoon de problemen geven die je van de EGR gewend ben..

                                                      EGR kan je redelijk bij nu met de Powerbox.

                                                      Gasklep kan je ook aardig bij zo..

                                                      Willem

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 53)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.