Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B GSi – Lekker prutsen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2011 om 16:46 #17239837
Vorige week heb ik een Corsa B GSi gekocht van medeforummert Peter89.
Leuk ding voor de prijs (echt een prikkie) maar er moet dus nog wel wat aan gebeuren. Sowieso issie niet APK proof, maaaaaaaar…… Eerst even wat plaatjes :PHij ziet er op het oog dus best aardig uit. Ook het interieur is erg netjes voor de leeftijd, en de opties zijn erg leuk. (schuif/kanteldak, electrische spiegels, hoofdsteunen op de achterbank en een pre-ecotec tijdperk C16XE blok)
Helaas zat er maar een halve uitlaat onder de wagen. Vanaf de middendemper naar achteren toe miste het compleet :P Gelukkig is dat voor nop gefixt met wat stukjes reservepijp van een andere Corsa GSi en een dikke JDM Fistfuckersclub einddemper (zo’n japans geval, schetenkanon met een diameter waar je vuist met gemak in past). Niet bepaald mijn smaak, maar zolang het gas-dicht is en ik er mee door de APK kom ga ik niet zeuren. Het heeft tenslotte niks gekost ;)
Ook het kentekenlampje was ronduit screwed. Met een dikke plak kit zat er een lampbakje in geplakt, zonder glaasje of iets. Dat is inmiddels ook verholpen met een nette van de sloop.
Verder is het knopje van de elektrische spiegels kapot, en je moet je spiegels kunnen stellen voor de APK. Daar heb ik inmiddels ook een andere voor van de sloop geschranst.
Dan is er nog de achterklep en de slotbalk. Die zijn zo krom als een hoepel, maar met de sleutel krijg ik hem gelukkig nog open, dus dat is geen APK afkeur :) Dat dacht ik eerst wel, maar dat blijkt toch niet het geval. Puntje minder die dan mooi later aangepakt kan worden.
En last but not least, de uitlaatgassen stinken nogal naar verbrande olie… Dus dat wordt misschien afkeur op de gasmeting. Daarbij tikt een van de klepstoters, en dat irriteert me nogal.
Helaas heb ik op het moment geen tijd om het grondig aan te pakken, dus ik smijt er voor de APK maar even wat lapmiddelen tegenaan. Wat dunnere olie, klepstoter reiniger, rook-stopper, koelsysteem reiniger en lekkendichter. Hopelijk is het probleem dan tijdelijk opgelost.Op termijn staan er natuurlijk wel wat dingetjes gepland.
-Poetsen! Ding is van buiten smerig :P
-De kop lichten en reviseren
-Brede reep zonwering van de voorruit afhalen. Voelt net alsof ik nu onder een petje door aan het kijken ben :P
-Instapschade repareren (naald en draad zou moeten werken)
-Achterklep en slotbalk fixen
-Gravure uit de achterruit moet echt weg… Maar dat komt wel met de achterklepreparatie. (lees: klep vervangen en over spuiten)
-Spoiler is erg vaal. Misschien overspuiten of iets anders creatiefs er mee doen.
-Nieuwe velgen met banden (velgen al binnen, setje 6Jx15 Vectra A velgen)
-Naadjes van de skirts, bumpers, etc netjes maken.
-2 gelijke zij-spiegels er op. Nu zit er een originele en een non-GSi spiegel aan… Geen gezicht natuurlijk.Hij wordt dus vooral eerst in ere hersteld. Verder maar eens bedenken wat ik er nog meer mee ga doen. Het valt of staat op het moment vooral met het motortje wat er in ligt. Als ik die weer in goede conditie krijg, of voor weinig een ombouw naar 2 liter kan doen, kan ik er weer mooi mee verder.
Nu eerst maar eens een APK ritselen iig. Komende week mag hij iig :)25 juli 2011 om 21:07 #17902618Vandaag even de oliewissel gedaan. Beetje dunnere er in, hydrostoter reiniger erbij, en het tikje is weg :)
Ook nog even met een collega naar het roken gekeken en het lijkt er op dat het lekt langs de klepsteelrubbers aan de uitlaatkant. De rook is niet blauw genoeg om verbrande olie te zijn. Het ruikt ook niet verbrand, maar meer als hete olie.
Het is ook geen koelwater, want dat blijft op nivo en de rook blijft te goed hangen voor waterdamp.Ook nog even een stadslichtje vervangen en dan hopelijk morgen de APK er op.
Gisteren nog even snel de ingeplakte raamband er uit gesleurd. Zit nog wel ietsjes plakzooi, maar dat poets ik binnenkort wel weg.
26 juli 2011 om 07:42 #17902619goed bezig!
succes! :thumbup29 juli 2011 om 17:35 #17902620Thanks Funkycorsa! :)
Inmiddels een APKtje er op weten te krijgen. Heeft een dagje langer geduurd dan gepland, en ik meld het nu pas omdat m’n PC dood was.
Was wel ff een gekloot met de gaswaardes. Paar keer heet gestookt en uiteindelijk met 100graden op de water temperatuur meter kwam hij er door :P
Maja, das dus niet zo heel best. Gelukkig heb ik nu wel een heel jaar om te zorgen dat de kop weer netjes wordt en geen olie meer lekt.Inmiddels heb ik ook een setje andere velgen geregeld en die liggen nu bij de poedercoater. Die is nu wel eerst op vakantie, maar ik heb geen haast met de velgen.
29 juli 2011 om 17:39 #17902621AnoniemLid sinds:
1 January 1970Leuk ding :)
29 juli 2011 om 17:44 #17902622blijven leuk he die corsa’s.
ben benieuwd als deze weer in ere is hersteld.altijd leuk prutsen zoiets king: :thumb “
Keep on going
3 augustus 2011 om 16:38 #17902623mooie kleur alfredo,
een btje tlc en hij kan weer ff :thumb5 augustus 2011 om 09:43 #17902624Wat voor kleur laat je die velgen coaten, vind dat zwart steelies ook al aardig staan bij rood!
Spoiler moet je gewoon opnieuw spuiten, met poetsen wordt het niet wat.
Nice ride!
7 augustus 2011 om 21:26 #17902626@Mr.F & corsaboy: Thanks :)
@Corsair: Ja mooi he? Zal ik em anders maar in de kleurstelling van “het wolfje” doen? :P
Want dat wolfje van jou vind ik nogsteeds een moordend vet ding.
Het blokje moet nu eerst wel even uit elkaar gesloopt worden. Het ding lekt olie de uitlaat in, en dat ruik je veel te goed. Plus dat dat echt een dik probleem is bij de APK. Echt een marteling om hem in de huidige staat door de APK te krijgen. Het is gelukt, maar daar is alles mee gezegd.
@Corsa_GSi: Vind je het heeeeel erg als ik dat nog even een verassing laat? Want ik wil namelijk iets leuks met de velgen gaan doen. ;)
Wat de spoiler betreft ben ik het met je eens dattie voor poetsen waarschijnlijk te ver heen is. Als ik er nu overheen zou gaan met commandant oid, kom ik blank plastic uit.
Het zal idd iets van spuiten of iets anders creatiefs worden.10 augustus 2011 om 20:44 #17902625Omg, lol, ik snap nu pas waarom ik de Corsa zo moeilijk door de APK heb gekregen.
De keurmeester hield de verkeerde grens aan voor de gasmeting. :fy1Als ik even hier kijk: viewtopic.php?f=31&t=151484
Dan valt de Corsa in de 0,5% categorie (tussen ’86 en ’02 met kat en lambda) en de keurmeester hield 0,3% aan.
Wel knap dat ik zelfs die waarde nog heb weten te halen, maar hij gaat van mij wel ff op z’n flikker krijgen :vertag11 november 2011 om 19:53 #17902627Zooo, m’n eerste velg is klaar :) Nu de rest nog :P
Ff in de stelling neergezet @ work :)
11 november 2011 om 20:31 #17902628Heeft wel wat maar niet mijn keus. Hoe staat het verder met het project? Al vorderingen?
12 november 2011 om 12:40 #17902629leuke stelling, toch niet die van NL tuning?
velg is wel speciaal, zonde om onder de auto te zetten. ;) :P
ik zou naafkapje trouwens draaien, of opnieuw doen.
denk dat het nog netter staat, als het carbon patroon doorloopt. ;)12 november 2011 om 13:13 #17902630De Nlpower stelling @ zwolle gheheh
Ben je zelf in de weer geweest met folie? of is dat een foliebadje geweest?
12 november 2011 om 13:30 #17902631Mooi gedaan die velg! :thumb
12 november 2011 om 14:04 #17902632Peter_89: Weinig vordering, alleen een garage die langzaam vult met onderdelen. Had gehoopt alles bij elkaar te hebben om fase 1 van m’n project in te zetten, maar dat wordt pas na de winter.
Nu dus maar even fase 2 alvast doen.FnF Racer: Nee, niet NL Tuning, das een hele andere club.
Naafkapje laat ik lekker zo. Valt het meer op dat het niet een stuk is en dat er dus idd een kap op zit.
Zou je met echt carbon ook verschil in hebben want zo’n paneeltje wordt in een echte carbon velg ook los gemaakt en niet uitgezaagd oid.
Is imho realistischer iig :) Maar smaken verschillen ofcourseFearless: Correct :)
Zelf aan de slag geweest met folie. Is een stuk duurzamer dan zo’n badje.
Folie is met structuur, dus lijkt redelijk echt. Zo’n badje is helemaal plat. Hier kan je echt de structuur in voelen.
Pinstripe is ook folie trouwens.
En er zitten “onzichtbare” ventielen in. Steekt er tenminste niet zo’n lelijke rubber stengel uit.Calibramenno: Thanks! :)
12 november 2011 om 16:45 #17902633Verrek man,zalig mooi gedaan je brengt me wel op een idee
12 november 2011 om 17:59 #17902634wat heb je met je interieur gedaan? naald en draad was het zeker??
heb nog 2 interieurs liggen ben er toch niks mee, zijn beide van een gsi12 november 2011 om 18:47 #17902635@McKaamos wrote:
Zooo, m’n eerste velg is klaar :) Nu de rest nog :P
Ff in de stelling neergezet @ work :)
Blijven erg mooie velgen voor onder de Corsa, die Calibra velgen :thumb.
Erg netjes gedaan ook :thumbup!Heb mijne laten poedercoaten, twijfel ook nog een beetje om een blauwe pinstripe te laten lopen:
Ben wel benieuwd waar je dat naafkaplogo vandaan hebt, lijkt geplakt op de originele?
Weet nog goed wat een werk het was om de originele voor het poedercoaten er netjes af te krijgen, en later terug te plaatsen..En er zitten “onzichtbare” ventielen in. Steekt er tenminste niet zo’n lelijke rubber stengel uit.
Ken deze, had ze ook op de vorige velgen, heb je een inbussleuteltje bij nodig, of heb je andere ventielen..?
Ik heb op deze velgen gekozen voor de korte ventieltjes.Ben ook bekend met deze carbonfolie (heb zelf aantal interieurdelen, tankdop en veerpootbrug mee gedaan), geeft inderdaad gauw mooi resultaat, en met het reliëf erin is het na echt carbon toch het mooiste nepcarbon!
12 november 2011 om 19:26 #17902636Corsake61: Thanks :) En leuk dat het inspireert, ben benieuwd wat jij voor plannen maakt :)
Yves475: Dankje voor het aanbod, maar ik kom sowieso voorlopig niet toe aan het interieur. De stoelen zitten opzich wel OK, dus dat heeft geen haast. Er zijn duurdere en belangrijkere dingen om te doen.
TeamWest: Ja ze blijven vet :) Niks aan onder een Vec of Cali, daar zijn ze te klein voor, maar voor een Corsa zijn ze erg leuk en goed passend :)
Blauwe pinstripe zou ik absoluut doen. Denk dat dat echt super vet wordt.
En is het niks, dan is er ook geen man overboord, want je trekt het er ook zo weer af.
Naaf logo’s zijn uit Singapore gekomen via Ebay. Originele zijn er af gegaan met zandstralen. Heb ook tegen de poedercoater gezegd dat hij daar geen moeite aan hoeft te besteden. Gewoon weg zandstralen en dan plak ik nieuwe er op. Oude waren sowieso wat verweerd.
Reken wel dat er in het midden een ronde deuk zit voor de sticker, die in het midden weer omhoog komt (staat bol), dus goede stickers erbij vinden, met een holle achterkant is wat lastiger. Chinese stickers heb ik ook binnen gekregen, maar die zijn niet hol van achter en blijven dus niet lekker zitten.
Gelukkig zijn deze wel hol met precies de goede radius, en er zit ook nog een rood Opel logo in wat perfect bij de kleurstelling past.Om precies te zijn, zijn het deze: http://www.ebay.com/itm/130568218937?_trksid=p3984.m1439.l2649&item=130568218937&cmd=ViewItem&sspagename=STRK:MEWNX:IT&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;
De ventielen zijn waarschijnlijk anders dan de jouwe. Ik heb helemaal geen stengel meer. Strakker dan dit vind je het niet, zeg maar.
Er zit een metalen ventiel in de velg en het enige wat boven de rand van het ventielgat in de velg steekt is een metalen randje om het ventiel op z’n plek te houden. Daar draai je een soort korte schroef in met een hele platte kop. Totale hoogte is niet veel meer als 5mm boven de rand van het gat.
Het gat in de velg is ook nog eens verzonken, dus het valt als geheel in de deuk.
Dit dus :)Ventielen zijn deze om exact te zijn.
13 november 2011 om 15:29 #17902637@McKaamos wrote:
..Reken wel dat er in het midden een ronde deuk zit voor de sticker, die in het midden weer omhoog komt (staat bol), dus goede stickers erbij vinden, met een holle achterkant is wat lastiger. Chinese stickers heb ik ook binnen gekregen, maar die zijn niet hol van achter en blijven dus niet lekker zitten.
Gelukkig zijn deze wel hol met precies de goede radius, en er zit ook nog een rood Opel logo in wat perfect bij de kleurstelling past..Ik weet het :D , ik heb destijds ook gezocht naar vervangende logo’s, ook op eBay. Heb jouwe toen niet gezien, maar rood was in mijn geval ook geen optie. Toen besloten om de logo’s van de kapjes te halen voor het poedercoaten, en daarna weer terug te lijmen.. (dit was me een werk..tools; haarföhn & visdraad..waarbij 1 logo er niet goed afging, toen via eBay uit Duitsland een nieuw naafkapje laten komen voor poging 2). Uiteindelijk goed gelukt :thumb .
@McKaamos wrote:
..De ventielen zijn waarschijnlijk anders dan de jouwe. Ik heb helemaal geen stengel meer. Strakker dan dit vind je het niet, zeg maar.
Er zit een metalen ventiel in de velg en het enige wat boven de rand van het ventielgat in de velg steekt is een metalen randje om het ventiel op z’n plek te houden. Daar draai je een soort korte schroef in met een hele platte kop. Totale hoogte is niet veel meer als 5mm boven de rand van het gat.
Het gat in de velg is ook nog eens verzonken, dus het valt als geheel in de deuk…Ja precies ja, deze heb ik dan op de scooter zitten, alleen heb ik bij die een inbussleuteltje nodig om erbij te komen. Strakker vind je inderdaad niet, ben alleen bij de velgen voor de auto voor korte ventielen gegaan, altijd mooier dan standaard ventielen :D .
Maar mooi man, ben benieuwd naar foto’s van je velgen (wanneer ze klaar zijn) onder je auto :thumbup !
10 juni 2012 om 21:42 #17902638Zo, lekker laat :P maar wel een update.
Even met de vriendin bezig geweest om de Crossa weer iets netter te maken.
Hele bumper er af gesloopt, mistlichten er uit (eentje hing scheef, poot afgebroken), grille er uit, alles schoongemaakt en toen de bumper gaan oplappen.Scheurtje onder de koplamp.
Dikke scheur bij het montage oogje van de bumper. Ding sodemietert er bijna af :X
En toen was het scheurtje onder de koplamp weg!
En zat het montage oogje van de bumper weer vast :)
Hartelijk dank aan deze twee flesjes :)
En m’n vriendin was ondertussen nog even aan de slag met een potje zwarte verf, een klein penseeltje en een vale kentekenplaat :P Ziet er wel weer stukken beter uit nu :)
Edit:
Owjah, sinds kort zitten de nieuwe wielen er ook onder :)
Setje Toyo Proxes T1-R’s er omheen laten leggen :) lekker plakrubber :)25 juni 2012 om 11:11 #17902639Het resultaat mag er wezen :wors , mooi contrast ook zo :thumbup !
Zit er ook nog iets verlaging in de planning..?26 juni 2012 om 07:07 #17902640Het lijkt aardig, zo op de foto, maar de plastic bodykit panelen zitten nogsteeds niet geweldig. Alleen de voorbumper is aangepakt, maar de rest moet nog.
Verlaging staat uiteraard nog wel op het wensen lijstje, maar eerst moet hij weer echt goed zijn.
Achter heeftie waarschijnlijk een tik gehad, en de achterklep is daar door krom (sluit niet lekker meer aan). achterbumper zitten scheurtjes in, en wat daar onder zit weet ik nog niet, maar ik verwacht dat er daar ook een hoop krom is, omdat er in de kofferbak ook wat kreukels zitten.
Wist ik vantevoren, maar voor een leuke prijs onderdelen vinden is lastiger ;)Heb ook een paar barstjes gevonden in beide achterlichten, en die zijn hoogstwaarschijnlijk lek.
Onderdelen zijn wel onderweg, maar tijd is een gebrek helaas.30 juni 2012 om 19:24 #17902641
Beeeeeetje krom….
En stokkie rot natuurlijk…Maja, dit wist ik bij aankoop. Heb er ook een appel en een ei voor betaald.
Morgen maar ff aan de chef vragen offie een nieuwe achterplaat voor me mee bestelt. En een maat van me heeft al toegezegd te willen lassen :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.