Corsa B GSI HULP uitlaat keuzes

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B GSI HULP uitlaat keuzes

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • #18249683
    nismopower
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 August 2014

      Okee super tof wist ik allemaal niet.
      Hebben toen 5 rondes gereden. Broertje is nog gespind ergens bij begin.

      #18249684
      nismopower
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 August 2014

        Aangezien mijn vakantie naar italie op laatste moment niet door gaat, ga ik dus dat geld uitgeven aan de corsa.
        Wil of de remmen doen of een schroefset. (Als eerste want beide ga ik sowieso doen).
        Beide hebben zo hun voordelen.
        Had even ingelezen naar mariva schijven en klauwen. En kwam op een tip dat je er ook 280mm schijven op kan zetten en klauwen van een calibra. En dan met betere blokkennen remleidingen.
        Dus dat is ook een optie. Of gewoon schijven halen die zoals nu 256mm zijn met betere blokken erbij en remleidingen(remleidingen doe ik ook sowieso icm dot 5.1).
        Dus ga eens goed zoeken wat beste is.
        Echt zoveel opties en zo weinig geld….

        #18249685
        Lex
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 July 2004

          256mm geventileerde schijven moet in principe ook goed genoeg zijn,had ze zelf ook onder mijn 2.0 16v corsa gsi zitten.
          er zijn zat merken en varieren enorm in prijzen.
          heb nu zelf zimmermann schijven en die zijn zover ik weet best goed;en niet al te duur.
          gegroefde schijven zijn het beste sinds bij geboorde schijven er scheurtjes kunnen onstaan bij extreme hitte.
          rvs remslangen is zeker aan te raden en dot 5.1 kost ook haast niets meer en zeker aan te raden als het toch een circuit auto gaat worden.

          denk dat je dan al een goede set up hebt dus dan hoef je er echt geen remblokken van 150 euro in te stoppen.
          heb zelf ebc red stuff waar ik toch wel tevreden over bent,behalve dat ze wel flink wat remstof geven.
          ebc green stuff zou ik zelf al niet aan beginnen.
          omp..ferodo..brembo..moet allemaal wel kunnen tegen een redelijke prijs.
          sport remblokken op een standaard schijf zou ik ook niet aanbevelen.

          #18249686
          nismopower
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 August 2014

            Okee gegroevde schijven dus. Dan maar eens alle merken bekijken.
            Bedoeling is dat we.de auto hellemaal.gaan strippen dus dat icm betere remmen en blokken en leiningen en dot 5.1 zal dat al een flink verschil kunne opleveren.
            Dan schroefset met hardheid instelbaar erbij. Dan isnhet een leuk klein gooi wagentje !!

            #18249687
            joop1970
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 September 2010

              256mm kadett/astra schijven icm de duurdere blokken van de dealer remmen ook giga hard. Is sowieso een stuk goedkoper dan meriva schijven en klauwen.
              Hoofdremcilinder van een kadett gsi erop en omvlochten leidingen levert een goed remmende corsa.
              Gegroefd/geboord is een beetje onzin voor op straat. Kun je het beter in goede banden investeren. Weet niet hoe vaak je op circuit gaat rijden?

              #18249688
              nismopower
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 August 2014

                De auto is echt bedoeld als nurburgring wagen. Zal ook op straat mee gereden worden.
                Maar zitten nu nieuwe schijven en blokken origineel onder en remt al behoorlijk strak.
                Dus ben benieuwd met gegroevde schijven met betere blokken enz.
                Denk dat ik toch ga voor de standaard 256 diameter schijven maar dan gegroevde van een goedmerk.

                Deze week hopenlijk de mantzel eronder en testen !!

                #18249689
                nismopower
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 August 2014

                  Zo heeft even geduurd maar de corsa is eindelijk in redelijke staat ;)
                  Heeft een hoop werk gekost maar is in oktober toch door keuring gekomen.
                  Moet alleen de distributie riem en waterpomp en multisnaar en alle spanrollen etc en de thermostaat vervangen. Heb alles al liggen nu nog tijd vinden.
                  De auto rijdt nu wel met de mantzel erop. En je merkt flink verschil.
                  Nu ben ik serieus aan het kijken naar een spruitstuk icm racekat en een group a uitlaat vanaf kat.
                  Probleem is alleen ik vind er heel veel en weet niet wat de beste is.
                  Qua spruitstuk heb ik lexmaul in gedachte, mede omdat ik gelezen had deze de beste is icm een manztel.
                  Maar deze is gewoon 450 euro ong. Zie ook genoeg spruitstukken van 180 of meer. Wat is het grote verschil ertussen. Haal ik echt meer vermogen uit zon lexmaul vs een cheapere versie ?

                  Dan de race kat. Had er 1 gevonden van 100cellen voor 120 euro. Kom op andere sites 100 cel tegen voor 300…
                  Dus ook hier wat is het beste.

                  Dan als laatste de uitlaat vanaf kat.
                  Op ebay.de heel veel group a uitlaten gevonden. Eentje sprak me wel aan had een 60 mm eindpijp. Noet te groot maar wel sportief. Wil absoluut niet van die dtm 2x etc. En liefst een eindpijpje met hele dunne rand. Dus niet zon dikke sierstuk achtige rand.
                  Vond hem voor 250 euro. Is dit te goed koop om goed te zijn ?? Had ze ook voor 500 + gevonden. Dus nogmaals wat is hier wijsheid in.
                  Zal dalijk even wat linkjes posten van wat ik gevonden heb als ik op mn pc zit.

                  #18249690
                  nismopower
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 August 2014

                    Zal de links even in nieuwe post plaatsen voor overzicht:

                    Uitlaat vanaf kat :
                    http://m.ebay.de/itm/191285363223″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                    deze vind ik zelf erg aantrekkelijk. Group a, en de eindpijp is net als rest van uitlaat 63,5mm.
                    http://m.ebay.de/itm/251624397832?nav=SEARCH” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    deze lijkt me ong zelfde als die hierboven maar kost dubbele…
                    http://m.ebay.de/itm/321611308670?nav=SEARCH” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    Zelfde prijs als 2e maar dan van friedrich. Staat voor diesel maar in beschrijving staat ook de 1.6 16v erbij.
                    Zal apruitstuk en kat zo doen.

                    spruitstuk :
                    http://www.lexmaul-shop.de/Manufacturer-Beta/Opel-Vauxhall/Corsa/Corsa-B/1-4-16V-66kW-X14XE/Lexmaul-Exhaust-manifold-for-Opel-Vauxhall-Corsa-B-Tigra-A-Astra-F-1-4i-16V-1-6i-16V::546.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    Mooie maar dure spruitstuk.

                    #18249691
                    theunm
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      hoop dat je in de gaten hebt dat als je een groep a goed wilt benutten er ook min 200 pk uit je motor moet komen.

                      #18249692
                      nismopower
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 August 2014

                        @theunm wrote:

                        hoop dat je in de gaten hebt dat als je een groep a goed wilt benutten er ook min 200 pk uit je motor moet komen.

                        Ja is dit 100% zo of is dit een aannamen ?
                        Want lijkt me niet dat als je je uitlaat te dik maakt hij vermogen verliest ?
                        Ik heb wel een flinke vermogens stijging in gedachte voor mijn x16xe, maar 200pk gaat hem niet worden.
                        Doel is meer iets van 150 op de wielen.

                        Ik pas mijn bericht hierboven aan met andere links.

                        #18249693
                        theunm
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          groep a hoort alleen op zwaar opgefokte 2 liters. ( vermogen vanaf 225 tot 275 pk)

                          je moet het zien als een hout kachel is de pijp te dun heb je geen trek is veel te dik dan ook niet.

                          er was iemand hier op her forum die een flex stuk voor de uitlaat van zijn 2.0 turbo ging bestellen

                          diameter 55 mm.
                          en jij wilt op 1.6 atmo motor 63 mm gaan monteren ?

                          #18249694
                          nismopower
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 August 2014

                            @theunm wrote:

                            groep a hoort alleen op zwaar opgefokte 2 liters.

                            je moet het zien als een hout kachel is de pijp te dun heb je geen trek is veel te dik dan ook niet.

                            Okee, dus ik moet dan meer richting group n gaan denken ?

                            En qua spruitstuk en race kat ??
                            Spruitstuk met originele diameters ? of een lexmaul die al dikker is en dus group a dikte heeft bij verzamelpunt ?
                            Ik weet opzich best wat van autos, maar tuning leer je niet op school :P dus heb geen idee hoe ik dat beste kan aanpakken.
                            Heb heel veel gelezen etc, maar las nergens dat group a echt voor 2.0 liters is, en dat je dus met een 1600 geen vermogen winst krijgt ermee.
                            Maar ergens klinkt wel logisch want je moet een soort van tegen druk hebben, en een 2.0 minder dan een 1.6

                            Zoiets dus :
                            http://www.nltuning.nl/virtuemart/uitlaten/rvs-uitlaat-opel-corsa-b-1.2%101.4%101.6-gsi-powersprint/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            Dit ziet er ook mooi uit :
                            http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Corsa-B-1-4-16v-1-6-16v-4-Branch-Exhaust-Manifold-/351274105898?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item51c9917c2a” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            Niet duur. Wel 4-1.

                            En dan http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Corsa-B-Exhaust-System-inc-Race-Tube-S2-5-Slash-Cut-/271731312155?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f4472c61b” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            Vanaf een race kat of katvervanger.
                            Vind 69 pond wel een beetje erg goedkoop. En zit geen 2e demper in systeem.
                            Deze is ook wel nice :
                            http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Corsa-B-Sportex-Exhaust-System-inc-Race-Tube-Single-3-/291340640587?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43d541614b” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            Maar de einddemper is erg groot en heeft dikke rand wat ik minder vind.
                            Deze heeft wel een soort middendemper :
                            http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Corsa-B-Sportex-Exhaust-System-Single-3-Tailpipe-/271727424566?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f44377436″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                            Zelfde 3 inch eindpijp.
                            Persoonlijk wil ik liefst een 60mm of kleiner eindpijp met dunne rand(zoals de slash cut hierboven van 69 pond) beetje rally style.

                            Pfff vind wel bizar hoeveel er te vinden is, en moet dus een spruitstuk met katvervanger/racekat en uitlaat vanaf kat met eindemper regelen.
                            Liefst met zoveel mogelijk vermogens winst want zoals hierboven wil ik als eind doel rond de 140 a 150pk op wielen.
                            Begin is er al met een manztel, en 2e stap wordt dan uitlaat van begin tot eind.
                            Daarna nokkenassen en een dbilas flowmaster filter systeem, daarna ecu op maat.
                            En hoop dat hij er dan ong is :)

                            #18249695
                            Looney
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 June 2010

                              Gewoon een kat vervanger of lege kat pakken, 4-2-1 spruitstuk en de rest origineel.
                              Dan leg je de rest bij voor een setje nokkenassen, chip op maat en het onderhoud.

                              Een groep a wilt wel op een 1.6. Maar dan moet je hem op hoge toeren gaan tunen. En dan nog is het overkill.

                              #18249696
                              nismopower
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 August 2014

                                Originele uitlaat is redelijk rot. Alleen eindemper (remus volgens mij) is nog goed maar vind ik niet mooi.

                                Heb sportex beetje bekeken. En ziet er goed uit. Die hebben en een spruitstuk en uitlaat vanaf kat. Dan alleen of katvervanger of race lat ertussen lassen. Dan maar hopen dat hij en power oplevert en niet teveel geluid maakt.
                                Prijs is iets van 150 tor 180 pond voor uitlaat vanaf de kat. Spruitstuk iets van 200 pond opzich best netjes.
                                Ga weer verder neuzen of ik beter kan vinden voor zon prijs.

                                #18249697
                                basss27
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 February 2013

                                  Ga voor een setje nokkenassen ipv een dbilas intake… Een cold air intake kun je ook wel zelf maken.

                                  Als laatste een custom ecu, laat hem helemaal opnieuw afstellen op de rollenbank.

                                  #18249698
                                  nismopower
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 August 2014

                                    Das wel een goeie idd. Die flowmaster is 280 eurie.. en dbilas 262 graden kost 499.
                                    Effe keertje een cai beunen dan :D

                                    #18249699
                                    basss27
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 February 2013
                                      #18249700
                                      Corsa_GSi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Kijk eens bij http://www.sportex-exhausts.com die leveren nette spullen voor goede prijzen, eventueel via ebay zoeken dan vind je dezelfde items nog wel goedkoper.

                                        Maar bedenk hoever je wilt gaan met je motor, als je ook nog nokkenassen wilt veranderen en laten chippen, dan zou ik zeker een Groep A (63mm) uitlaat nemen vanaf kat.
                                        Dus spaghetti spruitstuk, katvervanger (buis) en dan Groep A uitlaat.

                                        En de 262 graden Dbilas nokkenassen zijn zeker een aanrader, daar heb ik ook meegereden toen ik nog een x16xe had (uiteindelijk met 175pk erin kapot gedraaid), ook de Schrick 264 graden zijn prima.

                                        Dit is bijvoorbeeld een goede luchtfilter setup: http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false; daar draai ik op dit moment 400+ pk’s mee in de Corsa.

                                        Chippen doe je altijd als laatste als je motor helemaal klaar is en dan op een rollenbank.

                                        Bij de remmerij lekker de trommels achter laten zitten.
                                        En aan de voorkant gaan voor 256 MM schijven van de grotere Opels of 284 / 288 van de Calibra nemen.

                                        #18249701
                                        nismopower
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 August 2014

                                          Ja sportex had ik bekeken inderdaad. Mooie systemen voor mooie prijs. Maar had nu mijn oog op een hoffmann systeem.
                                          http://m.ebay.co.uk/itm/271731312155?_mwBanner=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                          is mooi geprijsd en vind de demper er netjes uitzien subtiel niet te groot.
                                          En dan icm sport kat of katvervanger en dan nog een mooie spruitstuk zoeken. Wou voor lexmaul gaan maar is wel heel prijzig…
                                          Maar hoor nu best veel dingen door mekaar heen. Eerst is group a alleen voor 2 liter maar hoor veel mensen zeggen gewoon group a nemen…

                                          Had die cai al een keer gezien ja en is mooi geprijst dus zal wel zo een worden idd.

                                          Jammere is dat ik steeds moet sparen om een dingetje te kunnen kopen. Geld problemen…. maar doe het samen met mijn broertje dus dat scheelt wel in delen van kosten.
                                          Remmen komt ook nog inderdaad. Wil nu eerst zsm uitlaat doen die is redelijk aan zijn eindje.
                                          Dan sparen voor goeie schroefset, dan auto strippen en rolkooi erin lassen. Dan remmen upgraden. Dan nokkenassen en zon cai, en dan als ik tevrede ben hem op rollenbank en chippen.
                                          Moet tussendoor ook nog nieuwe toyo achterbanden halen en auto uitlijnen.
                                          Distributie licht er al maar moet nog erop.
                                          Dus genoeg te doen en genoeg geld bij mekaar te sparen :p

                                          #18249702
                                          nismopower
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 August 2014

                                            @basss27 wrote:

                                            http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-G-X18XE1-scharfe-Nockenwellen-Sportnockenwellen-262-DBILAS-1-8-16V-/201256873360?pt=DE_Autoteile&hash=item2edbd82d90

                                            Heb je post gemist zie hem nu pas. Maar is x18xe zelfde als x16xe qua kop?
                                            En vind ze wel.heel goedkoop. Nieuw is 499 euro…
                                            Zou dit verstandig zijn 2e hands nokkenassen ??
                                            Heb geen zin ze te halen dus moet de verkoper wel vertrouwen.

                                            Edit zie nou pas is een veiling. Staat op 81 euro nu.

                                            #18249703
                                            basss27
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              11 February 2013

                                              Deze link staat in de advertentie.

                                              http://www.dbilas-shop.com/Fahrzeughersteller/Saab/Opel-1-4-1-8-16V-DOHC-Sportnockenwellensatz::5228.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                              Past dus ook in een x16xe

                                              Staat bij 15km gebruikt….

                                              Weet niet of je bekend bent met ebay maar je kan aan de feedback zien of een verkoper betrouwbaar is. De prijs die erbij staat is niet de prijs waarvoor het verkocht wordt hé. Je kunt erop bieden tot een bepaalde tijd en dan is het de kunst om het voor een zo laag mogelijk bedrag te scoren binnen die tijd.

                                              #18249704
                                              nismopower
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                21 August 2014

                                                Ja zag het inderdaad is een veiling. Ja ken ebay wel maar keek eroverheen :p
                                                Heb op moment geen geld om uitlaat en nokkenassen te doen tenzij hij max 100 euro wordt de nokkenassen maar vrees van niet.
                                                Wel hele mooie deal thnx voor sharing :)

                                              22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.