Corsa B GSI HULP uitlaat keuzes

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B GSI HULP uitlaat keuzes

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 47)
  • Auteur
    nismopower
    Deelnemer

Hallo zal me even voorstellen ben maurice en heb sinds een anderhalve week een corsa b uit 1996(met een x16xe motor).
      Deze hebben we in een opwelling gekocht om ermee over de nordschleife in duitsland mee te gaan.
      DIt hebben we afgelopen weekend gedaan en was echt super tof!!
      Nu is de bedoeling dat we hem heel langzaam aan(vooral door financien) opbouwen naar wat meer circuit wagen.
      Ik zelf rijdt helaas er niet mee want ben nog steeds niet in bezit van rijbewijs(lang verhaal)(en komt nog wel).

Nu de vragen :

Ik vind op het internet voor een corsa b behoorlijk wat onderdelen.
      Maar de prijzen varieren ook heel erg. Een uitlaat spruitstuk kan gaan voor 180 of voor 500 euro.
      Nou zou ik graag wat advies willen wat het beste is te kopen qua prijs kwaliteits verhouding.
      De auto heeft 184000 km gedaan, maar hebben hem sinds dag een behoorlijk op de proef gesteld en blokje draait echt heerlijk.
      Alleen beetje underpowerd op de ring helaas.
      Zelf had ik het volgende gevonden :

Spruitstuk :
      http://www.nltuning.nl/virtuemart/spaghetti-spruitstukken-rvs/spaghetti-spruitstuk-rvs-opel-corsa-b-16v/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Kat vervanger :
      http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/34236/CategoryID/41/Powersprint-Race-Katalysator-(100cpsi” onclick=”window.open(this.href);return false;)/Default.aspx

Uitlaat vanaf kat :
      http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/38696/CategoryID/-1/Opel-Corsa-B-Groep-A-Uitlaatsysteem-/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

Zou dit werken met mekaar samen ?
      Is dit duur of niet voor wat je er krijgt ?
      Is het met deze KM stand wel aan te raden meer power eruit te halen ?
      Wat voor PK’s kan ik ong verwachten met deze km’s en deze modificaties ?
      Heb ook een mantzel powerbox gehaald dus wil wel wel een goed uitlaat systeem erbij hebben.
      Hoop zoveel mogelijk informatie te hebben gegeven. Alvast bedankt voor eventuele hulp :)

Dennis Corsa V6
        nismopower
        Deelnemer

@Dennis Corsa V6 wrote:

http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?t=0&PHPSESSID=5da025941cbc4599cb48340bd8bb82f0 :thumb

Bedankt voor je reactie.
          Alleen ik dacht dat ik hier op forums gelezen had dat mtech niet de beste winkel/tuner is of zit ik dan verkeerd ?

En zie bij hun dat een spruitstuk 459 euro is ipv 300 bij nltuning.
          Zit er dan ook verschil in de 2 qua vermogen of is het puur ander merk ?

ivartje
          Deelnemer

Wat ik wel is ergens gelezen heb is dat een lexmaul spaghetti spruitstuk & mantzel powerbox & groep N uitlaat,je het meeste vermogen uithaalt

nismopower
            Deelnemer

@ivartje wrote:

Wat ik wel is ergens gelezen heb is dat een lexmaul spaghetti spruitstuk & mantzel powerbox & groep N uitlaat,je het meeste vermogen uithaalt

Okee dat klinkt goed :)
              Zover ik weet is group n de goedkopere en group A de duurdere(voor grotere motoren?) toch ?
              Zon lexmaul spruitstuk is allen lastig te vinden athans nog nergens iets over gevonden.
              Krijg vandaag mijn mantzel binnen, zal nog een en ander bij moeten halen aan kabels en slangen.

corsaracer
              Deelnemer

groep N of A heeft meestal iets te maken met de diameter van de uitlaat.

een uitlaatdiam kan ook te groot zijn voor een motor waardoor je weer vermogen inlevert.

nismopower
                Deelnemer

Okee thnx voor deze info.
                  Zou dus kunne dat een group a uitlaat op een x16xe met alleen mantzel powerbox en spruitstuk (welke weet ik nog niet) te klein is voor group a? En vermogen verliest erdoor.
                  Dan moet ik sowieso verder gaan kijken want die race kat is 63mm en group n is 40mm ofzo en group a is wel 63mm.
                  Komt nog best wat bij kijken dus.
                  Maar m-tech isngewoon goed.om spullen vandaan te halen of raden jullie een andere zaak aan?

basss27
                  Deelnemer

viewtopic.php?f=8&t=170846

Hier staat wel het een en ander aan info denk ik waar je wat aan hebt

KRSA2000
                    Deelnemer

Wat ik van vroeger kan herinneren is dat M-tech onnodig duur was…
                      Verkochten producten van andere onder hun eigen naam en gooide wat boven op de prijs. :mad:

Of is het tegenwoordig anders?

KRSA2000
                      Deelnemer

Grp N uitlaat = OEM diameter
                        Grp A uitlaat = >OEM diameter

Dus, Grp A is niet perse 63,5mm…

KRSA2000
                        Deelnemer

En als slot opmerking:

Vermogen winnen is duur…
                          Motorsport teams geven niet voor niks kapitalen uit… En die zie je niet bij hottuning/nlpower/fantasy/autostyle/enz shoppen. ;)
                          Is allemaal leuk voor de automaxx meetings, maar niet voor echte circuit werk.

KRSA2000
                          Deelnemer

Hier heb je wat links:

Het echte werk:
                            http://www.sbdev.co.uk/Parts%201_6L%20Catalogue.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

Ook wel aardig:
                            http://www.dbilas-shop.com/advanced_search_result.php?XTCsid=ggtvvkiuf21d09c3edunu0rp02&keywords=x16xe&x=0&y=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

http://www.lexmaul-shop.de/advanced_search_result.php?keywords=x16xe&x=0&y=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

http://www.lmfvauxhall.co.uk/search.php?mode=search&page=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

https://www.mrg-motors.de/shop/motortuning/16-16v–x16xe” onclick=”window.open(this.href);return false;

KRSA2000
                            Deelnemer

Sorry… Ik ben nu eenmaal opdreef

Hier nog wat naslag werk (engels)

nismopower
                              Deelnemer

Wow das een hele lading aan informatie. Moet ik even door gaan lezen op mijn gemakje als ik geen lading alcohol in mijn systeem heb ;)
                                Heel erg bedabkt alvast voor de info.
                                Maar zoals ik al.dacht een x16xe makkelijk tunen is er niet echt bij. Met powerbox en uitlaat van voor naar achter pak je met geluk iets van 20pk op een motor met 186000km erop ?? Probleem is ook finacien. Heb geen geld om hele blok echt te maken zoals ze in racerij doen. Al zou ik dat graag willen.
                                Bedoeling is een 2.0 erin maar die wil ik dan eerst hellemaal.aanpakken voor ik hem erin hang.
                                Dus wou de 1.6 eerst beetje pk geven zodat er op de ring wat lol mee.te halen is.

KRSA2000
                                Deelnemer

Een box en uitlaatsysteem is een leuk begin.

Het gaat niet altijd om de aantal pk’s en hoeveelheid koppel.
                                  Maar ook hoe het wordt aangeboden en hoe je het op de weg krijgt is heel belangerijk ;)
                                  (Een box zorgt grotendeels ook voor een andere koppel/vermogens curve btw)
                                  Een lichtere vliegwiel en set goeie banden doen ook wonderen…

nismopower
                                  Deelnemer

Ja wou na dat de powerbox en uitlaatsysteem erop zitten een chip op maat met rev limit verhoging.
                                    Lichter vliegwiel klinkt ook goed, maar kan me herrineren dat op heuvelachtige circuits dit juist een nadeel kan hebben ? Dat de motor geen toeren pakt heuvel op, of moeilijker.
                                    En heb nu toyo t1r eronder zitten en voelen echt super goed. Zijn 195/45r15 voor en achter. Alleen achter zit kuhmo banden. Balans is heel goed. En op de nordschleife reed hij heel stabiel. Nou werd er nog noet echt gepushed.
                                    Ook in de regen licht hij nu heel stabiel.
                                    Maar ga dalijk eerst op en neer naar italie ermee voor weekje. En dan gaan we naar de.powerbox kijken.
                                    Gaat eens alles goed na lezen en bekijken.

KRSA2000
                                    Deelnemer

@nismopower wrote:

Lichter vliegwiel klinkt ook goed, maar kan me herrineren dat op heuvelachtige circuits dit juist een nadeel kan hebben ? Dat de motor geen toeren pakt heuvel op, of moeilijker.

Is net andersom….
                                      Minder roterende massa —> makkelijker op toeren ;)

Waar je rekening mee moet houden met een lichtere vliegwiel, is dat de motor veel sneller terugzakt in toeren tijdens het schakelen en dat de auto veel meer op motor remt.
                                      Waar ik soms last van heb tijdens dagelijks gebruik is bokken bij (te) lage toeren.
                                      Maar dat is makkelijk op te lossen
                                      :P

Lex
                                      Deelnemer

heb zelf vorig weekend ook op de ring gereden,en met die hoogte verschillen daar is bijna alles under powered.
                                        dit was mijn eerste circuit ervaring en heb al wel meteen uitgevonden waar je snellere rondetijden door kan krijgen.
                                        betere remmen!
                                        als je 2 corsa gsi’s naast elkaar zet;1 met 120pk getuned met standaard remmen en de andere 110pk met goede remmen dan weet ik wel zeker dat je hem bij blijft met het verschil tussen standaard-race remmen.
                                        ik zat dan in een groepje van 3 op de ring,ik reed als achterste en de middelste auto had 20pk meer als mij en de voorse zo’n beetje zelfde aantal pk’s als mij maar 40nm meer.
                                        elke bocht remde ik zo weer naar ze toe.

ik zeg..

meriva klauwen(toch??)
                                        zo groot mogelijke schijven,rvs remslangen,dot 5.1 remvloeistof en goede remblokken en je bent zo die 10pk extra vergeten

KRSA2000
                                        Deelnemer

What Lex said!

Haha!

nismopower
                                          Deelnemer

Zo dank voor de reacties!!!
                                            Remmen zijn nu inderdaad standaard. Wel nieuwe schijven en blokken voor.
                                            Maar een meriva klauw past dus? Icm grotere schijven (geventileerd?) En de andere upgrades dat klinkt wel heel bruut.
                                            En eigenlijk ook stukken veiliger dan motor vermogen. Dat kanlater altijd nog.
                                            Klink goed ga eens op onderzoek uit super bedabkt.

En wat betreft lichter vliegwiel dat klinkt ook goes. Ook eens even in inlezen.
                                            Nogmaals super bedankt voor info :p

KRSA2000
                                            Deelnemer

(Geventileerde) schijven en klauwen van een Meriva passen zo op de corsa (alleen opletten dat je velgen nog er overheen passen ;) )

Ik rij zelf met een zgn 16v setup (256mm) met black diamond gegroefd schijven, bijpassende predator blokken icm HEL remleidingen. Ik ben zeer tevreden ermee.

nismopower
                                              Deelnemer

Zo dat ziet er goed uit ja. Zal ze eens onderzoeken.
                                                Heb een hoop huiswerk zie ik al.
                                                Super bedank voor de support !!

Lex
                                                Deelnemer

deze zeker?

nismopower
                                                  Deelnemer

Hahahah inderdaad !!!
                                                    Was mijn broer achter stuur en ik ernaast.
                                                    Gave foto zo !! Is dat jouw site of ??

Lex
                                                    Deelnemer

nee dat niet,staan altijd veel fotografen langs de baan.
                                                      diverse hebben een site en kan je de foto zonder watermerk bestellen.
                                                      kijk maar eens op
                                                      http://www.ringportal.nl/en/photography
                                                      heb de corsa al verschillende keren voorbij zien komen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 47)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.