Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B GSI C20XE, Ere restauratie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2011 om 19:17 #17239644
Aangeschaft , een Opel Corsa B GSI C20XE
Staat redelijk, niet heel netjes maar ook niet heel lelijk. technisch goed , maar zoals altijd. Kan altijd beter.
Bij de vorige eigenaar ( Forumlid ) zijn er een hoop dingen vervangen, en uiteindelijk liep hij niet helemaal goed wat achteraf iets kleins bleek te zijn. En ook iets wat op korte termijn moet gebeuren is de Vliegwiel keerring. Die wil ik toch
wel zo spoedig mogelijk vervangen voordat het erger word. Kop is er af geweest als het goed is en gevlakt en pakking vervangen. Distributie is ook als het goed is vervangen ( Wil ik wel even chekken ). Stotertje tikt af en toe een beetje, maar dat heb ik nog maar 1 keer mee gemaakt. Van het weekend de stationair motor reinigen en zo ook de gasklep huis want hij schommelt een beetje als hij stationair loopt.Chassis, weinig bijzonders mee op het kraken van de stabilisator stangen na. Jah preventief de dorpels voor de winter vervangen ( Mooi voor de APK doen ).
Die dikke RVS Group A uitlaat demper moet er vanaf maakt mij iets te veel herrie , en de loodgieters inlaatbuis moet er ook vanaf want dat ziet er ook niet uit.
al met al toch een leuke auto met een beetje werk om er weer wat moois van te maken. king:
Een compleet nette zijskirt setje met wielkast randen heb ik laatst gevonden. Alleen nou nog een knappe voor bumper die heel is dan ben ik helemaal blij en een achterbumper. Roest bij de kofferklep moet ook aangepakt worden want dat is wel behoorlijk. Ook de roest bij de li-re deur stijl ( waar de slotvanger in zit ) moet ik een nieuw stukje in lassen.Dat was hem wel weer even, houd jullie een beetje op de hoogte van de vorderingen van de grijze muis :thumb
27 juli 2011 om 19:44 #17900078Nette bak en die staaltjes staan m echt goed! Ben benieuwd hoe het gaat vorderen de komende tijd, maar dat lezen en zien we vast hier allemaal terug.
27 juli 2011 om 21:44 #17900079Hey deze auto is van mij geweest voordat een ander forumlid hem kocht, ik heb toen de gescheurde KS kop vervangen voor een Coscast, dat is vorig jaar juni/juli geweest. Dus toen is de distributie, waterpomp etc vervangen.
Overigens heb ik nog een semi-strakke achterklep staan, kenteken nog wel op de juiste plaats en de rest strak mocht je intresse hebben.
28 juli 2011 om 16:11 #17900080@Blitzkrieg wrote:
Hey deze auto is van mij geweest voordat een ander forumlid hem kocht, ik heb toen de gescheurde KS kop vervangen voor een Coscast, dat is vorig jaar juni/juli geweest. Dus toen is de distributie, waterpomp etc vervangen.
Overigens heb ik nog een semi-strakke achterklep staan, kenteken nog wel op de juiste plaats en de rest strak mocht je intresse hebben.
Hoi Blitzkrieg,
Kijk dat is mooi om te horen dat jij de ex ex eigenaar bent. Ik neem van de week even contact met je op via de PB omdat.
Dankje wel. king:
28 juli 2011 om 21:47 #17900081vorige eigenaar is denk ik basgsi.
29 juli 2011 om 10:51 #17900082Ik was de vorige eigenaar maar ik had de auto van blitzkrieg gekocht. Veel plezier ermee, maak er wat van. Ik had er geen tiid meer voor. Groeten vanuit een warm en zonnig slovenië king:
29 juli 2011 om 16:20 #17900083ik heb er idd nu veel schik mee, en dat wil ik ook wel een beetje blijven houden.
Dus voordat het stuk gaat of erger word ga ik volgend weekend de krukas keerring vervangen.
En de gasklep schoonmaken en stationair motor :wors
29 juli 2011 om 19:39 #17900084lex uit hoorn is ook eigenaar geweest van deze b.
helaas nooit gespot. maat hij was er volgens mij wel zuinig mee.
in hoeverre je zuinig kan zijn, met zo’n beest van een moter in een b :jerry30 juli 2011 om 16:44 #17900085yep ik had em voor blitzkrieg :)
ben er redelijk zuinig op geweest;voornamelijk woon werk verkeer.
mis dat ding wel;acceleratie was rete goed.
rijd nu al een tijdje peugeot 206,iets zwaarder,iets minder pk’s.
en toch voelt het of ik maar met 60 pk rijd :D
opel kicks ass hehe!31 juli 2011 om 11:21 #17900086Dit is wel leuk om te horen van wie de auto allemaal is geweest.
Wie heeft het blok er eigenlijk in gebouwd ?
Gister heeft een forum lid mij in utrecht gespot ene mongolencorsa heette hij op het forum, met een zwarte a corsa met c20xe.
G,r
31 juli 2011 om 13:01 #17900087Volgens mij heeft lex het ingebouwd. Blok uit zijn calibra? Voor de olie die erin zit, zal als ik thuis kom over 2 dagen ff kijken.
31 juli 2011 om 15:27 #17900088nee ik heb het niet ingebouwd.
ben totaal vergeten van wie ik hem gekocht heb;zat ook altijd op het forum.
was het maar dat blok wat in mijn calibra zat dan had ik die corsa nu nog gehad.
calibra en blok staat ergens te rotten ergens op de sloop ben ik bang.31 juli 2011 om 20:34 #17900089aha,
hopen dat de eigenaar die het blok heeft ingebouwd ook nog reageert dan king:
wil king: Morgen denk ik maar even de gasklep schoonmaken want die begint af en toe een beetje
lastig te doen zo ook de stationair motor ;)
3 augustus 2011 om 19:35 #17900090eerst even boven kant fatsoeneren.
Veize kleppendeksel netjes matzwart gespoten en distributie deksel ook , SFI vervanger ook meteen.
Gasklephuis ook schoon gemaakt.
Wss 1 kant die helemaal zijknat is moet er een pakking vervangen worden. Zo ook de krukas keerring bakzijde.
wat wel opviel dat de carter ontluchting met 1 slang naar beneden loopt en that’s it daar door kan het natuurlijk ook 1 grote vette tering bende zijn.
Ergens een alluminium luchtfilter buis zien te scoren van 85mm en een knap lucht filter.
vermoed dat hij een beetje in adem nood is in de hogere toeren.En een rolkooi gezocht en een een veerpoot brug voor.
7 augustus 2011 om 20:13 #17900091isje nie lek keerring aan de vliegwiel zijde :???:
Tis aan de andere kant waar het behoorlijk vet is, Denk de olie pomp.
Morgen knap K/N filter aanschaffen met buis.
Wat me opvalt of hij begint steeds langzamer te worden, of ik begin eraan te wennen :hmmz :wors
Denk het laatste.
En vraag, ABS Pomp, wil de remmen ontluchten maar de als ik dat doe moet het ABS systeem ook ontlucht worden
( Motorfietsen wel in ieder geval ). Maar geen ontluchtings nippels te zien op de pomp of moet dit bij de dealer ?
Als dit bij de dealer moet, gaat het abs systeem eraf en gewoon conventioneel rem systeem. Vind hem vrij week voelen
de remmen terwijl er al 2.0 schijven en klauwen opzitten met staal om vlochten remleidingen.
7 augustus 2011 om 21:01 #17900092Je kan gewoon zoals normaal je remmen ontluchten.
Op het werk heb ik een drukpomp die hem gelijk volgooid met vloeistof.
Dan werk je in je 1tje….ipv met 2 man, waarvan 1 pomp en de ander de nippels los draaid.7 augustus 2011 om 21:20 #17900093Oke, Gewoon leeg zuigen met de vacuum pomp Thanks ;) En bijvullen natuurlijk.
Vind hem namelijk behoorlijk slap de remmen, dat moet wel wat beter kunnen lijkt mij.
:thumb
7 augustus 2011 om 21:23 #17900094Mischien een idee om ook de voeringen achter goed bij te stellen.
Als die niet ver genoeg opgesteld staan komt je pedaal ook vrij diep met remmen, dan voelt het wat sponzig aan.8 augustus 2011 om 16:48 #179000951 carterontluchting slang die naar beneden liep?
er zat eerst een olie catch tank op,vandaar mischien?8 augustus 2011 om 20:04 #17900096@CPeer wrote:
Oke, Gewoon leeg zuigen met de vacuum pomp Thanks ;) En bijvullen natuurlijk.
Vind hem namelijk behoorlijk slap de remmen, dat moet wel wat beter kunnen lijkt mij.
:thumb
Kan wel zo.. maar mooiste is ff met 2 man.. en dan heeeel rustig trappen.. krijgje er laatste beetje lucht er ook uit. als je het met zo`n vacuum ding doet niet alles.. mijn ervaring he..
zo`n ding wat Fearless gebruikt hoeft dat weer niet. dat werkt echt super
8 augustus 2011 om 20:59 #17900097zon fijn ding is dat..ding vult hem automatisch af..Als je klaar bent is het nivo perfect op peil.
Remmen en koppelingen heb je binnen no time ontlucht zo.
9 augustus 2011 om 16:32 #17900098Aha , dat is zeker een mooi systeem met druk vulling wat Fearless zegt.
Maar voor de keren dat ik prive een remmetje ontlucht denk ik niet de moeite waard om zo’n apparaat aan te schaffen ;)
morgen even de remmen ontluchten en achter afstellen.
Aha , dat ontbreekt er dus lex. een catch tankje, ik hem nu gewoon op de originele aansluiting gemaakt ( gasklep huis )
maar een catchtankje is ook heel moooi natuurlijk.
10 augustus 2011 om 18:28 #17900099@CPeer wrote:
Aha , dat is zeker een mooi systeem met druk vulling wat Fearless zegt.
Maar voor de keren dat ik prive een remmetje ontlucht denk ik niet de moeite waard om zo’n apparaat aan te schaffen ;)
morgen even de remmen ontluchten en achter afstellen.
Aha , dat ontbreekt er dus lex. een catch tankje, ik hem nu gewoon op de originele aansluiting gemaakt ( gasklep huis )
maar een catchtankje is ook heel moooi natuurlijk.
Ik heb de catch tank toen verwijderd bij het wisselen van de kop, slangen en tankje zat vol met sludge. Dus toen maar de slang gewoon los laten hangen, niet de netste oplossing…
12 augustus 2011 om 23:04 #17900100Deze kar was ooit van mij.
Gekocht met een in de soep gelopen c16xe.
Had een c20xe klaar liggen, maar toen nog een Calibra Turbo gestript, om dat blok hierin te hangen.
Hier is uiteindelijk nooit wat van terecht gekomen.
Waarna ik de auto zonder blok had verkocht aan Marcel.
Die heeft de c20xe erin gebouwd.
En na een tijd weer aan Lex verkocht.14 augustus 2011 om 09:01 #17900101De geschiedenis komt boven water , Mooi hoor.
wil van de winter de lekkage verhelpen door het blok eruit te halen en alle afdichtingen vervangen.
En ook andere nokkenassen erin en een beetje aanpassen. Eerst maar eens mee rijden
Volgende week ga ik naar engeland met de corsa om dat de C Kadett nog niet klaar is.
http://www.retroridesgathering.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Daar ga ik naar toe althans we ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.