Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B GSI ’99
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2014 om 16:20 #17267994
Vandaag eigenlijk bij toeval eigenaar geworden van een Corsa B GSI
Geen schoonheid maar ja wat niet is kan nog komen
De Corsa heeft een groot probleem daar is dus ook de vraag ; is de balk onder de radiateur te vervangen of word dit bak en braad werk?
10 september 2014 om 10:08 #182518662 maart 2015 om 09:31 #18251867Na lange tijd stil te zijn geweest hier toch maar even een update
De Corsa staat intussen alweer geruime tijd er zo bij
De reden daarvan :hmmz roest heel veel roestBij aankoop had ik dit wel gezien maar er leek geen eind aan te komen
Begonnen bij de balk onder de radiateur helaas niet zo veel foto’s gemaakt
Op de lokale sloop een gave combo gevonden en daar de beide krik steunen en de voorste balk van genomen (geen foto)
De corsa op de brug voorfront gedemonteerd balk weggeslepen en vervangen
Dat kan er weer even tegen
Daarna de krik steunen verwijderd en nieuwe gelast
Vervolgens door naar achteren :fy1
Wielkasten zowel links
Als rechts
Gaatjes :sleeping
De achteras zelf was al net zo slecht
Ook hier een gaatje :sleeping
En ja hoor de balk met de veerschotel ook hier enige vorm van roest :hmmz
De achteras daarvoor heb ik een vervangend exemplaar
En de rest is work in progress :angelDit alles moet even wachten tot dat ik weer tijd heb
2 maart 2015 om 16:48 #18251868Dit is wel redelijk ernstig, je zou ook kunnen overwegen om een andere corsa op de kop te tikken voor weinig en alles om te bouwen. Zijn er zat waar de roest puur oppervlakte roest Is. Heb er zelf afgelopen weekend ook een gekocht voor een paar honderd euro. Puur naar roest gekeken
3 maart 2015 om 08:26 #18251869Er staan hier een hele boel op de sloop waarvan ik zoveel af mag halen als noodzakelijk
Zit ik niet met nog meer auto’s voor de deur te wachten op TLC (staan altijd wel een vijftal)3 maart 2015 om 08:32 #18251870dat is wel een erg krokante corsa maarja.. als je skills hebt met lassen en metaal dan zal dat wel mee vallen.. maar denk dat de vorige eigenaar het 2tal beun en haas aan de auto heeft laten werken toen deze wat roestplekken kreeg
succes met hobbien we zien vanzelf de rest van het werk en resultaat3 maart 2015 om 08:41 #18251871Vorige eigenaar hete waarschijnlijk Pl.a.Muur
Alles was volgestopt met PLAMUUR tot onder de veerschotel toe :fy1Maar heb de tijd en het geduld moet ik nogergens vinden maar goed gaat het wel komen :thumb
Dank3 maart 2015 om 08:46 #18251872@gwriemersma wrote:
Vorige eigenaar hete waarschijnlijk Pl.a.Muur
Alles was volgestopt met PLAMUUR tot onder de veerschotel toe :fy1Maar heb de tijd en het geduld moet ik nogergens vinden maar goed gaat het wel komen :thumb
Dankeen roestvrij of een chassis met zo min mogelijk roest vinden heeft opzich wel kans maar niet elke sloperij mag zomaar chassis verkopen.. die bij mij in de buurt namelijk niet.. je kan alles kopen van de wielbouten tot de motor en versnellingsbak alleen het chassis zelf mag niet door verkocht worden om een of andere duistere reden waar ik niet op kan komen
3 maart 2015 om 09:54 #18251873Volgens mij gaat dat er om dat niet iedereen zomaar even structurele delen van een auto mag/kan veranderen :hmmz (horen en zeggen)
Gelukkig hebben ze bij de heren Pl.a.Muur dit uit hun hoofd gelaten :D3 maart 2015 om 10:31 #18251874Heb zelf ook 2 corsatjes gehad.. Eentje was zo rot dat ik er bijna door de wielkasten van binnenuit het wiel kon zien.. En de gsi die ik had had 2 roestgaten.. Eentje onder het koppelingspedaal waar het schutbord en wielkast bij elkaar komen en een gaatje rechtsachter verscholen achter de zijskirt bij het achterwiel dus ze zijn er wel zonder al te veel roest maar zeer schaars…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.