Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B GSi ’97 veren/velgen probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juni 2012 om 09:11 #17249701
Yo,
Sinds een maand de eigenaar van een Opel Corsa B GSi uit ’97.
Hieronder een paar foto’s ervan:
Meteen verliefd toen ik de auto zag, maar liefde maakt blind:) Hij rijd erg soepel en ook pittig alleen één probleem waar ik me voortdurend aan irriteer.
Bij de minste drempel of ongelijkheid in de weg die ik harder als 20 km/h neem knallen de achterbanden in de wielkast, wat momenteel al heeft geleid tot een flinke streep over de hele band.
Er zaten bij aankoop van de auto al verlagingsveren onder, alleen hoeveel weet ik niet.
De velgen zijn 13 inch en bandjes 155/70 R13.Nu is mijn vraag: om dit te verhelpen is het voldoende om standaard GSi veren eronder te zetten of velgen met de juiste ET waarde?
Mijn monteur zegt dat standaard veren het probleem moeten oplossen en de plaatselijke banden kloot in het dorp zegt dat ik beter andere velgen erop zet omdat deze mijn hele aandrijfas verneukt?
Een andere oplossing is natuurlijk een schroefset eronder zetten, maar ik vind 500 euro erg veel gezien het aankoop bedrag.
En iemand een idee wat ik nog kan vragen voor de huidige velgenset?Alvast bedankt voor de reacties!
18 juni 2012 om 09:20 #18038278je wielen staan bestwel veel naar buiten toe, een juiste ET waarde zal dit wel oplossen.
18 juni 2012 om 09:31 #18038279Mijn wielen kwamen ook aan in de wielkasten, en met rijden over een hobbelweg was ie net een boot aan achterkant.
Ik heb toen de schokbrekers venieuwd en het probleem van opgelost.
Oh ik zie je woond bij mij uit de straat.
Eens leuk iemand te zien hier op forum uit de buurt.18 juni 2012 om 12:55 #18038280Randjes achter wat naar buiten kloppen en dan kun je gewoon deze velgen- en verencombinatie blijven rijden. Heeft je Corsa een smak op z’n neus gehad? Zie een deuk in de motorkap en een ontbrekende lamel in de grille. En luister vooral niet naar die ‘banden kloot’, want die wil jou natuurlijk heel graag een nieuwe set velgen en banden verkopen.
18 juni 2012 om 20:39 #18038281@Bandido: Uit de straat zelfs, dat is wel heel kortbij ;) Dan weet jij als geen ander hoe irritant het is als je velgen bij elke drempel aanlopen in een straat met 8 drempels :)
@BlackDevil: Heb hem zo gekocht dus weet niet precies wat er mee gebeurd is, maar nieuwe motorkap en opnieuw spuiten is me te duur. En een mat zwarte motorkap staat denk ik niet bij de blauw/paarse kleur. En meneer de ‘banden kloot’ bood me inderdaad originele velgen met nieuwe bandjes voor 400 euro aan.Nou heb ik vandaag 15 inch Enzo Cup velgen eronder gegooid (low budget en in topstaat) en hij komt nergens meer aan en ziet er nog eens beter uit! Zal morgen een foto erbij gooien.
Bedankt voor reacties!Huidige velgen gaan dus de verkoop in.
19 juni 2012 om 11:06 #18038282Mooie velgen die 15 inch enzo cup, ik heb ze gisteren gezien op je auto.
Ik heb 195/50/15 inch.
Ik denk dat bij jou die hoogte van 70 te hoog is geweest.
Bij mij waren toen de schokbrekers versleten.
En die drempels hier in de straat zijn echt irritant ja, vele vliegen er echt overheen.19 juni 2012 om 15:42 #18038283Structurele oplossing: Stuggere schokbrekers/veren :)
Goedkope oplossing: Veerstops monteren (Dan veert hij niet meer verder in) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.