Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2013 om 21:04 #18123137
Vorige 3.0 v6 ook af laten stellen door miruni met volle tevredenheid.
Gaat nu puur om vermogens meting :thumb
21 december 2013 om 15:32 #18123138Voor dat ie de bank op gaat.
toch de distributie riem vervangen. Zat net aan zijn tijd Neem geen risico :D
ook de bougies + nieuwe olie en filter vervangen, En als laatst een middeltje voor de injectoren :thumb
21 december 2013 om 15:50 #18123139AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed bezig :thumb
27 december 2013 om 15:53 #18123140Vandaag op bezoek geweest bij beek
Dit is het resultaat van een chip/brandstofdruk/powerbox/geen kat
129PK en 162NM
27 december 2013 om 20:22 #18123141:thumb
27 december 2013 om 21:52 #18123142nice !
30 december 2013 om 08:22 #18123143Mooi resultaat en erg mooie lijn
30 december 2013 om 21:46 #18123144Ja meer dan verwacht dus ben er blij mee. Bij de dyno run stond de regelaar op 2.8 bar ipv 3.2 naar 3.8 dus had waarschijnlijk nog wat hoger uitgepakt.
Toevallig vorige week de dashcam aan, en die Q7 ging vol op het gas dus ik ook :D
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=W7VINax1tF8&list=UUGLPsqw7iRwRNhT2vTbuSdA[/youtube]
30 december 2013 om 22:04 #18123145Dan doe je het nog niet bijzonder hoor.
0-100 van de audi is 8,5 naar de 100, van de standaard corsa-B GSi is 9 tellen, zeker in de zuiging had je makkelijk moeten in kunnen lopen.
Mijn 1.5T-diesel blijft er naast hangen in ieder geval 0-100, zit ik niet eens in de zuiging.. (9tel naar 100).
Dan loopt ie iets weg, tot ik erachter hang, dan kan ik m GOED bijhouden tot 160 a 170km/uMijn 0-190 ligt gelijk aan dat van een GOEDE! C16XE
31 december 2013 om 04:24 #181231460-100 voor de gsi is 9.5 seconden. Daarbij komt nog de audi was een automaat wat ook in zijn voordeel is. En die avond was het bekoorlijk aan het plenzen. Wat niet in mijn voordeel is.
Net na wegrijden bij stop lichten ging ik niet direct vol gas in zijn 2e versnelling anders is het alleen maar wiel spin. Audi kan vol gas geven met zijn 4×4
Filmpje is puur voor de fun. 20 jaar oude gsi tegen een 3 jaar oude volgestouwde elektronica bak :jerry
31 december 2013 om 21:41 #18123147Ja alleen ging de audi niet gelijk los, pas toen ie recht op de weg stond.
Dat was ten zeerste in je voordeel, zo had jij grip toen hij op het gas ging.Daarbij komt dat Audi goed is in autoweekcijfers.
En een automaat in je voordeel??
Dat geld alleen voor gerobotiseerde handbakken, een koppelomvormerautomaat is trager als een hanbak door continu slip (is verlies door warmte).Het blijft leuk uiteraard, heb tvregelmatig aan de stok met moderne eco 1 en 3series van BMW 320d / 320i, geen van bijde komen mijn Corsa voorbij tot 100 a 120km/u.
Ofwel, prestatiecijfers zijn bij bmw ook al AUTOWEEK cijfers geworden.De 1.5rd doet zo’n 9tellen naar 100
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
1 januari 2014 om 10:06 #18123148Hier een filmpje van zo,n 3.6 v6
[youtube:aly07xwx]http://www.youtube.com/watch?v=vi-BlSwhoFk[/youtube:aly07xwx]
pas in zijn 3 gang zie je hoeveel slip die voor zijn kiezen krijgt, Hij doet er 8.61 sec over van 0 naar 100
en die audi heeft in puur in zijn D gezet. Die bakken hebben ook een S als keuze. Dus waarschijnlijk zal ie nog iets eerder op de 100
wezen in de sport stand.1 januari 2014 om 10:53 #18123149Is geen automaat, maar gerobotiseerde handbak.
(S-tronic / DSG)Zoals ik al schreef, zeggen PK’s niets, leeftijd en km’s zeggen ook niks.
Ik blijft met een 100pk antieke diesel mat 310.000km op de teller naast een 2.8 vr6 hangen waar ze knap vlotter voor opgeven (seat leon4 0-100 7,2s) als die prut 3.6 pc hoofdstraat tractor waar 1,3seconden langzamer voor word opgegeven.
Meest afhankelijk ben je nog van de stuurkunsten van de gene in de auto, en in je filmpje von ik het niet echt vlot hoeken.
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
1 januari 2014 om 11:06 #18123150Staan er van jouw Corsa ook ergens filmpjes Willem?
Mijn ervaring is dat een diesel het meestal verliest op toeren…
Zo kon ik met de gechipte 110pk golf 4 vd zaak welke snel aanvoelde mn, pa met zijn Astra J s.t. 1.4Turbo 140pk niet bij houden.
(En ik trok hem niet te ver door)
Verstuurd van mijn GT-S5830 met Tapatalk
1 januari 2014 om 11:09 #18123151Jup zegt allemaal niks. Lijkt niet snel te gaan in het filmpje, Teller geeft gps snelheid aan. Wanneer ik naar de linkerbaan ging om in te halen zat ik over de 160 km/h heen.
Daarnaast zou ik het wel eens aandurven om eens een stoplicht sprintje tegen je te trekken :D :jerry1 januari 2014 om 11:19 #18123152Hmmm kan toch best snel zijn zon diesel:o
http://www.youtube.com/watch?v=7FsEHTXIYbk&feature=youtube_gdata_player
Verstuurd van mijn GT-S5830 met Tapatalk
1 januari 2014 om 12:47 #18123153Iedereen vergist zich in deze dieseltjes
Ben wel benieuwd naar een sprintje hoor, heb al naast een C16XE mogen staan van 0-140 blijf ik m voor, doorhalen tot 190 blijf ik ernaast, niet gek al zeg ik t zelf.Ik wilde alleen melden dat die Q7 niet een erg spannende auto is, daar ging t meer om.
Fabrieks specificaties worden vaker niet als wel gehaald (helaas) .
Ik vind dat wel jammer bij de huidige auto’s, steeds vaker grote afwijkingen 0-100 ter slechte van de werkelijke waarden.
WillemSent from my GT-I8190 using Tapatalk
1 januari 2014 om 13:04 #18123154Leuke Youtube tegen die Q7.:)
Mischien moet ik ook maar een dashcam in de Corsa. Worden brute filmpjes dan.
1 januari 2014 om 15:05 #18123155Ja Die corsa op het filmpje, is aardig rap ( diesel )
Inderdaad Stelt eigenlijk weinig voor zo,n Q7 , vaak als mensen zo,n Q7 zien rijden denken dat er een vette motor in hangt, maar dat word verpest doordat ie 2180 kg weegt !
1 januari 2014 om 15:57 #18123156Fimpje Audi vs. Corsa-B:
Tis wel een Vet Filmpje, en het is een mooi verhaal voor aanb de biertafel haha..
Meesten denken inderdaad dat auto’s als een Q7 ten allertijden Vet snel is, alleen omdat het er duur en Krachtig uitziet.En dat geld voor veel nieuwe auto’s
De Corsa zal ook zeker Goed rijden, en de Plezier beleving zal knap toegenomen zijn, maar sommigen verwachten dat je door een Powerbox gelijk alles zoekrijdt.
De toename van 24pk, en 7Nm zal goed merkbaar zijn.
Maar hier komt wel het verschil tussen de Mantzel en De VX box naar boven, de Mantzel box pakt wat extra Nm-etjes
Maar Zeker mooie waarden hoor :thumbup :thumbup :thumbupHet verbaasd me echt wel wat je allemaal kan zieken met bij voorbeeld al mijn Corsa-B-TD, waar ik al langs gestaan heb:
– meerdere jonge BMW 320d (177pk / 0-100 7,9s), Van de Rappe, maar kan er meestal wel naast blijven rijden. (143pk 318d. is niet heel spannend)
– meerdere jonge BMW 318i (143pk / 0-100 9,1s), die kan je ook goed hebben.
– meerdere jonge BMW 320i (170pk / 0-100 8,2s), die is zeker rap, maar moeilijk maken kan je hem het wel
– Audi Q5 2.0TFSi (211pk / 7,6s), die liep wel weg, maar moest er bij de versmalling alsnog achter.. :wors
– Audi A1 1.4TFSi (180pk / 6,9s), kon m tot 90km/u aardig bijbenen, is wel knap rap.
– Seat Leon4 (204pk / 7,2s), Bleef ik naast karren tot 120km/uAllemaal autoweek cijfers blijkbaar :vertag :vertag
Ik moet nog steeds een Goede DashCam halen, gewoon voor de Fun.
Willem
4 januari 2014 om 15:40 #18123157Sinds donderdag voor het eerst in de tijd dat ik hem heb, Ging het motormanagement lampje branden. Motor reageerde erg slecht op het gas, na de 3000 toeren werd het beter.
Op het werk even uitgelezen, ( Gaskleppotentiometer kortsluiting ) Fout gewist, Kwam direct weer terug, stationair liep ie schommelend lampje ging om de 30 seconde aan.
Daarna de spanning eens gaan meten op de stekker,
Kreeg 4.91 v op de stekker ( op contact ) spanning uit ecu is dus goed.
na dit te hebben gemeten ging ik er vanuit dat de potmeter stuk was op de gasklep.Na het vervangen nog probleem was er nog maar in mindere mate!., ecu even losgekoppeld, na 10 min er weer aan
nog steeds het zelfde probleem.hierna nog eens de spanning gemeten op de stekker, Nu kwam er heel wat anders te staan 1.25V en bij een beetje bewegen aan het draad kwam ie op 4.9v
Ik tot zover te volgen het de draden bloot gelegd, Niks te zien stekker zelf was ook netjes. Kabelboom weer ingepakt en gemeten weer 4.9VToch vertrouwde ik de zaak nog niet, Voor de zekerheid het in en uitgaand signaal bekeken wat van af de ecu komt ( voeding ) 5v ingaand ( 0.61V )
was ook allemaal goed.
Test opstelling :D
Tot zover nog geen problemen gehad ! voltage,s blijven zoals het hoort. waarschijnlijk ergenst toch een slecht draad of contact !
4 januari 2014 om 23:14 #18123158Liep een beetje te zoeken van de Week, kwam in ook die C16XE Computer weer tegen hier, das een enorm ding iegenlijk!!
zeker als je die van de C20NE ernaast legt.
Willem
5 januari 2014 om 14:10 #18123159Ja dat kan je wel zeggen, volgens mij was die van de c25xe nog kleiner.
mij maakt het niet uit als ie het maar blijft doen ! :thumb5 januari 2014 om 15:29 #18123160C25XE kastje is gelijk aan die van de C20NE.
Alle motronic kasten zijn vanbuiten vrijwel gelijk.Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
7 januari 2014 om 09:52 #18123067@Vannos wrote:
Sinds donderdag voor het eerst in de tijd dat ik hem heb, Ging het motormanagement lampje branden. Motor reageerde erg slecht op het gas, na de 3000 toeren werd het beter.
Op het werk even uitgelezen, ( Gaskleppotentiometer kortsluiting ) Fout gewist, Kwam direct weer terug, stationair liep ie schommelend lampje ging om de 30 seconde aan.
Daarna de spanning eens gaan meten op de stekker,
Kreeg 4.91 v op de stekker ( op contact ) spanning uit ecu is dus goed.
na dit te hebben gemeten ging ik er vanuit dat de potmeter stuk was op de gasklep.Na het vervangen nog probleem was er nog maar in mindere mate!., ecu even losgekoppeld, na 10 min er weer aan
nog steeds het zelfde probleem.hierna nog eens de spanning gemeten op de stekker, Nu kwam er heel wat anders te staan 1.25V en bij een beetje bewegen aan het draad kwam ie op 4.9v
Ik tot zover te volgen het de draden bloot gelegd, Niks te zien stekker zelf was ook netjes. Kabelboom weer ingepakt en gemeten weer 4.9VToch vertrouwde ik de zaak nog niet, Voor de zekerheid het in en uitgaand signaal bekeken wat van af de ecu komt ( voeding ) 5v ingaand ( 0.61V )
was ook allemaal goed.
Test opstelling :D
Tot zover nog geen problemen gehad ! voltage,s blijven zoals het hoort. waarschijnlijk ergenst toch een slecht draad of contact !
Probleem lijkt niet meer terug te komen, Oude potmeter eens doorgemeten en geeft na 21 jaar eigenlijk nog steeds de opgegeven waardes aan.
dus sensor voor niks vervangen ;)vreemd genoeg zou het dan in de bedrading moeten zitten maar het blijft een raadsel :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.