Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2013 om 21:11 #18123112
Succes met de montage allebei!
1 november 2013 om 23:53 #18123113Let wel op dat met die goedkope boxen vaak je verbranding per cilinder niet gelijk is…
Er klopt stromingsleer technisch gezien ook geen drol meer van in vergelijking met de mantzel.
Blader dit maar eens door:
http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/414544-custom-inlet-help-mantzel-copy.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Hoeken afronden levert een hoger rendement op en de vorm van de box zelf is ook van belang. Nauwer toelopen naar de laatste cilinder voor de zelfde massastroom lucht per cilinder(= betere verbranding)
Kan me zo voorstellen dat een verschillende verbranding per cilinder niet heel fijn is?
2 november 2013 om 08:45 #18123114@joop1970 wrote:
Let wel op dat met die goedkope boxen vaak je verbranding per cilinder niet gelijk is…
Er klopt stromingsleer technisch gezien ook geen drol meer van in vergelijking met de mantzel.
Blader dit maar eens door:
http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/414544-custom-inlet-help-mantzel-copy.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Hoeken afronden levert een hoger rendement op en de vorm van de box zelf is ook van belang. Nauwer toelopen naar de laatste cilinder voor de zelfde massastroom lucht per cilinder(= betere verbranding)
Kan me zo voorstellen dat een verschillende verbranding per cilinder niet heel fijn is?
Dat idee had ik al toen ik voor de eerste keer in deze inlaat keek, 0 afronding van binnen
Maar we gaan het zien op de testbank wat het oplevert, Vandaag de boel monteren
2 november 2013 om 08:49 #18123115Ik ben benieuwd! Zou jet het eigenlijk even moeten vergelijken met iemand die een mantzel heeft ;)
2 november 2013 om 11:39 #18123116Eerst vergelijken met die van mij.. zonder vx box.. daarna pas die van mij monteren
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
2 november 2013 om 12:04 #18123117Weet iemand toevallig of het onderste deel van het inlaatspruitstuk van een c16xe en eem x16xe uitwisselbaar zijn?
Dus of wij het onderste inpaatspruitstuk van een x16xe op onze c16xe kunnen monteren?Zo ja.. zoeken vannos en ik allebei zo’n spruitstuk :D
2 november 2013 om 13:53 #18123118Je moet zelfs een onderste X16XE gebruiken. (X16XE is alu, C16XE is plastic)
Alleen even EGR plaats goed afdoppen.Je moet niet die van een X16XEL of X14XE hebben!!
Deze hebben kleinere kanelen dan een X16XE versie.2 november 2013 om 14:09 #18123119@viktore30 wrote:
Eerst vergelijken met die van mij.. zonder vx box.. daarna pas die van mij monteren
Je moet nooit 2 auto’s vergelijken als je een vermogenswinst wilt zien.
Het beste is de auto die je wilt tunen voor aanpassingen te meten en achteraf weer opnieuw te meten.Die VX Box lijkt echt heel veel op de Crooke box… en die werkt qua vermogens winst, maar of het zo goed is voor je motor betwijfel ik. Heb meer motoren met die nep boxen zien sneuvelen dan met een Mantzel box.
Daarnaast moet je ook je bougies in de gaten houden, Mantzel leverde er een ander type bougie bij.
2 november 2013 om 16:55 #18123120@Corsa_GSi wrote:
Je moet zelfs een onderste X16XE gebruiken. (X16XE is alu, C16XE is plastic)
Alleen even EGR plaats goed afdoppen.Je moet niet die van een X16XEL of X14XE hebben!!
Deze hebben kleinere kanelen dan een X16XE versie.Daar ben ik achtergekomen :fy1 weer alles voor niks los gehaald. Inderdaad nu opzoek naar een x16xe onderste deel inlaat.
probleem met die c16xe inlaat is> bout gaten komen niet overeen, 3 gaten zitten er niet. de 4 ovale delen steken uit ipv dat het vlak is.
kortom past niet….4 november 2013 om 10:09 #18123121Heb een inlaat spruitstuk van een x16xe kunnen scoren., Nu even afwachten tot ie binnen komt.
Ook ga ik nog een aanpassing doen aan de VX box.9 november 2013 om 21:41 #18123122En hij zit
onderste deel rood gespoten
Letters in Black
9 november 2013 om 21:59 #18123123Nice, :kewlpics .
En, merkbaar verschil nu met de powerbox?
Wat voor aanpassing heb je aan de box gedaan/of wil je doen?Vanwaar die powerfilter? Ik zou ‘m wel makkelijk z’n koude lucht laten pakken, imo beter standaard luchtbox icm ander inlegfilter. en dan de originele air feed-buis.
9 november 2013 om 22:35 #18123124Heel vet! :wub
10 november 2013 om 08:31 #18123125@TeamWest wrote:
Nice, :kewlpics .
En, merkbaar verschil nu met de powerbox?
Wat voor aanpassing heb je aan de box gedaan/of wil je doen?Vanwaar die powerfilter? Ik zou ‘m wel makkelijk z’n koude lucht laten pakken, imo beter standaard luchtbox icm ander inlegfilter. en dan de originele air feed-buis.
Zeker merkbaar vanaf 4000 toeren , gewoon jammer dat ie stopt bij 6600, :thumb
moet het filter nog aanpassen, dit is wat paste, nu opzoek naar zo,n universele aansluit set zodat ik het filter ook verder naar voor kan leggen.
Wat ik veranderd heb is de ovale gaten. Gaten waren niet afgewerkt zat een vlijmscherpe rand aan ( aan de binnenkant )
dit was het eerst
en dit is het nu
Lijkt me een stuk beter voor de stroming
16 november 2013 om 20:41 #18123126Vorige week de inlaat buis wat aangepast.
van
naar
5 december 2013 om 18:55 #18123127Vandaag de instelbare brandstof druk meter binnen gekregen + Een wat groter filter
Dit of volgend weekend eens een poging wagen om de boel aan te sluiten, Verder iemand hier ervaring mee ?
5 december 2013 om 21:07 #18123128Geen ervaring mee. Ben wel heel benieuwd wat je er van gaat merken. Strakke bak trouwens!
Sent from my LT22i using Tapatalk
6 december 2013 om 16:51 #18123129Instelbare drukregelaar heb je niet nodig als je nog geen andere nokkenassen hebt geplaatst.
3 bar standaard is dan voldoende.
Heb je wel andere nokkenassen, dan kan je hem iets verhogen tot max 3.5 bar.7 december 2013 om 10:37 #18123130@Corsa_GSi wrote:
Instelbare drukregelaar heb je niet nodig als je nog geen andere nokkenassen hebt geplaatst.
3 bar standaard is dan voldoende.
Heb je wel andere nokkenassen, dan kan je hem iets verhogen tot max 3.5 bar.Zal hem er eerst eens op zetten, Daarna eens iets verhogen, Zou met de originele pomp tot 3.5 max kunnen gaan,
Merk het snel genoeg of het werkt of juist niet. :thumb7 december 2013 om 12:49 #18123131Zolang je maar niet teveel druk erop zet, anders krijg je teveel benzine in je cilinders en dat is ook niet goed.
Beter is de auto te chippen en dan te kijken of er meer brandstofdruk nodig is.
Originele pomp in de tank kan afhankelijk van de staat wel tot 4 bar gaan, maar dat zal hij niet lang uithouden.
Beter is dan om een Walbro HP intank te plaatsen.7 december 2013 om 13:26 #18123132aangezien ie gechipt is en er zo,n inlaat spruitstukje op zit en de kat verwijderd is dacht ik aan de brandstofdruk te verhogen
alleen is het nog zo simpel niet om die regelaar er op te gooien , aangezien het doosje alleen universele onderdelen bevat is het geen plug en play.
ik zal de aansluiting van de originele regelaar moeten gebruik die op mijn rail komt, en verder de regelaar verwijderen8 december 2013 om 13:18 #18123133Vandaag eens een poging gewaagd
aller eerst de originele regelaar eens bekeken
had eerst een gekeken of ik hem uit elkaar kon halen en zien of er wat viel te verwijderen waardoor hij
constant doorloopt. Maar het is een vaste ( dichte ) regelaar.Toen uit eindelijk bedacht op er maar een boor door heen te boren zodat hij alleen de brandstof hoeft door te voeren
naar de instelbare regelaar.
Op zich vrij simpel king:
daarna was het alleen de regelaar nog een plekje geven en aansluiten die handel.
hij stond standaard ingesteld op 2.5 naar 2.9 bar volgas
nu doet ie 3 naar 3.5 bar., Verschil merk is merkbaar ![youtube:267m5su5]http://www.youtube.com/watch?v=8UUkHsImpvY&feature=youtu.be[/youtube:267m5su5]
19 december 2013 om 18:37 #18123134Nu wil ik wel eens weten wat het motortje presteert op de testbank,
27-12 Naar beek auto racing voor een meting .
voorkeur ging uit naar Unlimited tuning maar moest er wel mijn schroef set voor verhogen, aangezien ik daar weinig zit in heb.
een gezocht waar ik zonder problemen op kan, het is bij hun mogelijk om auto,s met 2 cm grondspeling te meten.19 december 2013 om 20:02 #18123135Zolang je hem maar niet laat chippen daar, met een V6 ging het niet zo goed.
Geen vermogens en koppel winst en toch moest de eigenaar betalen.
Auto is later door Miruni nog een keer gedaan.19 december 2013 om 21:00 #18123136Jup, die persoon ken ik erg goed, moest inderdaad gewoon afrekenen voor 0,0 Vermogens en Koppelwinst.
Dit is door Miruni gelukkig weer helemaal goed gekomen.Betreffende de Multec motoren kan je goed bij Unlimited terecht
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.