Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2013 om 15:08 #18123011
Immobiliser van die andere corsa? Heb je dan ook de chip in de sleutel van de andere corsa?
Geschakelde plus schakelt wel of ook niet?
2 juni 2013 om 15:26 #18123012de corsa waar de motor in gegaan is heeft geen imobiliser.
de sleutel en imobiliser heb ik bij elkaar gebonden zodat ie de sleutel ziet.
2 juni 2013 om 15:41 #18123013Zodoende. En die immobiliser heb je wel volgens de donor kabelboom naar de ecu lopen? Volgens mij hebben de corsa’s van voor 97 namelijk geen standaard voorbereiding op startonderbreking.
Mocht je de kabelboom overgezet hebben, wat doet je mm-lampje als je probeert te starten? Of heb je een op-com dat je m uit kunt lezen?
2 juni 2013 om 16:10 #18123014Als ik start. gaat het mm lampje uit. Koppel ik de stekker los van de imobiliser en dan start gaat het mm lampje knipperen.
als ik gestart heb en de sleutel los laat hoor ik de brandstof pomp even draaien !
2 juni 2013 om 17:00 #18123015heb hem even uit gelezen.
en kwamen 3 storingen uit
P1640 Qaud drivermodule QDM
P1503 imobiliser verkeerd signaal
p1502 imobiliser niet aanwezigdeze gewist, en nog een paar keer gestart komen niet terug.
Heb de meetwaardeblokken bekeken
als ik ga starten dan staat er bij ( brandstofpomprelais ) Actief 0V deze krijgt dus geen spanning bij starten !
2 juni 2013 om 17:39 #18123016Lijkt bijna op het brandstofpomprelais…
2 juni 2013 om 17:44 #18123017Actief 0Volt slaat op de Aansturing, deze is massa geschakeld, dan is ie dus 0Volt als het relais juist doorvoert, en 12V als het relais (en de pomp) niet geschakeld worden.
Hier gaat het dus juist GOED!!Ik denk dat je de bekabeling niet helemaal goed hebt van de Startblokkering..
Willem
2 juni 2013 om 18:18 #18123018Ik zie het, dacht dat 0V gemeten werd op de brandstofpomp :angel
2 juni 2013 om 18:25 #18123019Nope op de schakeling van het relais..
De Pomp zelf word vanuit Constant+ 12V gevoed..
Willem
2 juni 2013 om 18:55 #18123020Al een poging met wat brandstof (remmenreiniger oid) in het inlaattraject geprobeerd?
2 juni 2013 om 19:59 #18123021Inderdaad willem die 0V actief is wel goed als ik hem even aanstuur van uit opcom,. hoor ik hem ook duidelijk pompen.
daarnet even getest of ik vonk heb. En dat heb ik niet !
De storingen van de imobiliser komen ook niet terug. mm lampje gaat netjes uit.
alles lijkt goed te wezen behalve ontsteking,. blok is iedergeval draaiend uit de corsa gekomen.
zou handig zijn als ik een schema had van hoe de imobiliser aangesloten zit. heb alles van te voren op geschreven. maar je weet het maar nooit.
Dr. Ed
dat kan ik inderdaad eens proberen, maar dat word toch morgen eerdat ik het kan proberen
2 juni 2013 om 20:14 #18123022Schema immo hangt niet aan de grote klok. Maar je kan de lezer kleur op kleur aan de 9 polige stekker zetten. Hou je nog een + en een – over. Maar aangezien hij bij jou niet knippert en de melding niet meer terugkomt denk ik dat het wat anders is.
2 juni 2013 om 20:49 #18123023Meet die geschakelde plus eens.
En met het starten, heb je wel brandstofdruk?
2 juni 2013 om 20:52 #18123024Inderdaad schema is niet 123 te krijgen.
heb verder niks van kabels los gehaald van het blok puur de ecu eigenlijk en de accu kabels+ accu polen.
wat bedoel je met de lezer de imobiliser ?
in opcom meetwaardeblokken, kan ik zie dat het signaal van imobiliser aanvaard is die is OK,
bij starten brandstofrelais op actief 0V ook goed.
heb hier nog een stekker verbinding met 1 draad deze heb ik aangesloten op 1e stand van contact slot
iemand enig idee waar deze van is.@ Looney ga ik morgen even bekijk of er brdstof druk is het gekke is
na het starten hoor ik de pomp even draaien, tijdens starten draait hoor ik hem niet ( maar is ie wel actief 0V in opcom )2 juni 2013 om 21:14 #18123025De ECU meet wat de brandstofpomprelais doorstuurt. Ik weet niet precies hoe die werkt bij een 1.4, maar bij mij werkte alles maar was eens de poort naar de injectoren kapot waardoor de auto niet startte. Die pomp en ontsteking worden beide aangestuurd door de brandstofpomprelais. Die krijgt op zijn beurt een signaal van de ECU, de geschakelde en constante plus, een massa en de krukassensor. Wellicht gaat daarin iets fout. Maar daarvoor zul je eerst de brandstofdruk even moeten bekijken of de spanning op de pomp zelf moeten meten om te kijken wat daar daadwerkelijk gebeurt. Meet ook eens of de plus en geschakelde plus beide 12V leveren op dat relais.
Die kabel die je daar laat zien lijkt de geschakelde plus, die moet schakelen naar +12V als je m op contact zet en start :)
2 juni 2013 om 21:48 #18123026Mocht je een blok met startonderbreker willen ombouwen in een auto zonder startonderbreker:
Kun je het beste de connector(met een lengte kabel)van de chiplezer meesolderen op de 9-polige plug. Had de 9-polige plug inmiddels al aangesloten en netjes afgewerkt, maar moest deze verbinding weer loshalen :swear en opnieuw solderen met de chiplezer ertussen. Chipje heb ik vastgekit in de ring van de sleutellezer. Kleur op kleur, waarbij je de dubbele blauwe/rode draad (km-teller?) zult moeten doorlussen. Als je dat klaar heb hou je nog 3 kabeltjes over: Rood(is de +), bruin (=massa)en zwart(geschakelde +). Plug & Pray :fy1
Zo werkt ie bij mij…..
3 juni 2013 om 05:12 #18123027Jup bij mij zit ie zo
Rood . Vaste plus
Bruin . Massa
Zwart. Geschakelde +
Bruin wit. Naar uitleesstekker
Blauw rood 1 . Km teller
Blauw rood 2. Naar kleine stekker ecuHeb je die blauw rode draden op elkaar zitten ? Naar de km teller ?
Blauw rood 2 . Naar kleine stekker van ecu
3 juni 2013 om 07:23 #18123028chipje vast kitten, dan heeft zo’n startblokkering ook geen nut meer… dan is een schroevendraaier als sleutel voldoende…
3 juni 2013 om 10:17 #18123029@Vannos wrote:
Jup bij mij zit ie zo
Heb je die blauw rode draden op elkaar zitten ? Naar de km teller ?
Nee, daarmee onderbreek je de bestaande blauw/rode draad (doorlussen) De rest mag er gewoon bij op.
Ed
3 juni 2013 om 21:40 #18123030Probleem opgelost.
heb eerst nog eens alles na gelopen wat ik allemaal had aangesloten van de imobiliser dat was goed !
daarnaast kwam er spanning op brandstof relais en bobine. bij starten helemaal niet. Wel na het starten sloeg de pomp even aan en vonkte de bougie 1 keer.
van daar uit gekeken naar de geschakelde + op imobiliser en geschakelde + naar de motoruimte.
Op contact: 12V = OK
Starten : 1.2 V- Niet OKconclusie de 2 geschakelde plussen zitten aangesloten op accesoires stand. Wanneer er gestart word sluit ie de accesoires stand af om starter van genoeg power te voorzien.
achter het contact slot even gemeten op welk draad er wel spanning bleef staan tijdens starten. en daar op de 2 draden gesoldeerd en sloeg zonder kick aan :D :D :D
wereld van verschil tussen C14NZ en X14XE :P
zal morgen de foto,s van de ombouw plaatsen
iedergeval allemaal bedankt voor het meedenken3 juni 2013 om 21:52 #18123031Mooi dat het opgelost is! Toch de geschakelde plus :wors Heb ik zelf ook meegemaakt bij de eerste startpoging, haha.
3 juni 2013 om 21:57 #18123032Nice! Eer van je werk dus :thumb
4 juni 2013 om 08:17 #18123033Ja blij dat ie loopt, eerste half uur tikkende stoters, helemaal van al dat starten, leeg gepompt.
draait nu als een zonnetje :D.alleen valt hij nu nog soms uit als ik de koppeling in duw en afrem tot 0, waarschijnlijk stat,regelklepje.
verder helemaal :thumbup :thumbup :thumbup4 juni 2013 om 15:37 #18123034Mooizo! nou heb je een snelle, vette 5 deurs, alleen je moet nog even je onderschrift wijzigen :P
Ga je hem ook omkeuren?
4 juni 2013 om 16:39 #18123035AnoniemLid sinds:
1 January 1970:thumb nice
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.