Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2013 om 16:30 #17256714
Foto,s net na aankoop.+ klaargemaakt voor de keuring
Inlaat er af, Dacht dat ie valse lucht trok ( was niet zo )
Verlaging voor een prikkie gekocht
Vond de vaste verlaging niet stug genoeg, dus toen een schroef set aangeschaft
Daarna het probleem dat bij hogere toerentallen na 4000 a 4500 een hoge fluittoon hoorbaar was.
tijdje niks aangedaan. Later bleek het in de einddemper te zitten.
Tijd voor andere velgen was het ritje naar limburg wel waard.
Corsa was al redelijk vlot, Maar voor relatief weinig geld toch een powerbox er op gemonteerd ( incl. inlaatspruitstuk X16XE )
ook een instelbare brandstofdruk meter gemonteerd.
[mg]http://imageshack.us/a/img844/6703/ptjd.jpg[/img]
Oude regelaar
helaas is de regelaar universeel, dus past niet 123 op de huidige dus de oude regelaar doorgeboord.
werking van de regelaar
[youtube:3w7xwvbz]http://www.youtube.com/watch?v=8UUkHsImpvY[/youtube:3w7xwvbz]
Ook hoort er een stukje onderhoud bij. Dis riem en heel de zooi vervangen
Na die aanpassing werd het tijd om eens te kijken wat het motortje nog leveren aan NM en pk,s
1 april 2013 om 16:36 #18122937leuke corsa al zeg.
blijft lastig, niets doen aan je auto.
zal mij benieuwen of het mij ook lukt in de winter maanden.
denk dat ik dan maar even een alto ga rijden totdat de witner voorbij is1 april 2013 om 16:45 #18122938dankje :D
tja bij deze was het wel duidelijk was gewoon puur gebruikt om af te raggen die auto,,, koppeling kon ik zowat een halve meter terug stellen !
kofferklep zitten ook wat deuken ( helaas )corsa word gestald in de winter ?
vandaag trouwens alle aanduidingen weg gehaald :D
Voor:
Na:
vind het nog knap. plak logo,s zitten er al een jaar of 19 op :hmmz
niks meer van te zien :thumb1 april 2013 om 17:12 #18122939Toch een knap karretje zo..
willem
1 april 2013 om 17:17 #18122940AnoniemLid sinds:
1 January 1970Netjes zo zonder de logo’s! :thumb
1 april 2013 om 17:41 #18122941zeker een knap ding. nog goed in de lak zo te zien.
en klopt, mijn corsa zet ik in de loods van de winter ja.
een rijdend project is gewoon veel leuker.al is het maar een simpele corsa. hoop dat hij eind dit jaar zover is dat iedereen het wel zal begrijpen waarom ik hem stal van de winter :jerry
de wintermaanden probeer ik door te komen met een hele goedkope auto. of een donor. wie weet1 april 2013 om 17:45 #18122942die deukjes in de kofferbak en boven het achterwiel, zijn dat niet van die “floep” deukjes?
dus ff de binnenkant die kappen er af pakken, en dan ff goed duwen, of des noods voorzichtig met de steel van de hamer of zo duwen, zodat ie terug springt?leuk autotje verder, vooral ook die kleur.
ik vind normaal zwarte velgen niet veel aan, maar bij deze kleur staat het zeker niet verkeerd.1 april 2013 om 18:17 #18122943@soepkiepe wrote:
die deukjes in de kofferbak en boven het achterwiel, zijn dat niet van die “floep” deukjes?
dus ff de binnenkant die kappen er af pakken, en dan ff goed duwen, of des noods voorzichtig met de steel van de hamer of zo duwen, zodat ie terug springt?leuk autotje verder, vooral ook die kleur.
ik vind normaal zwarte velgen niet veel aan, maar bij deze kleur staat het zeker niet verkeerd.ja het lijkt inderdaad op van die flut deukjes, zie ook geen lak schade, eens een keer de tijd voor nemen :D
@robert_corsa wrote:
zeker een knap ding. nog goed in de lak zo te zien.
en klopt, mijn corsa zet ik in de loods van de winter ja.
een rijdend project is gewoon veel leuker.al is het maar een simpele corsa. hoop dat hij eind dit jaar zover is dat iedereen het wel zal begrijpen waarom ik hem stal van de winter :jerry
de wintermaanden probeer ik door te komen met een hele goedkope auto. of een donor. wie weetheb je er veel aan gedaan aan die corsa ?
Ben zelf nog aan het uitzoeken hoe ik de voorkant nog lager kan krijgen, schroef set staat op de laatste stukje schroefdraad dus die kan niet lager.
1 april 2013 om 18:42 #18122944vor kan je de hulpveer eruit halen. dan ga je pas echt buikschuiven
maar jou set is nieuw. die zakt nog wel in na een jaar.ik wil achter juist lager. heb een kw schroefset voor er tussen zitten.
voor kan ik nog niet lager. even wielranden omrollen. heb nog 4cm schroefdraad over.
op dit moment 10cm verlaagd.heb er wel veel plannen mee, en heb al vele delen klaar liggen.
in het kort:
-overspuiten, delen cleanen, gsi pakket erop. leder interieur (laten doen) custum made afwerking van binnen. zo laag mogelijk gaan met deze schroefset, onderstel aanpassen (pu en stabi stangen) als laatst de motor aanpakken. of opvoeren, of 1.6 16v1 april 2013 om 18:45 #18122945woei die ziet er strak uit, :D
wat voor banden maat heb je daar onder zitten ?
bij mij is het nu precies anders om, voor kan niet lager maar achter wel !.. van de week de hulp veren er tussen uit halen, had ze expres laten zitten voor de keuring :D
word hij weer de zelfde kleur ? nog genoeg te doen zo te zien :D
1 april 2013 om 19:02 #18122946ja, is niet de beste foto hoor.
hij wordt de zelfde kleur. al zal niemand dat herkennen oveel als deze verkleurt is :jerry
ook wordt het meeste in kleur. wielranden, spiegels, deurgrepen (slotloos) koplampen etc etheb er 195-50-15 onder zitten. voorkant loopt net iets aan
kocht deze velgen met 2 bijna nieuwe banden (michelin) de andere 2 heb ik laten vernieuwen. afgelopen winter zijn ze gespoten, en na het monteren van de schroefset bleek dat de rechter voorwiel aanliep op de schroefset. dus moest weer 2 nieuwe banden hebben.had liever een maatje smaller, maar ach, zo lukt het ook.
achter wil ik lager zodat de auto weer een beetje recht staat.
heb er veren voor (donor fk) die worden afgeperst van de week
voor ga ik de wielranden ietsjes omrollen, dan kan de schroefset op maatje beenhard:P
dan ligt de bumperlip denk ik bijna op de grond.
met hulpveer trouwensvoor de keuring hoort er geen ruimte te zitten bij je veren, dus je zal dan wel een heel eind omhoog moeten schroeven.
je kan dan overwegen die hulpveren maximaal af te persen en er dan tussen te plaatsen.
scheeld je voor de apk een heel stuk draaien :wors1 april 2013 om 19:23 #18122947word dus een dikke corsa :D
heb zelf 165/45/15 er onder en raakt net niet op de wielkasten. kan dus nog lager, voor gaat camber nog iets gesteld worden zodat dat niet gaat raken.
en deze corsa staat echt laag. helaas de lip aan diggelen gereden door de o zo geweldige opritjes en hobbels overaler komt geen lip meer op. omdat hij nog lager gaat :D
volgens mij had ik jou eens een pm gestuurd met een adresje voor napersen van veren klop dat ?
1 april 2013 om 20:14 #18122948Zeer vette corsa heb je daar. Mag daar wel over, geen plastic is fantastic bodykit maar verlagen i.c.m. verlagen en verder subtiel wat dingetjes veranderen. Helaas is het voor mij niet handig omdat ik vrij veel rij en over niet altijd de beste wegen, anders zou ik het zeker doen. Succes met je Corsa ;)
1 april 2013 om 22:08 #18122949dankje tamiya, inderdaad geen tupperware gewoon plat op zijn buik en dikke wielen er onder :D
rij er per dag een 50 km mee, en soms 150 hangt er van af, dit weekend 621 KM gereden met de corsa op 42 liter
de stoelen zijn dan niet echt comfortabel. maar rijd prima op lange afstanden
2 april 2013 om 17:59 #18122950ik rijd ook veel, heel veel in dorpjes met gaten en kuilen in de weg.
veelal klinkers. en nee, het rijd niet fijn. maar ach, op een gegeven moment weet je om die plekken heen te rijden.
@vannos: jij heb nog een hardplastic bumperlip zie ik. ik heb al standaard een flexibele.
gelukkig maar, fijne heeft ook al de nodige schade en schaaf plekken. bij mij voor inparkeren is al lachen, dan ligt de bumperlip al dubbel:)2 april 2013 om 21:14 #18122951ja inderdaad, als je de buurt kent is het zigzaggen :D
jup oud type bumper, deze blijft wel zitten trouwens hah, ja is zeker laggen schraaap…..
maar om steeds zo,n lip de halen zie ik niet zitten morgen even die hulpveer weg halen
en dan achter nog een stukje lager.hoe lager hoe beter :D
2 april 2013 om 21:25 #18122952@Vannos wrote:
word dus een dikke corsa :D
heb zelf 165/45/15 er onder en raakt net niet op de wielkasten. kan dus nog lager, voor gaat camber nog iets gesteld worden zodat dat niet gaat raken.
en deze corsa staat echt laag. helaas de lip aan diggelen gereden door de o zo geweldige opritjes en hobbels overaler komt geen lip meer op. omdat hij nog lager gaat :D
volgens mij had ik jou eens een pm gestuurd met een adresje voor napersen van veren klop dat ?
de reden dat mijn auto’s niet meer op hun buik zullen gaan :(
had een Infinity bodykit op een vectra a, maar bleek niet zo oneindig hahamaar vind het wel gru-we-lijk vet staan :thumb
4 april 2013 om 18:30 #18122953heb de hulp veer verwijderd!
en hier de wielstand :D
moet wel even wennen hij is ontiegelijk stug nu :jerry
4 april 2013 om 19:05 #18122954AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ziet dr toch echt gaaf uit ohh :thumb
5 april 2013 om 14:06 #18122955ja dat ziet er wel BRUUT uit.
bb
king:5 april 2013 om 17:21 #18122956Errug leuke 5drs., precies zoals het hoort, lekker laag.
5 april 2013 om 19:07 #18122957danku :)
zo juist de achter kant ook een stukje naar beneden,. denk dat het geen goed plan word als ik voor de lip nog eens ga plaatsen :jerry
17 april 2013 om 19:26 #18122958hey jongens,
topic titel zegt het al,
er ligt nu een c14nz in maar kan een c16xe op de kop tikken zonder bak en kabelboom.
iemand al eerder een c16xe in een B gebouwd waar een 1.4 uit kwam zo ja zijn de tips en trucs welkom :thumb
17 april 2013 om 19:54 #18122959Kabelboom en ECU zou wel makkelijk zijn. Bak kun je w.s. gewoon gebruiken.
17 april 2013 om 20:03 #18122960Kabelboom + ecu is noodzakelijk
Brandstofpomp multipoint
Zelf een span systeem voor je dynamo maken als je geen stuurbekr hebtPast er verder zo in
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.