Corsa B GSI 1997 119.000 Km op 3 cilinders

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B GSI 1997 119.000 Km op 3 cilinders

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272647
    Jordi84
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 July 2015

      :swear Hallo,

      Ik heb sinds een jaar een Corsa B GSI in mijn bezit. Nu dacht ik gisteren eens, laat ik eens kijken hoe hard hij kan. Dus gas erop.

      Kom ik tot de conclusie dat ie maar 180 km/h gaat :shock: . Raarrrrr mijn vorige Corsa reed 200 km/h (op de teller dan).
      Sta ik vlak daarna voor het stoplicht trilt die hele auto uit mekaar! Wat blijkt, hij loopt op 3 cilinders.

      Vandaag i.e.i. nieuwe bougies erin gezet, die van cilinder 1 was nl. helemaal vet en dicht. Geen resultaat.

      Vervolgens compressie gemeten. Cilinder 1: Geen compressie…. Balen dus…

      Mijn vermoeden is dat er een klep of klepgeleider verbrand is. Dus ik ben van plan om de cilinderkop eraf te laten halen en deze te laten reviseren.

      Heb ik nog 2 vragen, ik ben namelijk docent koken en bakken en geen automonteur. -offtopic

      – Als ik de klepdeksel erafhaal, kan ik dan de mogelijke oorzaak al zien? Een verrotte klep o.i.d.
      – Hoe kan ik uitsluiten of het de zuiger is?
      – Kan je 1 clinderkop laten reviseren ipv de hele kop?

      Sorry 3 vragen…

      Hopelijk heeft iemand wat wijze raad.

      Groet,

      Jordi

      #18289767
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        vraag 1 : nee dat kun je zo niet zien als de kleppendeksel eraf is.. je moet hiervoor de kop eraf halen/laten halen en dan kun je zien hoe je kleppen en klepgeleiders eraan toe zijn
        vraag 2 : daar kom je snel genoeg achter als de kop eraf is en de cilinderwand beschadigingen heeft en dat je zuiger er nog in goede gebruikte staat aantreft
        vraag 3 : nee de hele kop dient gerevisieerd te worden.. deze wordt namelijk ook opnieuw gevlakt na het demonteren

        ik hoop alleen niet dat je kop gescheurt is .. die wordt 9 van de 10 keer gewoon weggegooid bij het oud ijzer omdat dat vaak niet te repareren valt.. ( vaak bij aluminium koppen)

        #18289768
        Jordi84
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2015

          Oké bedankt!

          Lastige beslissingen met een auto van 1300 euro… om er dan 600 a 700 in te stoppen is vrij veel in mijn opinie.
          Maar ii heb er ook geen andere voor.

          Mijn auto heeft dus een aluminium kop begrijp ik? Bij een scheurtje ben ik dus de onderzoekskosten kwijt en heb ik dus nog nix..

          Lastig allemaal. Sowieso die kop eraf laten halen om te kijken. Dan zien we verder.

          Nogmaals bedankt voor je antwoord!

          #18289769
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            Ik denk het wel maar me broer heeft bij zijn corsa ook zijn kop laten reviseren.. Die was niet gescheurd maar hij was 1100 euro kwijt voor een revisie inclusief demonteren en monteren
            Maar ikweet zo niet of je een aluminium kop heeft
            Maar om um te scheuren moet je echt een abnornaal rijgedrag hebben.. Hoge toeren met een koude motor etc draagt er allemaal aan bij

            #18289770
            Jordi84
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2015

              1100 euro :shock:

              Nouja dat hoop ik niet kwijt te zijn.

              Ik rij iig altijd netjes de boel warm en denk niet dat de boel gescheurd is.

              #18289771
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                Ok.. Dat kan ik vanaf een forum niet zien maar het is wel prijzig.. Maar niet iedere garage heeft de zelfde prijzen op onderdelen en werkuren… Dus bel voor de zekerheid rond omdat het elders anders kan kosten..
                2e optie is een x16xe blokje van een andere corsa gsi schade auto die achter in de kreukels zit

                3e optie is een motor ombouw van een 1.6 16v naar een 2.0 16v .. Hiervoor is een omkeuring nodig bij de rdw maar als je het goed doet is het elke cent waard en bij normal rijden zal ook je auto een heel stuk minder verbruiken..

                #18289772
                sw_reijnders
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 October 2005

                  @Jordi84 wrote:

                  1100 euro :shock:

                  Nouja dat hoop ik niet kwijt te zijn.

                  Ik rij iig altijd netjes de boel warm en denk niet dat de boel gescheurd is.

                  tja, voor een oude corsa van idd 1300 euro zou ik ook geen 1100 euro uitgeven aan kop revisie.
                  ik zou op de sloop kijken voor een cilinderkopje
                  https://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/resultaat.aspx?motorcode=x16xe&onderdeel=cilinderkop” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  voor 150 euro heb je een complete kop, dan moet die dr alleen nog op springen.

                  tuurlijk is die dan niet zo goed als een gereviseerde, maar hij is altijd beter dan de kop die je nu hebt :angel

                  #18289773
                  Jordi84
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2015

                    Oke van de sloop misschien een idee, maar dan weet je tuurlijk niet wat je koopt… Moet een dergelijk exemplaar niet alsnog gevlakt worden?

                    #18289774
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      ben jij al een stukje verder gekomen of ben je nog aan het twijfelen??

                      #18289775
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Gebruikt cilinderkoppie erop.

                        Klep verbrand:
                        Gebeurt vaker bij auto’s die rustig bereden worden enineens op de klote krijgen.
                        Komt door vuilafzetting opde klepvoet en steel waardoor de dichting niet optimaal is.

                        Waardoor hete uitlaatgassen met hoge snelheid langs de kleppen schaaft, en hierdoor de klep beschadigd.

                        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                        #18289776
                        Jordi84
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2015

                          We gaan vanmiddag de kop eraf halen. Ik hoop dat het de kop is en niet het onderblok.

                          Wat zou zoon reviseur rekenen? 16 v is het.

                          Kan hij bijvoorbeeld ook de kleppen/kop van 1 cilinder fixen? Of is het gewoon gevalletje helemaal reviseren en vlakken. Ik zou bijv ook een andere al gereviseerd kop kunnen kopen. Dan weet ik iig wat ik kwijt ben.

                          Nouja, eerst maar kijken straks!

                          #18289777
                          bart-gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 July 2012

                            Bij een revisie is het vaak alles of niks.. Dus alle kleppen of geen kleppen.. Maar idd kijk straks eerst maat eens wat het is

                            #18289778
                            Jordi84
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2015

                              Zo de kop is eraf

                              1 klep kapot

                              Hoe zet ik hier een plaatje in?

                              #18289779
                              Jordi84
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 July 2015

                                https://imageshack.com/i/pbRLijhsj” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                Zo, dat is um

                                Compleet reviseren? Of Klep vervangen?

                                Scheelt flink in prijs denk ik, maar wat is verstandiger?

                                #18289780
                                ivartje
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  28 December 2010

                                  verstandiger is zoiezo altijd alles reviseren , maar kwa geld natuurlijk niet ik zou proberen een cilinder kop op de kop te tikken die weinig km erop heeft zitten en die er aantoonbaar goed uitziet

                                  #18289781
                                  bart-gsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 July 2012

                                    kop revisie zit tussen de 800 en 1500 euro afhankelijk wat ze extra moeten doen naast de revisie zelf.. er zit wel een garantie op tot een bepaalde km stand of tijdsduur.. dat heb je dan niet bij een 2ehands kop.. dus het is een afweging die je wil maken.. als je je motor wilt opvoeren is het een idee om bij de koprevisie de in en uitlaatpoorten te laten bewerken.. hier is relatief veel vermogen winst uit te halen…

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.