corsa b gsi 1600 welke motor kan er zo in

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa b gsi 1600 welke motor kan er zo in

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    max
    Deelnemer

Als de distributie geknapt is dan heb je een kop met 16 kromme kleppen.

Die laten reviseren, nieuwe kleppen en klepsteelrubbertjes, en kijken of je zuigers geen al te grote klap hebben meegekregen (dit doet bijna niemand maar je bovenste zuigerveren kunnen vast komen te zitten).
      Als alles OK is de boel weer in elkaar met nieuwe distributie en waterpomp (en eventueel zuigerveren) en je motor doet het weer zo goed als nieuw.

Is goedkoper al een andere motor inbouwen als je de onderdelen bij de juiste adressen haalt (dus niet de dealer want die is duur , zeker wat de kleppen aangaat).
      Aan materiaal hoeft het niet al teveel te kosten en de rest kun je zelf op het eventuele klaarmaken van de kop na.

Een 16V smallblock is echter niet altijd een genot om aan te sleutelen want je komt overal slecht bij.

TRPower

mocht je evt toch weer een 1600 erin willen hangen
        er komt er van de week 1tje uit mijn b corsa
        loopt als een trein, en verbruikt niet echt veel olie

pipo

nou hij is geknapt met starten dus hoeveel er krom zijn weet ik niet daar moet hij er nog voor af.

maar je kunt me eventueel wel effe een pm sturen wat je voor het blok moet hebben.is misschien wel interresant als tenminste mijn motor heel veel stukken heeft.en wat heeft die van jou gelopen??

3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.