Corsa B elektronische motorstoring

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B elektronische motorstoring

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242745
    Ace_Corsa
      Lid sinds:
      2 December 2009

      Sinds enkele dagen brandt in het dashboard het lampje van motorstoring. Het licht echter niet continu op, soms wel en soms niet. Soms heel snel en soms pas na langere tijd rijden. Vanmiddag even naar een garage geweest om het probleem uit te laten lezen. De computer zei dat er een storing zat bij de snelheidsmeter, deze zou het niet doen. Maar de snelheidsmeter en kilometerteller doen het gewoon. Er zou ergens onder de motorkap een sensor moeten zitten, maar volgens die kerel zat die er niet? Het oplichten van het lampje zou in ieder geval geen schade op kunnen leveren volgens hem. Het probleem was gewist en zou er nu uit zijn. Op weg terug naar huis gebeurde echter weer precies hetzelfde.

      Zegt misschien iemand van jullie dit iets? Ik heb een Corsa B 1.4i uit 1995.

      #17933529
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        Zal dan denk ik de pulsgever op de bak moeten zijn, zit op de plek waar de kilometertellerkabel de bak in gaat. Boven op de bak loopt een kabel de bak in, op de plek waar ie de bak ingaat zit een unitje waar volgens mij 3 draden uit komen. Deze zou dan niet goed zijn, misschien even de stekker controleren.

        #17933530
        BlackDevil
          Lid sinds:
          4 January 2009

          @Ace_Corsa wrote:

          Er zou ergens onder de motorkap een sensor moeten zitten, maar volgens die kerel zat die er niet? Het oplichten van het lampje zou in ieder geval geen schade op kunnen leveren volgens hem. Het probleem was gewist en zou er nu uit zijn. Op weg terug naar huis gebeurde echter weer precies hetzelfde.

          Haha! Typische Opelmonteursstruisvogelpolitiek: niet fatsoenlijk kijken, alleen ff snel resetten en dan is er niets meer aan de hand. Garages, wat moet je ermee? Beter zelf uitlezen. Hoe dat gaat kun je in dit forum lezen. Bestaan al de nodige topics van. Ook van defecte snelheidssensors kom je er een aantal tegen.

          #17933531
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Simpel zat.

            Als je snelhiedsmeter werkt, en deze storing word gegeven, vervang dan maar de hele tellerklok.

            Waarom: er zit in de Tellerklok een Pulse gever (een Signaalmaker welke de snelheid doorgeeft aan de motorcomputer), en deze gaan wel eens kapot.

            je hebt dus weinig te zoeken onder de motorkap…

            > Even voor de techneuten onder ons, als ik dit lees, zie ik een Corsa-B met mechanische teller:

            – 1995, nog voor de overgang naar electrische teller (eind 1996 begin 1997)
            – Storing tellersignaal, terwijl de snelheidsmeter en kilometerteller gewoon goed werkt.

            – in geval van electrische teller had de snelheidmeter en kilometerteller niet gewerkt als de signaalgever op de versnellingsbak kapot zou zijn.

            – alle smalblock motoren met GM-multec storing gaan rot rijden zonder tellersignaal

            Willem

            #17933532
            Ace_Corsa
              Lid sinds:
              2 December 2009

              Ik was sowieso van plan om er een nieuw tellerhuis in te zetten, eentje met toerenteller. Heb hem hier al heel lang op de kast liggen. Maar in ieder geval bedankt voor de informatie.

              #17933533
              RonaldH
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Heb het ook gehad hoor,km teller kabel was gebroken,gelijk noodloop.

                #17933534
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  In dit geval deed alleen de snelheidsmeter en kilometer teller het nog.

                  Willem

                  #17933535
                  opeltechniek
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 March 2010

                    Als je de teller er uit haalt kun je zien of er een pulsgever achter op je tellere zit.
                    Er zijn 2 types 1 met een vaste sensor deze is niet los te vervangen waar je de snelheidsmeter/km-teller moet vervangen en 1 met een losse sensor en deze is gewoon te vervangen.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.