Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b egr lfr gasklephuis????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2010 om 21:34 #17225454
hoi,
Weet niet of het gebruikelijk is om je hier voor te stellen, maar voor de zekerheid…
Ik heet marcel , woon in apeldoorn en heb sinds een paar weken een corsa x14xe 16v uit 1995.
de auto heeft wat kuren en hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Het begon allemaal met bokken, voornamelijk zo rond de 2000 toeren en stationair ook niet helemaal fijn, vooral bij een wat warmere motor voor mijn gevoel.
heb toen als eerste de egr “afgedopt” met een plaatje (wat een kl*te werk bij zo’n 16v :swear
Maar afijn, hij liep al iets beter, maar nog niet goed.
Toen maar het gasklephuis schoongemaakt en ook de LFR gedemonteerd en het hele boeltje doorgespoten met remmenreiniger, nieuwe pakking bij gasklephuis en inlaat.
Toen wou hij niet meer starten, alleen met gas erop, zodra ik het gas losliet, viel hij uit.
Toen vol gas gegeven en gestart, toen bleef hij lopen, een stuk beter stationair;Nou dan maar een proefritje Nu deet de km teller ‘t niet meer en bij 2000 toeren nog steeds haperen, en als klap op de vuurpijl viel hij ook nog uit tijdens vlot remmen….ik naar de opel garage en hem laten uitlezen, storingen verwijdert; de opel dealer zei, als je km teller het niet doet, kan de computer niet de stationar inregelen, dus die moest ik eerst fixen..deze bleek gewoon los te zijn geschoten en heb dit dus hersteld, weer een proefritje, nog steeds uitvallen….
Wat is er in vredesnaam mis met mijn auto, de egr is dicht, het gasklephuis schoon, geen vacuumlekken, nieuwe bougies, anderde DIS geprobeert.
Heb zelf het vermoeden dat toch de lfr defect is, maar als deze defect is , kan dit dan ook effect hebben bij de 2000 toeren??
ga morgen sowieso terug naar de opel dealer, kijken of er nu nog weer storingen in zitten, maar .. Iemand Ideeen??Met vriendelijke groet,
Marcel
2 september 2010 om 08:06 #17723658bougiekabels….
2 september 2010 om 15:51 #17723659Check eerst eens al je vacuum aansluitingen of die erop zitten en niet verstopt zijn.
EGR afdoppen gaat niet zomaar want je klep moet kunnen bewegen!
LFR is een probleem bij die dingen en als hij erg vervuilt is geweest kan hij idd blijven hangen, zelfs na schoonmaken. Dan toch een nieuwe monteren.
Zorg ervoor dat alle boringen waar de LFR en EGR gebruik van maken schoon zijn.
Let erop dat hij geen valse lucht kan trekken via een kapotte slag bijvoorbeeld.
Kijk voor de grap je bougies eens na, als er 1tje nat is dan kan een kabel doorgeslagen zijn.
2 september 2010 om 22:30 #17723660egr afdoppen is toch geen probleem, tenminste , dat lees je hier overal.mijn egr gaat naat binnen, heb er een dichte alu plaat tussen gezet en de stekker er gewoon opgelaten.
alle vaccuum slangen heb ik nagekeken, maar zal het voor de zekerheid nog een keer doen, degene waar dat rubbertje tussen zit, die naar een vaccumpotje gaat op de brandstofrails zat sowiezo dicht…
gasklephuis is nu zo goed als nieuw…
ik heb een lfr besteld en die gaat er morgen op.
bougiekabels zal ik ook nog even meten, ergens rond de 10k toch?afijn, laat het morgen (vrijdag) wel ff weten,
bedankt zover voor de reacties
g. marcel
3 september 2010 om 05:12 #17723661de egr plaat moet 1 gat hebben voor de zuiger die naar buiten komt
4 september 2010 om 07:38 #17723662wederom gasklephuis gemonteerd, iets beter gekeken naar die lfr.
deze zat dus muurvast, schoongemaakt, alle storingen laten resetten bij de dealer.
auto rijdt weer een stuk beter, alleen bokt hij nog zo rond de 2000 toeren, denk dat dit misschien iets met de koppeling te maken heeft. zal het oliepijl van de bak eens nakijken, omdat hij daar nogal zweet.in ieder geval loopt hij sationair weer en stuk beter.
bedankt voor de reacties
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.