Corsa B, EGR-klep???

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B, EGR-klep???

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Imago_01

*Zucht*
      Mijn Corsa B, 1997, begint een en ander aan mankementen te vertonen de laatste tijd :swear . Ken wel janken! Ik heb al van alles eraan laten vervangen, zodat je onderhand zou denken: knappe bak. Maar nu weer het volgende.

Motorstoringslampje begint tijdens het rijden te branden. 3 weken terug laten uitlezen bij de garage: EGR klep is het probleem, zegt garageman.
      Tsja mevrouw, 225 euro voor het onderdeel. Heb niet eens meer naar het financiele totaalplaatje gevraagd want mijn eerste gedachte: ERUIT MET DIE BAK!!!

Dus ik ben wat gaan rondshoppen maar voor het budget dat ik te besteden heb, nou ja, die auto’s zijn gewoonweg nog slechter dan mijn eigen, eens zo geliefde, toet. De inruilwaarde die ik op toet krijg is laag, bijna schandalig, want buiten die klep, is hij eigenlijk best nog prima. Heb 4 stuks winterbanden in opslag liggen van 2 seizoenen oud. Een andere maat (sportvelg) zomerbanden, net 2 nieuwe zomerbanden eronder. Net grote beurt gehad, APK, distributie en multiriem vervangen, etc. Dus voor dat geld, hou ik mijn Corsa dan maar liever.

Maar wat wil nou het geval: toet gaat wel al beroerder rijden. Het oranje (‘ik voel een paniekje opkomen’) lampje gaat al sneller branden en alvorens hij gaat branden, voel ik het al gebeuren want auto stottert en schudt dan even heel hevig. Ook rijdt hij steeds minder fijn.
      Bovendien is het niet goed voor mijn gezondheid en veiligheid, want ik hóu gewoon niet van brandende lampjes, en rij gewoon niet lekker. Denk dan steeds: als het maar wel het lampje voor die klep is en niet iets anders.
      Nou, dat werkt dus niet…

De prijs die mijn garage opgaf is niet eerlijk, vind ik.
      Net met Google ontdekt dat de prijs van die dingen tussen de 120 en 160 ligt.
      Mijn bovenbuurman had het over afdoppen en wil de toet meenemen naar een kennis van hem (garagehouder, avonduurtjestarief). Met Google e.e.a. over opgezocht. Klinkt goed, maar is het niet al te laat? Ik bedoel, auto stottert al vaker/meer en lampje gaat sneller branden. Voorheen op een wat langer stuk, boven de 100 km per uur, vandaag voor het eerst op een kortere afstand, snelheid iets van 70…
      Is dat ding, ondanks totaalbedrag van zo’n 350 euro gok ik, vervangen dan niet gewoonweg de beste optie?

Zit er best wel mee, moet donderdag aanstaande zo’n 450 km rijden en wil gewoon dat auto én ik zich lekker voelen….

McKaamos
      Deelnemer

Vervangen moet je wel ja. Zonder vervangen blijft je storingslampje branden.
        Bij montage direct afdoppen. Wordtie nooit meer vuil en gaattie nooit meer stuk.

Kleine-Paul
        Deelnemer

Lijkt mij ook, desnoods 1 via de sloop oid. Blindpakking eronder en klaar. Kan zijn dat dan alsnog je lampje af en toe gaat branden (maar dat kan geen kwaad) en merk je niks van. Kwestie van nieuwe pakking/blindplaat en klaar. Stelt met monteren ook niks voor als je wat gereedschap en 2 rechterhanden hebt (afhankelijk van motor type).

robert_corsa

wat voor motor ligt er in toet?
            denk zomaar een x14xe

Imago_01

Okay, even opgezocht, het is een:
              Opel Corsa B 1.4 Joy, Sport, GLS 16V Ecotec X14XE 66 kW

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.