Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa-B eco upgrade… (X16XE ombouw)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2009 om 17:30 #17460398
Zoo deze week van Sjoerdie nog een X16XE blokje met F15 bak opgehaald :)
Eens kijken of ik er dat in krijg :) Eerst ff op vakantie, en in september mag hij er in :) PICS komen binnenkort :D
23 juli 2009 om 18:47 #17460399origineel gepost door JWO_CORSA
Zoo deze week van Sjoerdie nog een X16XE blokje met F15 bak opgehaald :)Eens kijken of ik er dat in krijg :) Eerst ff op vakantie, en in september mag hij er in :) PICS komen binnenkort :D
Yeehh, Johan!!
Netjes kerel, dat zal wel een verschil worden van een 1.4 eco naar een lkkre x16xe.Houd ons op de hoogte jongen!
Gr. Willem
24 juli 2009 om 17:38 #17460400origineel gepost door misaborg
Yeehh, Johan!!
Netjes kerel, dat zal wel een verschil worden van een 1.4 eco naar een lkkre x16xe.Houd ons op de hoogte jongen!
Gr. Willem
Jaja het wordt nog wel eens wat (bijna een GSI :D )
Jij hebt intussen je astra ook al aardig verbouwd zag ik ;) :thumbupDan hier nog ff de verse pics:
Het blokje zoals het er nu bij staat:
Dit wordt ff puzzelen :D
De bak heeft gelukkig een elektrische pulsgever dat scheelt alweer :)
Lekker ranzig allemaal nog
Voordat het er ingaat alles maar eens grondig schoonmaken en waarschijnlijk in een nieuw likje verf zetten. :)
24 juli 2009 om 19:28 #17460401meeste draadjes/stekkers spreken voor zich altijd!
zou meteen gasklep ook schoonmaken +lfr en egr afdoppen.
nu kan je er nog bij……
wel lekker, een pittige x16xe erin!
24 juli 2009 om 19:31 #17460402lfr = stofzuiger? -> ah nej dus lfr=stappenmotor (leerlauf fullungs reglung) :hmmz
Verder is het nog ff uitzoeken of er dingen van de kabelboom afkunnen, aangezien het een blok met airco was… :hmmz
Mijn corsa is nog zonder stuurbekrachtiging en met uitwendige motorsteun, dus hopelijk passen oude motorsteunen.
Blok moet dan nog ff aangepast worden naar v-snaar of met andere multiriem spanner voor gebruik zonder stuurpomp. :)
24 juli 2009 om 19:58 #17460403je kan inderdaad de egr beter nu al afdoppen. als het blok erin zit is het een klote karwei
24 juli 2009 om 20:04 #17460404Yup wel zo makkelijk, ff een plaatje + nieuwe pakking…
Zo gepiept :D
1 augustus 2009 om 17:00 #17460405Mooi project,Veel su6 er mee en verlagingveren en velgen doet wonderen :wors Respect
2 augustus 2009 om 11:53 #17460406ik heb bij de x16xe van mijn vriendin de egr niet afgedopt.
alleen schoongemaakt….zat compleet dichtgekoekt met roet.
Werk weer prima nu.
Enne…..als je wat moet weten hoor ik het wel!!:thumbup
2 augustus 2009 om 12:16 #17460407Leuke workshop !
Update’s begonnen klein maar worden als steeds groter :angel
Ben benieuwd hoe de ombouw van je 1.4 8V naar de 1.6 16V zal gaan verlopen.Sucses in ieder geval :thumbup
Gr. Arjan
15 september 2009 om 19:52 #17460408zo mijn vakantie zit er inmiddels ook al weer op dus vandaar een update…
De plannen zijn wat uitgebreid, het blok gaat eerst open voordat hij er weer in gaat.
Dus vorige week maar even een motorblokbokje gehaald waar hij deze week ingehangen wordt. Eerst nog even stevige bouten halen daarvoor.
Ik ben vandaag bezig geweest met het demonteren van het blok, de meeste slangen zijn er nu af. Ook de kabelboom, startmotor, koppeling en een stuk inlaat zijn er al af:
De kabelboom wordt ook even opgefrist en waar nodig gerepareerd.
De gasklep is niet bepaald schoon meer :P
De EGR klep is zo te zien vrij nieuw en ook al afgedopt, tenminste er zit een bout in 1 van de gaten:
Binnenkort de op de bok, dan kop er af. Dus alle pakkingen worden vervangen. Uiteraard nieuwe distributie etc.
En natuurlijk een laagje lak het oog wil ook wat :)
Op ebay.de zijn complete setjes te krijgen met pakkingen, riemen spanners waterpomp, keerringen etc. heeft iemand daar ervaring mee?
Wordt vervolgd :D
15 september 2009 om 19:54 #17460409ebay.co.uk moet je op pakkingsets zoeken, vaak zijn verzendkosten duurder dan pakkingset zelf. en heb er goeie ervaringen mee! (gasket set)
voor de rest lekker bezig!
15 september 2009 om 20:21 #17460410die schroef die in je egr zit is een klep die open en dicht gaat :P
verder ben je goed bezig :thumbupMarkey.
15 september 2009 om 20:23 #17460411origineel gepost door markey
die schroef die in je egr zit is een klep die open en dicht gaat :P
verder ben je goed bezig :thumbupMarkey.
Ah ok weer wat geleerd :D lijkt net een torx boutje :P
15 september 2009 om 20:28 #17460412plaatje op die egr klep maken :thumbup
28 september 2009 om 20:45 #17460413Inmiddels hangt het blokje een stuk kaler in de steun.
Volgende opdracht multiriem poelie los zien te krijgen. Ben bang dat ik er toch maar een lucht sleutel bij moet hebben :D
Als dat klaar is kan de distriebutie er af en gaat de kop er af :)
Verder t bakje nog ff een beetje schoon gemaakt:
Op naar de volgende update :)
30 september 2009 om 17:08 #17460414Uiteindelijk toch de poelie los gekregen zonder luchtsleutel :)
Nu ligt het spul er als volgt bij:
Koppakking was nog goed zo te zien, ook geen schade aan de zuigers, weinig speling zo te voelen, cilinder wanden zijn wel wat gladjes volgens mij.
Ook de kop is niet gescheurd, enkel wat zwarte kleppen -> schoonmaken dus..
Op 1 van de nokken zit helaas wat vliegroest, is dit er af te krijgen? of kan er beter een andere nokkenas in?
Hoe kan ik verder zien/testen of de klep geleiders en klep seals nog goed zijn? :hmmz
Wat zijn verder nog verstandige dingen om te vervangen nu het blokkie toch open ligt? m.a.w. wat zijn de zwakke punten van deze blokjes?
1 oktober 2009 om 11:51 #17460415maak eens een goede foto van de cilinderwanden.
kan me namelijk niet voorstellen dat die glad zijn….
En de vliegroest kun je met een fijn schuurpapiertje zo eraf halen.
De klepgeleiders kun je zo niet zien. dan moet je al de klepveren eraf gaan halen en dan kijken of ze speling hebben.
zelfde met de klepsteelrubbers.
dus dan kom je aan een kleine koprevisie toe. (kleppen inslijpen, nieuwe seals)
verder is er zo niets wat ik me in kan denken om preventief te vervangen.
3 oktober 2009 om 07:46 #17460416origineel gepost door sjoerdie
maak eens een goede foto van de cilinderwanden.kan me namelijk niet voorstellen dat die glad zijn….
En de vliegroest kun je met een fijn schuurpapiertje zo eraf halen.
De klepgeleiders kun je zo niet zien. dan moet je al de klepveren eraf gaan halen en dan kijken of ze speling hebben.
zelfde met de klepsteelrubbers.
dus dan kom je aan een kleine koprevisie toe. (kleppen inslijpen, nieuwe seals)
verder is er zo niets wat ik me in kan denken om preventief te vervangen.
Kale Gladde cilinderwandjes is een kwaal van deze motoren.
kan dus heel goed.
met een hoon iets op laten ruwen kan nooit kaad.
Nieuwe zuiger veertjes erop en hij is weer vers, en je ben zeker dat je geen olieverbruik hebt.
Willem
3 oktober 2009 om 10:42 #17460417Hey Johan,
Zo wordt het idd een echte GSI, zit nu al veel werk in jongen. Netjes hoor!
Als je nog een mooie gespoten motorcover nodig heb die heb ik nog voor je liggen voor erg weinig kerel!Keep up the good work kerel.
:thumbup Willem
9 november 2009 om 20:09 #17460418Zo weer een kleine update, drukdrukdruk…
afgelopen week nog wat speelgoed binnen gekregen:
Bijna alle pakkingen en keerringen en distributie set.
Dit is het bovengenoemde setje van ebay, ziet er uit als net spul.Verder nog 2L astra remklauwen op de kop getikt, schoongemaakt en hier staan ze net in de zwarte verf. Nu nog ff een revisiesetje halen…
@wim wat kost zo’n setje zuigerveren ongeveer?Heb van een collega nog een handhoon te leen gekregen, daar binnenkort ook maar ff mee bezig. Eerst het carter er maar eens af halen.
Hoe krijg ik trouwens het distributie krukas tandwiel er af?wordt vervolgd :)
10 november 2009 om 09:51 #17460419dat krukastandwiel zit vaak enorm vast.
goed insprayen met wd40 paar dagen.
dan met schroevendraaier erachter wippen, niet te lomp.
lukt dat niet, een poulietrekker proberen.
doe dan wel wat stevig karton tussen de poulie, en de trekker.
andersbeschadig je de tandwielbaan van het tandwiel, en kan dat je distributie kosten.
10 november 2009 om 09:52 #17460420ohja, zuigerveren kosten op ebay 40-50euro voor een setje
ebay engeland, bij ene TRECHII
10 november 2009 om 11:25 #17460421Je kan ook de duitse ebay nemen, scheelt ook in de verzendkosten, is met een beetje zoeken veel te vinden.
zuigerveren, per set van 4, Kolbenschmit (is goed)
http://cgi.ebay.de/4x-Kolbenringe-Kolbenringsatz-Opel-Astra-Vectra-X16XEL_W0QQitemZ260501121907QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item3ca713ab73Lagers drijfstangen (Glycol is goed)
http://cgi.ebay.de/OPEL-PLEUELLAGER-VECTRA-B-X16XEL-ASTRA-G-X14XE-CORSA-B_W0QQitemZ290300851418QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item43974774daLagers krukas (Glycol is goed)
http://cgi.ebay.de/GLYCO-OPEL-HAUPTLAGER-X16XE-TIGRA-X14XE-ASTRA-X16XEL_W0QQitemZ290300599106QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item4397439b42Je koppakking/distributiesetje, waterpomp lijkt op deze set. Pakkingen van Elring bij jou zijn gewoon goed!
Je riem lijkt van Conti en dat is ook een bekend merk.
http://cgi.ebay.de/ZYLINDERKOPFDICHTUNG-SATZ-OPEL-Corsa-B-X16XE-Kompl_W0QQitemZ260502951110QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item3ca72f94c6EGR afdoppakking waarbij je lampje niet gaat branden.
http://cgi.ebay.de/AGR-Ventil-Dichtung-Blinddichtung-Opel-Astra-Vectra-usw_W0QQitemZ260500701450QQcmdZViewItemQQptZTeile_ohne_Strassenzulassung?hash=item3ca70d410a6 december 2009 om 17:27 #17460422Hoi Jongens,
ben Tara en helemaal nieuw op dit forum:cool::cool: heb een 98 corsa b gsi welke ik met hulp van m’n pa :P:P wil upgraden. Heb elektrische spiegels net als JWO gekocht. Vraagje is het “gewoon” pluck & play of moeten we nog ergens anders op letten:o:o:o
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.