corsa B doet raar

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa B doet raar

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    crossagek

Mijn schoonzusje stuurde me net een whattsapp met de volgende boodschap :

Hee Eric , ik heb het idee dat mijn auto steeds aparter begint te rijden , net als een tijd geleden doet hij dat niet altijd . Hij houdt nog steeds in en toen ik hem net aan deed bleef mijn olielampje volgens mij langer branden .

Soms als ik mijn koppeling los laat gaat de auto helemaal heen en weer en net stond ik in de 1ste versnelling stil en stond de toerenteller tussen de 2000 en 3000 toeren .

Weet niet wat dit allemaal inhoudt en of ik donderdag wel naar jullie toe durf te rijden die 60 km .

Donderdag zou ze naar me toe komen en dan zou ik haar auto een grote beurt geven incl nieuwe distributie .

Heb inmiddels waterpomp , distributieset , thermostaat , bougies ,olie , olie- , lucht- en interieurfilter al in huis .

Tevens komt er een nieuwe dynamo op ( oude jammert in het lager )

Dus als de auto hier donderdag is kan ik dan eventueel meteen naar het euvel van hierboven kijken , mits ik zelf ook weet wat het eventueel zou kunnen zijn :hmmz :hmmz

Iemand ervaring met deze symptomen ?? dan hoor ik het graag en kan ik het donderdag misschien meteen mee pakken .

Het gaat om een corsa B 1.4i van 1997 ( X14SZ )

richardschaeks
      Deelnemer

egr klep? heb t ook gehad met me 1400sz toen der tijd, dat toerenhangen en stotteren was me egr toen, deze had ik afgedopt, kom je goed bij bij deze motor
        en het gasklephuis GOED schoonmaken!!!!

crossagek

las ergens via google dat het ook de inlaatspruitstuk pakking of gasklephuis pakking kan zijn , maar hoe groot kan die kans zijn ??

crossagek

gasklephuis was suikerschoon , dus hier heb ik niks aan gedaan .

EGR klep was wel zwaar vervuild , dus deze schoongemaakt en maar meteen afgedopt . Even afwachten of ze nog klachten ondervindt .

John Opeltje
            Deelnemer

Niks mis met de injector?
              Mischien vervuild door met een lege tank rijden
              Mijn 1.2sz heeft ok sommige dingen die jij opneemt

John deeltje

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.