Corsa B Diesel Probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B Diesel Probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231287
    Junior125
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2006

      Heb een probleem met een corsa B 1.7 Diesel

      Als ik de sleutel uit het contact heb blijven de lampjes branden op het dashbord.
      als ik de auto wil starten gaat hij wel rond maar slaat niet aan. lampje van de gloeibougies
      gaat ook niet branden op eht dash, iemand een idee wat het kan zijn?? Hoor het graag, zit
      wel een klein beetje haast achter. Alvast bedankt. Gr’s

      #17800653
      jeroenk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2012

        Ik denk eigenlijk dat je zelf je antwoord al geeft. Hoeveel km zitten die bougies er al in? :)

        #17800654
        Junior125
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 January 2006

          Geen flauw idee, is niet van mij namelijk. gok dat die er al ff in zitten

          #17800655
          jeroenk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2012

            Ik denk wel dat je in de ontstekings-richting moet zoeken. Het feit dat je lampje niet gaat branden voor het starten lijkt mij te zitten in versleten gloeibougies…

            #17800656
            Aapje
              Lid sinds:
              1 January 2009

              Ontsteking? Het is een diesel…. De ontsteking is de compressie van de cilinders.

              Klinkt mij meer als een massa/dynamo probleem.

              #17800657
              Junior125
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 January 2006

                motor gaat wel gewoon rond maar slaat niet aan, mischien na lang doorstarten wel maar heb ik nie geprobeerd. moet wel een accu kabel losgooien willen de lampjes op het dash uitgaan.

                #17800658
                Jurgen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 September 2007

                  lijkt mij ook iets in de massa te zitten. Bekabeling al gecontroleerd? En zet eens een startkabel op je minpool van de accu en op je motorblok, zo creëer je een extra massa.

                  #17800659
                  Aapje
                    Lid sinds:
                    1 January 2009

                    @Junior125 wrote:

                    motor gaat wel gewoon rond maar slaat niet aan, mischien na lang doorstarten wel maar heb ik nie geprobeerd. moet wel een accu kabel losgooien willen de lampjes op het dash uitgaan.

                    Ik vermoed overigens dat de diodes in de dynamo dood zijn, toevallig zelfde gehad met een Fiat.

                    Met doorstarten zou zo’n diesel gewoon moeten aanspringen, wellicht is de brandstof afsluiter kapot… Maar veel elektronische onderdelen zitten niet op een diesel.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.