corsa B deur speakers swap

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa B deur speakers swap

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    ritzevespa

corsa B deur speakers swap

hey ben hier nieuw op het forum.
      aangezien ik even zin had in een auto heb ik een corsa gekocht,
      maar daar zit natuurlijk poep geluid in standaard.

nu is mijn vraag:

wat is de maximale diameter in inch, wat ik in die deuren kan plaatsen.

ik heb namelijk volledige set van focal en sub van hertz.
      versterker is van audison

2e-c14nz

16.5 cm let wel op de inbouwdiepte ivm je raam, de exacte afmetingen staan ook ergens op het forum. zelf heb ik er 13cm in zitten incl ringen. welkom op het forum btw

Marcus-Corsa

Ik heb er zelf ook 13 in zitten maar als je het paneel ff los schroeft kan je het ook ff meten.

G-Junit

Er zit standaard 13 cm in. Wil je aftermarket speakers inbouwen, moet je sowieso verloop ringen hebben, en dan kun je tot 16,5 cm gaan.

Die ringen kosten niet zo veel. Tientje ongeveer dacht ik.

http://www.tomacarparts.nl/?show=page&id=6&cat=5&merk=48&prod=148444&taal=NL

Addict

ik heb er 2 kenwood’s inzitten ik weet niet hoe groot ik geloof ergens in de buurt van 12.0 tot 13.0 in die buurt t paste net aan:P
              als ik nu me deur dicht doe met me raam kope hoor je hem dr tegen aan komen, zeker nog effies aanpassen.
              kijk dus uit met eventuele schroefjes en boutjes.

grtz addict:afro

X-PloiD
              Deelnemer

Ik heb een JBL Composet erin zitten. Speakeringen gekocht voor 165 en inderdaad zoals hierboven al word gezegt let op de inbouwdiepte in verband met je raam !

Ik heb de filter verwerkt door de kabels in de deurbakken te leggen en de filter naast de raambediening knopjes te monteren. Kabels zitten in een zwarte kabelband ik zal eens kijken of ik een foto kan maken straks.

foofighter
                Deelnemer

13 cm focals heb ik er nu ook inzitten, het probleem was wel dat de inbouwdiepte beetje heel erg krap was. Er zat een flinke magneet achterop deze kwam als het ware tegen mijn deur aan. Dat wil je ook niet, dus let op de inbouwdiepte. Trouwens zit er wel een geweldige sound in die Focal speakers:-o

In ieder geval veel plezier met je corsa:)

bandido
                  Deelnemer

Ik heb vorig jaar Kenwood 17cm -3 weg -KFC-E1762 speakers er ingebouwd, met nieuwe ringen.
                    Die passen er ook net in.
                    Let op dat als je de raam helemaal open draaid, dat die nog langs de speaker kan.
                    Ging met deze dus ook maar net +- 4mm speeling.

Gido-GSI

ik heb er laatst 16.5 cm in gedaan
                      je moet alleen speakers kopen die erg plat zijn,
                      heb er 3 geprobeerd en kwamen allemaal tegen het raam of tegen het metaal voor het raam aan….

mijn inbouwdiepte van die speakers waren 5,8 cm en paste maar net!

ritzevespa

whaa jongens echt super voor de informatie.
                        ik heb samen met een vriend (automonteur) gekeken en hij kan mij wel helpen met in bouwen

ik moet nog 30 min wachten en dan staat hij op de oprit :D
                        nja ik zal jullie zeker laten weten wat er van gekomen is.

nogmaals onwijs veel dank
                        gr ritzevespa

X-PloiD
                        Deelnemer

Beloofde foto, mocht je Compo set aanschaffen k was lang aan het denken waar wil ik die filter hebben… Uiteindelijk klitteband gebruikt zodat hij er makkelijk afkan maar wel goed vast zit !

Orginele tweeters heb ik ook gewoon vervangen. Zit JBL in inbouwdiepte is perfect geloof dat ik de JBL – GTO6508c erin heb..

ritzevespa

thnx man ik zal het zeker in gedachte houden, bedankt voor de foto
                            gr ritze

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.