Corsa B dashboardverlichting BJ'93

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B dashboardverlichting BJ'93

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Pascal890

Hallo,

Was vandaag begonnen aan het vervangen van mijn binnenverlichting van mijn corsa B. (bj 93). Had in de how-to op het forum gekeken welke lampjes ik nodig had.

Eerst het TID schermpje gedaan, dat ging zonder problemen 2 lampjes met osram fitting vervangen.

Echter toen ik mijn dashboard er helemaal uit had liggen kwam ik erachter dat in mijn dashboard andere lampjes zitten dan in de how-to staat. Mijn dashboard heeft ook nog geen toerenteller en die in de how-to wel dus zal wel komen omdat ik een ouder type heb.

Nu is mijn vraag of iemand mij kan vertellen wat voor lampjes dat nu wel precies zijn, de fitting en het lampje zijn een stuk groter en dan een normaal osram fitting lampje.

Ben nog niet begonnen aan de lampjes achter mijn radiatorknoppen, zijn dit wel gewoon de T5 lampjes als in de how-to?

Hoop dat iemand dit weet.

AndyGSI
      Deelnemer

De lampjes achter de radiator knoppen zijn wel gewoon T5 lampjes ;)

Ik kan je niet helpen met die achter de km-teller want ik heb er wel een toerenteller bij zitten. en daar moeten bij mij dus wel gewoon osram fittingjes in.

Black kiwi

Ik heb geen antwoord..maar wel een vraag :o

Ik lees dat je TID lampjes hebt vervangen. Om daar bij te komen moet je de 2 middelste ventilatieroosters naar beneden drukken + draaien.
          Daar blijf ik vast zitten..mijn roosters willen echt niet verder naar beneden..zelfs niet met heel veel kracht en draaien.
          Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

2e-c14nz

Anders je lampjes meenemen naar een autoshop alle kleuren en maten van de regenboog hebben ze..

2e-c14nz

Is veel makkelijker

Pascal890

origineel gepost door Black kiwi

Ik lees dat je TID lampjes hebt vervangen. Om daar bij te komen moet je de 2 middelste ventilatieroosters naar beneden drukken + draaien.
                Daar blijf ik vast zitten..mijn roosters willen echt niet verder naar beneden..zelfs niet met heel veel kracht en draaien.

Heb zelf niet echt problemen ondervonden met de ventilatieroosters, de ene kon ik met een beetje kracht zo naar beneden duwen.. de ander bleef ergens een beetje op hangen aan de rechterkant, heb toen het roostertje een stukje naar links geduwd en toen ging die ook vanzelf naar beneden. Je moet er wel wat kracht voor geven maar erg veel was in mijn geval niet nodig.

Succes nog!

Pascal890

origineel gepost door AndyGSI
                  De lampjes achter de radiator knoppen zijn wel gewoon T5 lampjes ;)

Ik kan je niet helpen met die achter de km-teller want ik heb er wel een toerenteller bij zitten. en daar moeten bij mij dus wel gewoon osram fittingjes in.

Dankje voor je reactie, dan zal ik de T5 lampjes van het weekend weleens gaan vervangen ;)

Pascal890

origineel gepost door 2e-c14nz
                    Anders je lampjes meenemen naar een autoshop alle kleuren en maten van de regenboog hebben ze..

Miscchien wel de beste oplossing :) denk dat ik dat maar ga doen dan, maar dacht zal het voor de zekerheid vragen misschien dat iemand hier wel zo het antwoord wist ;) Bedankt voor het meedenken in ieder geval

AndyGSI
                    Deelnemer

origineel gepost door Black kiwi

De ventilatieroosters hoeven ook niet hellemaal naar beneden.
                      Ze kunnen volgens mij nog net niet de helft naar beneden, en dan zie je in elk rooster een schroefje zitten die de TID vasthoud. ;)

Je hebt in ieder geval de ruimte om de schroefjes los te draaien ( zorg er wel voor dat de de rooster gesloten zijn zodat de schroefjes als je ze los draait er niet in vallen :P

Ik weet niet of je dit bedoelde of dat je de rooster hellemaal niet naar beneden kreeg.

DarkNL08
                      Deelnemer

ik heb dit nu ook al 2x geprobeerd :( maar krijg ze echt niet naar beneden gedrukt…
                        ben bang dat ik de boel sloop!

waar zetten jullie precies kracht om de roostertjes naar beneden te duwen?

Erwin1987
                        Deelnemer

ik heb er aan allebei de kanten een platte schroevendraaier naast gezet en er voorzichtig uitgewipt.

Erwin

CORSAGSI

origineel gepost door DarkNL08
                            ik heb dit nu ook al 2x geprobeerd :( maar krijg ze echt niet naar beneden gedrukt…
                            ben bang dat ik de boel sloop!

waar zetten jullie precies kracht om de roostertjes naar beneden te duwen?

Je kunt er idd een schroevedraaier aan de bovenkant tussensteken en dan omlaag wippen af en toe moet je niet te bang zijn !

je kunt ze er idd ook uitwippen door er links en rechts een schroevedraaier tussen te zetten,alleen moet je dan goed oppassen dat je de nokjes aan de zijkant in je dashboard niet afbreekt !

greetz,

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.