corsa B C20xe veren en schokbrekers

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel corsa B C20xe veren en schokbrekers

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    bobflop

Goede Middag,

Is er iemand die me verder kan helpen met het volgende:

Kan je de schokbrekers van een Corsa B 1.6 GSI gebruiken voor de C20xe ombouw? Er is bij mij een veer gebroken en ik heb het idee dat er gewoon standaard GSI schokbrekers en veren onder zitten, die
      wel aan vervanging toe zijn.

Ik heb nu 2 TA technix sets gemonteerd maar beide niet naar wens, de vaste set was te laag en de schroefset kwam niet uit met de astra waaiervelgen die ik erop heb zitten. Ben nu een paar honderd euro verder
      en wil het nu toch wel weer goed hebben.

Waar kan ik het best voor gaan? Waar ik zelf aan dacht was (Mits het kan met het gewicht) *Originele veerpoten (of van Monroe of Sachs) met een setje veren.

Iemand advies wat kan en wat ik vooral niet moet doe?

McKaamos
      Deelnemer

TA Technix… dan noem je ook eens wat zeg. Hoe vaak daar wel niet problemen mee zijn… zoek voor de lol eens hier op het forum, je slaat stijl achterover.
        Tis elke keer weer feest bij die jongens, en het maakt schijnbaar niet eens uit voor welke auto het is… Corsa, Calibra, Astra, Vectra, etc
        Dus het beperkt zich ook niet tot één minder goed model schroefset.

Anyway, met elke schroefset ga je niet uitkomen met de stelringen op de voor-as icm originele Opel lichtmetalen velgen (15×6 ET49). Dat is een gegeven.
        Je zal de ET waarde iets omlaag moeten werken voordat dat past. Een spoorverbredertje van 5mm is meestal voldoende.

Als je iets leuks wil, kijk dan eens naar AP, Weitec, V-Maxx, Maxtrac, H&R, Bilstein en dergelijke merken voor een goede schroefset.
        Voor een set schokdempers zou ik eens kijken naar Bilstein B4 of B6 (nog vrij goed betaalbaar) of een leuk setje van Koni.
        En voor veren: H&R, Eibach, Weitec, Maxtrac.
        De meeste van die merken bieden ook nog wel complete sets veren+dempers aan, en dat kan ook goed het overwegen waard zijn.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.